با خواص بادام زمینی برای چاقی صورت و سلامت روان و جسم آشنا شوید. داشتن صورتی پر و خوش فرم، بدون چاقی و اضافه وزن خواسته ی هر شخصی می باشد. در این مقاله از پارس نیوز با خواص بی نظیر بادام زمینی آشنا خواهید شد.

بادام زمینی

بادام زمینی دارای نام های مختلف می باشد که می توان به پسته شامی ، بادام کوهی و پسته زمینی اشاره کرد. بوته ی این میوه از تیره ی باقلاییان می باشد. اصالت این گیاه مربوط به آمریکای جنوبی بوده و از این منطقه به مناطق دیگر انتقال داده است.

بادام پوست کنده - خواص بادام زمینی برای چاقی صورت

نام علمی این گیاه Arachis hypogea است که با نام‌های پسته‌‌شامی، بادام‌ خاکی یا بادام‌ کوهی نیز شناخته می‌شود. بادام زمینی را باید از گیاهان دولپه‌ای دانست که در گروه حبوبات قرار‌ می‌گیرد.

مردم ایالات‌متحده در اغلب مواقع بادام زمینی را به‌صورت سرخ‌شده و شور مصرف می‌کنند یا از کره‌ی آن در طبخ غذا استفاده می‌کنند. آنها به مصرف آن به‌صورت خام علاقه‌ای ندارند. از بادام زمینی محصولات دیگری نیز تولید می‌شود که شامل روغن‌ بادام زمینی، آرد و پروتئین بادام زمینی است. محصولات تولیدشده از بادام زمینی در انواع غذاها، دسرها، کیک‌ها، قنادی‌ها، اسنک‌ها و سس‌ها استفاده می‌شود.

آیا بادام زمینی چاق کننده است ؟

انواع صبحانه با کره بادام زمینی می‌تونن تغییر زیادی در رژیم شما به وجود بیارن. جالبه بدونین که چربی تاثیر زیادی هم توی به‌وجود آوردن و هم توی درمان بیماری‌ها داره که گرچه بسیار عجیب به‌نظر میاد، اما کاملا واقعیت داره!

به همون اندازه که چربی‌های مضر یا کلسترول برای قلب و دیواره رگ‌ها مضر و مسدود کننده هستن، انواع مفید و سالم اون‌ها هم برای تندرستی لازمن. پس باید بدونین که کره بادام زمینی را با چی بخوریم. اگه مواد غذایی همراه کره بادوم زمینی سالم باشن، شما نهایتا رژیم غذایی سالمی خواهید داشت و دچار اضافه وزن نمی‌شین.

خوشبختانه در مقابل خوراکی‌های مضر که اطراف‌مون رو گرفتن، نمونه‌های سالم و مفیدی هم وجود دارن که در عین‌حال فوق‌العاده خوشمزه هم هستن. انواع صبحانه با کره بادام زمینی مواد غذایی فوق‌العاده خوشمزه و مقوی و دارای کالری بالا هستن.

حالا در جواب این سوال که آیا کره بادام زمینی چاق کننده است؟ باید بدانید در کنار این خواص چاق کننده کره بادوم زمینی پروتئین و فیبر زیادی هم داره که برای درمان بیماری‌های مزمن و ضعف ناشی از اون به کمک بدن میان. وجود این مواد همراه با ویتامین‌هایی که توی بادام فراوونه به بدن کمک می‌کنه تا انرژی خودش رو حفظ کنه و در عین حال از بیماری‌های قلبی و گرفتگی رگ‌های خونی دور بمونه.

خواص بادام زمینی - خواص بادام زمینی برای چاقی صورت

خواص بادام زمینی برای چاقی صورت

همه کسایی که سلامتی رو تو لاغری میدونن، سعی می‌کنن که هر جور شده تناسب اندامشون رو حفظ کنن. استفاده از مقادیر زیادی فیبر تو خوراک روزانه هم یکی از بهترین راه‌های انجام این کاره. بادام زمینی هم یکی از موادیه که از اون توی این راه کمک گرفته میشه. اما در عین حال کمتر کسی دوست داره که صورتش لاغر بشه. چاره کار چیه؟ کره بادام زمینی را با چی بخوریم که صورتمون پر شه و از بی‌حالی در بیاد.

