همه جوانها آرزوی ازدواج کردن در سر دارند. اما برخی از  ازدواج کردن میترسند.  ازدواج کردن با شرایط امروز جامعه ترسناک شده است. تورم و سطح توقعات شرایط ازدواج کردن را سخت کرده است.


به گزارش روزپلاس، به نقل از Psychology Today، اصلا جای تعجب ندارد که مسئله ازدواج برای برخی افراد ترسناک باشد. شما به طور علنی، در برابر دوستان، خانواده، قانون، و خدا متعهد می‌شوید تا در بیماری و سلامتی و هر شرایطی، تا زمان مرگ، کنار همسر خود باقی بمانید.

ممکن است در آینده شرایط بد شود و شما تصمیم به طلاق بگیرید. اما طلاق گرفتن نه تنها به طور بالقوه ناراحت کننده است و حتی به بعضی افراد احساس شرم می‌دهد، بلکه هزینه بر نیز هست و طرفین، اغلب برای مدتی طولانی درگیر آن هستند. بعلاوه، اگر زوجین فرزند نیز داشته باشند، شرایط دشوارتر هم می‌شود.
 
در اینجا چندی از ترس‌هایی که در خصوص مسئله ازدواج ممکن است پیش بیاید را از زبان خانمی که در شرف ازدواج است می‌خوانیم:
من نامزد خود را دوست دارم. او باهوش و بامزه است. شغل خوبی دارد و دارای قلب مهربانی است. ما کاملاً یکدیگر را دوست داریم. البته هیچ کس بی عیب نیست! شغل او آنقدر‌ها هم امن نیست. او بیشتر پول جمع می‌کند و کمتر خرج کننده است. گاهی اوقات لجباز است و اکثرا زود عصبانی می‌شود.
 
قبل از تعهد به ازدواج با این مرد، سوالاتی وجود دارد که این خانم باید از خود بپرسد:
چقدر احتمال دارد او برای دوره‌های طولانی بیکار باشد؟ این مشکل چقدر جدی خواهد بود؟
صرفه جویی می‌تواند یک مزیت باشد، اما وقتی به خست برسد می‌تواند مشکل ساز شود. اگر برعکس این هم باشد، یعنی شما تمایل به خرج کردن و بخشندگی زیاد داشته باشید، در واقع دارای یک مشکل خاص هستید. با توجه به همه این موارد، تا چه حد پیش بینی می‌کنید که تمایل او به پول جمع کردن و خرج نکردن آن، مشکلی در ازدواج شما ایجاد کند؟
 
برخی از افراد لجباز در تغییر عقیده خود دیر عمل می‌کنند؛ اما در نهایت، در مواقعی که نظر درست اهمیت دارد و به وضوح در اشتباه هستند نظر خود را عوض می‌کنند. سایر افراد لجباز، اغلب بر حفظ موقعیت خود اصرار دارند، حتی اگر به وضوح اشتباه کنند. این موضوع می‌تواند کلافه کننده باشد و در طولانی مدت شما را خسته کند. نامزد شما کدام یک از این افراد است؟
 
برخی از افرادی که زود جوش می‌آورند و عصبانی می‌شوند، تنها لب‌های خود را جمع کرده و هنگام عصبانیت آه می‌کشند. از سوی دیگر، افرادی هستند که هنگام عصبانیت، اغلب از نظر روانی و حتی بدنی از طرف مقابلشان سوء استفاده می‌کنند.
برخی از افراد تنها بعد از عروسی، خلق و خوی واقعی خود را نشان می‌دهند. بنابراین، روند خلق و خوی فرد مقابل را در طول رابطه آشنایی، به خوبی بررسی کنید. فکر می‌کنید پرخاشگری او تا چه حد می‌تواند مشکل ساز باشد؟
با توجه به پاسخ‌های شما به این سوالات و البته مزایای قابل توجه این رابطه که ذکر کردید، آیا عقل و قلب شما، شما را به اندازه کافی قانع می‌کنند تا جواب مثبت بدهید؟