به گزارش پارس نیوز، 

شکلات یکی از محبوب‌ترین خوردنی‌های جهان است. از کودکان گرفته تا افراد مسن، همگی به شکلات علاقه دارند و این خوردنی همیشه در همه خانه‌ها جایگاه خود را دارد. با این وجود نکته مهم این است که این ماده غذایی از نظر قند و کالری به‌شدت غنی است و این میزان از قند و کالری می‌تواند موجب شود که بیماری‌های مختلفی به سراغ بدن انسان بیاید.

با این وجود دلیلی برای نخوردن شکلات وجود ندارد و تنها باید بدانیم که خوردن کام شکلات خطر کمتری برای ما خواهد داشت.

محققان برای دریافت اطلاعات شکلات‌ها به سراغ پایگاه داده شکلاتی در بریتانیا رفته‌اند که Ocado نام دارد. در این پایگاه اطلاعات 699 نوع شکلات قرار گرفته است.

تحقیقات یاد شده به نحوی انجام شد که عدالت بین محصولات برقرار شود و برای همین معیار اندازه برابر با 100 گرم در نظر گرفته شد.

به این ترتیب محصولاتی که کوچک‌تر بودند به ابعاد بزرگ‌تر و محصولات سنگین‌تر از 100 گرم به استاندارد 100 گرم انتقال پیدا کردند.

 

جدول بالا تعدادی از محبوب‌ترین شکلات‌های جهان را نشان می‌دهد که برخی از آن‌ها در کشور ما نیز مصرف می‌شود.

بر این اساس مشخص شده است که راحت‌الحلقوم‌های صنعتی کمترین کالری را در هر 100 گرم دارند. از سوی دیگر شکلات‌هایی مانند مارس با نزدیک به 450 کیلوکالری برای هر 100 گرم، در میانه بالایی جدول قرار می‌گیرند و در کمال ناباوری، شکلات‌های تخمم مرغ شانسی‌های شرکت کیندر، از جمله پرکالری‌ترین محصولات جهان هستند.

به‌صورت کلی می‌توان از این جدول درک کرد که هرچقدر که خود شکلات موجود در بسته بیشتر باشد، کالری آن نیز بیشتر است و موارد ترکیبی با بیسکوییت و سایر شیرینی‌ها، کالری کمتری دارند.

به این ترتیب می‌توانید درک کنید که چرا دانشمندان شکلات را یکی از عوامل اصلی چاقی در جهان می‌دانند.

نکته جالب این است که در این تحقیقات اشاره‌ای به میزان قند موجود در این محصولات نشده است و مسلما تحقیقاتی در زمینه قند موجود در شکلات‌ها می‌تواند به شما نشان بدهد که چرا استفاده از شکلات می‌تواند یک عامل اصلی برای مبتلا شدن به بیماری دیابت باشد.