بادام و چاق شدن صورت رابطه مستقیمی با هم دارن و داستان در مورد کره بادام زمینی هم همینه. به‌ خاطر وجود چربی سالم و اشباع نشده و مواد مغذی که توی این بادام وجود داره، کره بادام زمینی برای چاقی صورت معجزه می‌کنه. به علاوه خوردن این آجیل خوشمزه به کسایی که مایل هستن تا پوست صاف و صورت چاق داشته باشن، توصیه میشه.

پس دست از خرید و مصرف داروهای شیمیایی بردارین و با مصرف روزانه مقداری از این بادام، صورتتون رو چاق و خوشگل کنین. البته کره بادام زمینی با عسل هم ترکیب مقوی و خوشمزه‌ایه که به سلامت پوست کمک می‌کنه. نحوه مصرف کره بادام زمینی برای چاقی صورت به این شکله که کره بادوم زمینی رو به همراه سیب یا هر میوه دیگه‌ای به عنوان میان وعده بخوریم.

نکته آخر در مورد چاقی صورت اینه که علاوه بر بادام زمینی و کره بادام زمینی، خواص بادام درختی برای چاقی صورت هم خیلی زیاد هستن. در واقع یکی از بهترین خوراکی‌هایی که به صورت طبیعی صورت شما رو چاق و زیبا می‌کنن انواع آجیل هستن. بادام هم این خاصیت رو داره و اگه از خودتون می‌پرسین آیا بادام چاق میکند؟‌جواب اینه که آره!‌ بادام هم درست مثل بادام زمینی چاق کننده‌ست.

روزی چند عدد بادام زمینی بخوریم؟ خواص بادام زمینی برای چاقی صورت

با وجود مواردی که گفته شد، شاید این سوال در ذهن افراد شکل گیرد که مجاز به مصرف بادام زمینی در طول روز با چه تعدادی هستیم. با وجود خواص بادام زمینی از آن به عنوان یک منبع غذایی با ارزش یاد می شود. بررسی ها نشان ها داده است که خوردن سی عدد از آن موجب ایجاد مشکل نمی شود.

بادام زمینی با پوست - خواص بادام زمینی برای چاقی صورت

ارزش غذایی بادام زمینی

یک چهارم فنجان بادام زمینی (مقدار تقریبی در 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی) دارای ارزش غذایی زیر است:

  • کالری: 207
  • پروتئین: 9 گرم
  • چربی: 18 گرم
  • کربوهیدرات: 6 گرم
  • فیبر: 3 گرم
  • شکر: 1 گرم

منبع مناسبی از:منبع مناسبی از:

  • ویتامین E
  • نیاسین (B3)
  • منگنز
  • ویتامین B6
  • منیزیم

با خواص بادام زمینی برای چاقی صورت و سلامت بدن آشنا شوید

خواص بادام زمینی برای کاهش چربی خون

اسیدهای چرب موجود در بادام زمینی باعث کاهش چربی خون می شود. پلی فنول های موجود در بادام زمینی از ابتلا به بیماری های مختلف مانند بیماری های قلبی و سکته قلبی جلوگیری می کند.

اسید های چرب نوع غیر اشباع و به ویژه اسید اولئیک موجود در بادام زمینی سبب می شود تا چربی خون بالا کاهش پیدا کرده و درمان شود.

بادام زمینی برای افزایش وزن و چاقی

اگر به دنبال یک راه مناسب برای چاقی و افزایش وزن هستید ما به شما پیشنهاد می کنیم که هفته ای دو بار بادام زمینی یا کره بادام زمینی میل کنید. بادام زمینی یکی از منابع بسیار غنی از فیبر است که موجب کاهش ریسک ابتلا به اضافه‌وزن و چاقی در افراد می‌شود.

خواص بادام زمینی برای بهبود سنگ صفرا

شما در طول هفته می توانید ۳۰ گرم بادام زمینی میل کنید که این کار باعث می شود تا بیماری های کیسه صفرا بهبود پیدا کند. بادام زمینی برای جلوگیری از بیماری های مختلف مفید است.

خرید بادام زمینی - خواص بادام زمینی برای چاقی صورت

ایجاد احساس سیری

اسید چرب تک‌ زنجیره و پروتئینِ موجود در کره بادام زمینی سبب ایجاد احساس سیری می‌شود. مصرف کره بادام زمینی همراه با نان تست یا بدون آن به‌ عنوان صبحانه‌، برای ناهار یا به‌ همراه سیب به‌ عنوان میان‌وعده می‌تواند باعث جلوگیری از پرخوری شما می‌شود. اما همیشه در مصرف کره بادام زمینی میانه‌روی کنید. بهترین مقدار مصرف کره بادام زمینی دو قاشق غذاخوری است.

خواص بادام زمینی برای قوای جنسی مردان

بادام زمینی یک منبع عالی از ال آرژنین می باشد که باعث درمان اختلالات نعوظ درمان می شود. بادام زمینی برای تقویت عملکرد جنسی مردان موثر است.

بادام زمینی برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ

مصرف بادام زمینی برای کاهش ابتلا به سرطان روده بزرگ در زنان موثر است. دو قاشق کره بادام زمینی را در هفته میل کنید تا خطر سرطان روده بزرگ کاهش پیدا کند. یکی از بهترین خاصیت بادام زمینی برای زنان جلوگیری از سرطان روده بزرگ می باشد.

تقویت انرژی

پروتئین، فیبر و اسیدهای چربِ موجود در کره بادام زمینی کمک می‌کنند تا انرژی لازم را از شروع روز تا نیمه‌ی شب حفظ کنید. همچنین در پایدار نگه داشتن قند خون مؤثرند و از افت ناگهانی آن جلوگیری می‌کنند.

با اضطراب و افسردگی مبارزه می کند

تنظیم خلق و خو در بدن توسط یک ماده شیمیایی به نام سروتونین انجام می شود. افسردگی زمانی اتفاق می افتد که سلول های عصبی قادر به ترشح مقادیر کافی از این هورمون نباشند. مصرف بادام زمینی می تواند از بروز افسردگی جلوگیری کند. این خوراکی به دلیل داشتن اسید آمینه ای به نام تریپتوفان باعث افزایش ترشح سروتونین در بدن می شود و اثرات ضد افسردگی بر سلامت روان شما دارد.

کره بادام زمینی برای فشار خون بالا

کره بادام زمینی دارای مقادیر بالایی از پتاسیم است و میزان پتاسیم آن تقریبا دو برابر سدیم است و به همین دلیل مصرف کره بادام زمینی برای کسانی که فشار خون بالایی دارد مفید خواهد بود.

خواص بادام زمینی برای پیشگیری از سرطان معده

در بادام زمینی آنتی اکسیدان های مختلف نظیر پلی فنول وجود دارد که باعث کاهش سرطان معده می شود. اسید پی کوماریک باعث کاهش تولید نیتروس آمین سرطان زا در بدن می شود و همین امر برای جلوگیری از سرطان معده موثر است.

خواص بادام زمینی برای ریه

بادام زمینی یک خوراکی بسیار مغذی است. این خوراکی به دلیل داشتن ترکیبات مفید برای تقویت ریه بسیار مفید است. این خوراکی سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان های مفید برای بدن است و در صورت نداشتن حساسیت می تواند برای سیستم تنفسی بسیار مفید باشد.

قیمت بادام زمینی - خواص بادام زمینی برای چاقی صورت

خواص بادام زمینی برای چاقی صورت

آجیل بهترین ماده برای چاق کردن صورت می‌باشد به این شرط که از نوع خام و بدون نمک باشد. بادام کوهی، بادام زمینی، پسته، بادام هندی و انواع حبوبات دارای پروتئین می‌باشند که باعث چاقی صورت میشوند.

برای دوران بارداری مفید است

تحقیقات نشان داده است بهترین غذا در دوران بارداری، بادام زمینی است. زنانی که در دوران بارداری به صورت منظم بادام زمینی مصرف می‌ کنند، تقریبا ۷۰ درصد احتمال کمتری برای داشتن نوزادی با نقص لوله عصبی دارند. مصرف این خوارکی در دوران بارداری همچنین به کاهش احتمال ابتلای کودک به آلرژی بسیار کمک می کند.

به طور کلی، مصرف این آجیل هر نوع دردی را که ممکن است در دوران بارداری رخ دهد، از بین می برد. همچنین به زنان در دوره قاعدگی بسیار کمک می کند.

علت ایجاد التهاب

کره بادام زمینی سرشار از چربی امگا ۶ است که تولید واسطه‌های التهابی را تحریک می‌کند. بادام زمینی فاقد چربی امگا ۳ است که به‌طور طبیعی با التهاب مقابله می‌کند. بنابراین مطمئن شوید که رژیم غذایی شما سرشار از چربی امگا ۳ باشد.

برای تأمین این چربی می‌توانید از روغن ماهی‌هایی مثل ماهی سالمون، تخم کتان و دانه‌ی چیا استفاده کنید.

خواص بادام زمینی برای مغز

مقادیر بالای اسید های چرب امگا ۳ موجود در بادام زمینی برای رشد مغز نوزادان و کودکان مفید می باشد. این آجیل خوشمزه موجب گشاد شدن رگ های بدن و تسهیل جریان خون می شود و از لخته شدن خون و سکته مغزی جلوگیری می کند.

از پیری زودرس جلوگیری می کند

مصرف منظم بادام زمینی باعث جلوگیری از روند پیری به دلیل عواملی مانند استرس و آلودگی می شود. این آجیل سرشار از ویتامین C و E است که خطوط ریز و چین و چروک پوست را از بین می برد و پوست را شاداب می کند. همچنین سرشار از رسوراترول است که یک فیتوکمیکال قوی ضد پیری است.

از ریزش مو جلوگیری می کند

مصرف منظم بادام زمینی به جلوگیری از ریزش مو بسیار کمک می کند. این خوراکی به دلیل داشتن ویتامین C فراوان، به تولید کلاژن در بدن کمک می کند. کلاژن مسئول حفظ بافت مو و سلامت آن است. این آجیل همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است که برای تغذیه و درخشندگی موها بسیار مفید است.

خواص بادام زمینی در پریودی

غذاهای غنی از منگنز مانند لوبیا سبز، توفو (پنیر سویا) و بادام زمینی منجر به کاهش خونریزی زنان در هنگام قاعدگی می شوند. همچنین استفاده از بادام زمینی در دوران قاعدگی باعث کاهش التهاب می شود.

حفظ سلامت ماهیچه و اعصاب

منیزیم یکی از مواد معدنی ضروری است که عملکرد بیش‌ از ۳۰۰ فعالیت بیوشیمیایی بدن را تقویت می‌کند. کره بادام زمینی سرشار از منیزیم است و این میزان در حدود ۱۲ درصد از منیزیمِ موردنیاز بدن در هر وعده‌ی مصرفی است.

این موضوع به این معناست که کره بادام زمینی می‌تواند به تنظیم دمای بدن، سم زدایی بدن، تولید انرژی، استحکام استخوان و دندان و حفظ سلامت دستگاه عصبی کمک کند.

بادام زمینی آستانه - خواص بادام زمینی برای چاقی صورت

از آلزایمر جلوگیری می کند

بادام زمینی سرشار از ترکیبات مفید مانند نیاسین است. مطالعات نشان داده است که غذاهای غنی از نیاسین با کاهش خطر ابتلا به آلزایمر تا حدود زیادی از ابتلا به این بیماری در سالمندان جلوگیری می کند. برای کاهش ابتلا به بیماری آلزایمر توصیه می شود روازنه یک چهارم فنجان بادام زمینی مصرف کنید.

پوست را پاک می کند

اگر می خواهید پوستی بی عیب و نقص و بدون لک داشته باشید، بادام زمینی را باید در رژیم غذایی خود قرار دهید. این خوراکی به دلیل داشتن چربی ‌های تک غیراشباع مختلف و ترکیب شیمیایی به نام رسوراترول، به دفع سموم موجود در بدن بسیار کمک می کند. مصرف بادام زمینی از ایجاد جوش و تولید بیش از حد روغن بر روی پوست جلوگیری می کند.

مضرات خوردن بادام زمینی

عوارض جانبی آلرژیک

بادام زمینی باعث اغلب آلرژی ها و همچنین برخی از واکنش های جدی می شود. واکنش ها به بادام زمینی می تواند غیرقابل پیش بینی باشد، حتی اگر در مقادیر بسیار کم مصرف شود. این به این دلیل اتفاق می افتد که سیستم ایمنی بدن شما پروتئین موجود در بادام زمینی را مضر تشخیص می دهد و می تواند علائم ایجاد کند.آلرژی به بادام زمینی می تواند باعث آبریزش بینی مانند کهیر، خارش، تورم یا قرمزی، سوزن سوزن شدن در گلو و دهان و همچنین مشکلات گوارشی شود.

عدم تعادل اسیدهای چرب امگا

امگا 6 یک اسید چرب غیر اشباع ضروری است که در درجه اول برای تولید انرژی در بدن شما استفاده می شود. با این حال، تنها مصرف ترکیبی و متعادل امگا 6 و 3 برای سلامتی مفید است، اما بادام زمینی فاقد اسیدهای چرب امگا 3 است.

میزان سدیم را افزایش می دهد

بسیاری از بادام زمینی ها دارای میزان نمک بالایی برای خوش طعم شدن هستند. مقدار بالای نمک در این خوراکی ها می تواند بر فشار خون شما تاثیرات منفی بگذارد. به عنوان مثال، بادام زمینی شور ممکن است میزان سدیم را در بدن شما را به مقدار زیادی افزایش دهد. برای حفظ فشار خون و سلامت قلب، باید مراقب محتوای سدیم این خوراکی ها باشید.

تحقیقات نشان داده است که مصرف زیاد نمک یک عامل خطر کلیدی فشار خون بالا است که می تواند منجر به حمله قلبی، سکته مغزی یا حتی نارسایی قلبی و مرگ شود.

منجر به مسمومیت با آفلاتوکسین می شود

یکی از عوارض جانبی کمتر شناخته شده مصرف بادام زمینی و محصولات حاوی این خوراکی، مسمومیت با آفلاتوکسین است. آفلاتوکسین ها سمومی هستند که در محصولات کشاورزی مانند ذرت، بادام زمینی، پنبه دانه و بادام درختی یافت می شوند. این سموم توسط قارچ های Aspergillus flavus و Aspergillus parasiticus تولید می شوند که به وفور در مناطق گرم و مرطوب جهان استفاده می شوند.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض این سموم شیمیایی می تواند منجر به نقایص مادرزادی و توقف رشد در کودکان شود. این ترکیبات همچنین برای سرکوب سیستم ایمنی بدن بسیار شناخته شده اند که شما را در برابر عفونت ها بسیار آسیب پذیرتر می کند. آفلاتوکسین ها همچنین می توانند برای انسان کشنده باشند. آنها ترکیبات سرطان زا بسیار قوی هستند که بیشتر بر سلامتی کبد و کلیه شما تاثیرات منفی می گذارند.

بادام زمینی شور - خواص بادام زمینی برای چاقی صورت

قرار گرفتن در معرض مواد ضد مغذی

بادام زمینی حاوی مقادیر کمی مواد ضد مغذی است. ضد مغذی ها ترکیبات گیاهی هستند که توانایی بدن شما را برای جذب مواد مغذی ضروری کاهش می دهند. این ترکیبات گیاهی شامل لکتین ها، اگزالات ها، فیتات (IP6)، گواتروژن ها، فیتواستروژن ها و تانن ها هستند. عدم جذب مقادیر توصیه شده از مواد مغذی در بدن منجر به بروز بیماری های ناشی از کمبود مواد مغذی می شود.

چگونه کره بادام زمینی را به غذای روزانه خود اضافه کنیم؟

حالا که متوجه رابطه موثر بین کره بادام زمینی و چاقی صورت شدیم، بهتر است آن را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنیم. خوشبختانه این ماده غذایی خوشمزه تقریباً با هر خوراکی دیگری قابل استفاده است. می توان از آن به عنوان یک میان وعده ساده روی نان تست و برشته استفاده کرد و یا به همراه برش های کوچک سیب و کرفس از طعم فوق العاده آن لذت برد.

یکی دیگر از روش های استفاده از این چربی مفید، اضافه کردن آن به اسموتی های میوه ای، بلغور جو دوسر، کلوچه و سایر میان وعده های سیر کننده و مفید است. استفاده روزانه از چربی و پروتئین سالم، به سلامت بدن ما کمک بسیاری می کند.

البته برای جلوگیری از اضافه وزن کاذب و دریافت کالری زیادی، به اندازه وعده های مصرفی توجه داشته باشید. مصرف روزانه یک یا دو قاشق غذاخوری (بین ۱۶ تا ۳۲ گرم) کره بادام زمینی، نیاز بدنی شما را تأمین می کند.

طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی

به خواص بادام زمینی برای چاقی صورت خواهیم پرداخت و طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی را یادتان خواهیم داد.

برای گرفتن کره تازه، ابتدا بادام زمینی ها را در یک تابه ریخته و روی حرارت قرار داده و تفت دهید تا خامی آن ها گرفته شود؛ فقط حواستان باشد بادام ها نسوزد، سوختگی ممکن است طعم کره شما را تلخ کند. (برای این کار می توانید از فر هم استفاده کنید.) سپس بادام های بو داده شده و گرم را داخل مخلوط کن و یا آسیاب ریخته و ۲ تا ۳ بار آسیاب کنید.

در این مرحله می توانید به دلخواه کمی نمک اضافه کرده و مجدد مرحله قبلی را تکرار کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که مخلوط شما روغنی شده و غلظت یکدستی پیدا کند سپس آن را به ظرف مناسبی منتقل کرده و هر زمان که دوست داشتید نوش جان کنید.

اما هرگز فراموش نکنید که مصرف بیش از اندازه هر چیزی حتی ویتامین ها و مواد معدنی ممکن است تأثیرات منفی و جبران ناپذیری بر روی بدن ما داشته باشند. بنابراین برای حفظ سلامتی از آن ها به اندازه استفاده کنید.

کره بادام زمینی - خواص بادام زمینی برای چاقی صورت

نحوه خرید و ذخیره سازی بادام زمینی

بادام زمینی پوست کنده معمولا در ظروف بسته بندی شده در بازار یافت می شود. در خرید بادام به صورت عمده و یا در ظرف بسته بندی شده، مطمئن شوید که هیچ شواهدی از رطوبت یا آسیب حشرات در این خوراکی ها وجود ندارد. اگر امکان بوییدن بادام وجود دارد، این کار را انجام دهید تا مطمئن شوید که بوی کپک زدگی به مشام نمی رسد.

بادام زمینی پوست کنده شده را باید در ظرف در بسته در یخچال یا فریزر نگهداری کرد. زیرا قرار گرفتن بیش از حد این خوراکی ها در معرض گرما، رطوبت یا نور باعث گندیدگی آنها می شود. بادام زمینی پوست کنده حدود سه ماه در یخچال و تا شش ماه در فریزر قابلیت نگهداری دارد. آنها را نباید قبل از ذخیره سازی خرد کرد.

چه غذاهایی برای پرتر شدن صورت مفیدند؟

غذاهای حاوی چربی های سالم در پرتر شدن صورت مفیدند. برخی از غذاهای سالم که به طور طبیعی کالری بالایی دارند، ممکن است به فرد کمک کنند وزن خود را افزایش دهند و صورت خود را چاق تر نگه دارند.

از جمله دانه ها و آجیل، مثل بادام زمینی و کره آن،  حاوی منابع انرژی طبیعی بالایی دارند، اما مقدار زیاد ویتامین، مواد معدنی و اسیدهای چرب سالم را نیز فراهم می‌کنند و به فرد کمک می‌کنند وزن خود را به روشی سالم افزایش دهند. همچنین شیر و انواع ماهی نیز در حفظ جوانی صورت مفیدند.

کاهش وزن با بادام زمینی

اگر می‌خواهید یک رژیم کم کالری بگیرید، مصرف آجیل می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند. کره بادام زمینی،‌ پروتئین بیشتری نسبت به سایر آجیل‌ها دارد و این مقدار در دو قاشق غذاخوری چیزی در حدود ۸ گرم است.

همچنین به دلیل داشتن چربی و فیبر بالا می‌تواند به‌ عنوان میان‌وعده، برای مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه دارد.

درنتیجه میزان کالری دریافتی درطول روز کاهش پیدا می‌کند. مصرف ۲۰۰ کالری از کره بادام زمینی در مقایسه با مصرف ۲۰۰ کالری نان پرتزل ‌(pretzels)، بیشتر قادر به سیر نگه داشتن شماست.

کَره ای که هم خاصیت لاغری دارد و هم خاصیت چاقی!/ همه چیز درباره کره بادام زمینی + خواص ، نحوه مصرف و مضرات

براساس مطالعاتی که در نشریه‌ی بین‌المللی «چاقی و اختلالات سوخت‌وساز مرتبط با آن» منتشر شده است، بادام زمینی می‌تواند باعث افزایش سوخت و ساز بدن شود. براساس این تحقیق زمانی که افراد به‌طور روزانه ۵۰۰ کالری کره بادام زمینی را به مدت ۱۹ هفته مصرف می‌کنند، میزان سوخت‌و‌ساز آنها تا ۱۱ درصد افزایش می‌یابد.

اگر به‌دنبال یک رژیم چاقی سریع هستید، به شما مصرف کره بادام زمینی را پیشنهاد می‌کنیم. مک‌ دنیل می‌گوید: «خواص موجود در کره‌ی آجیل‌ها درصورتی که با مواد دیگری مانند نان سفید یا کراکر و ژله یا شکلات مصرف شوند از بین می‌رود. همچنین کره بادام زمینیِ فرآوری‌شده دارای مواد افزودنی ناسالم و مقدار زیادی نمک است.

بادام زمینی بوداده - خواص بادام زمینی برای چاقی صورت

چربی کاهش یافته‌ی کره بادام زمینیِ فرآوری‌شده معمولا قند را بالا می‌برد. همچنین از مصرف کره بادام زمینی که در فهرست ترکیبات آن از روغن هیدروژنه (چربی ترانس) استفاده شده است خودداری کنید، زیرا سبب گرفتگی عروق می‌شود.

معمولا این نوع از کره‌ی آجیل‌ها به‌ دلیل کالری بالا، به افرادی که می‌خواهند وزن خود را بالا ببرند توصیه می‌شود. خواص بادام زمینی برای چاقی صورت بسیار موثر است.

این مواد در هر قاشق غذاخوری ۱۰۰ کالری انرژی دارند و نمی‌توان مقدار زیادی از آنها را مصرف کرد. همچنین کره بادام زمینی دارای شکر اضافی است تا طعم بهتری داشته باشد. ترکیب قند و چربی، ذخیره‌سازی چربی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

تاریخچه استفاده از بادام زمینی

بادام زمینی اساسا دانه ای است که ارزش تغذیه ای بسیار بالایی دارد. بادام حاوی ویتامین ها و مواد معدنی بسیار زیادی است که برای حفظ سلامت بدن بسیار مفید است. شما می توانند روزانه بادام زمینی را مصرف کنند و از فواید و خواص بسیار زیاد آن بهره مند شوید.

بادام زمینی با نام های زیادی از جمله آجیل میمون و پیگنات شناخته می شوند. با این حال حتی اگر به آن آجیل گفته شود، این خوراکی در واقع یک نوع حبوبات سرشار از پروتئین است. مصرف این خوراکی به صورت میان وعده یک عادت غذایی فوق العاده سالم است. اگرچه، برای جلوگیری از بروز عوارض جانبی باید این خوراکی را به مقدار متعادل مصرف کنید.

بادام زمینی هزاران سال است که کشت می شود. این خوراکی ها نقش مهمی در رژیم غذایی قوم آزتک ها و دیگر سرخپوستان بومی آمریکای جنوبی و مکزیک داشتند. امروزه، هند، چین، نیجریه، اندونزی و آمریکا تولیدکنندگان تجاری پیشرو بادام در جهان هستند.

بادام زمینی که در آیورودای باستان به عنوان کالای نامیده می شد. پزشکان طب سنتی مصرف این آجیل را برای مبارزه با مشکلات پوست و مو، بهبود حافظه، بهبود بیماری دیابت، کاهش وزن و موارد دیگر توصیه می کنند.