روح اله یزدانی ادامه داد: انجام فعالیت بدنی علاوه بر کاهش فشار خون باعث تقویت ماهیچه ها، بهبود سوخت و ساز، کنترل وزن و کاهش بیماری‌های مزمن می‌شود.

وی اظهار کرد: اگر قبلا فعالیت بدنی نداشته‌اید، یک‌باره شروع به انجام فعالیت بدنی نکنید. بلکه به آرامی شروع و بتدریج مدت و شدت آن را افزایش دهید.

یزدانی انجام حداقل 60 دقیقه فعالیت روزانه برای کودکان 2 تا 18 سال را ضروری دانست و افزود: برای افراد 18سال به بالا، داشتن حداقل فعالیت بدنی با شدت متوسط به‌مدت 30 دقیقه، 5 روز در هفته و یا 150 دقیقه در یک هفته توصیه می‌شود و افراد بالای 40 سال نیز قبل از شروع فعالیت بدنی و ورزش باید با پزشک مشورت کنند.

وی عنوان کرد: فعالیت بدنی داشتن، به معنای انجام تمرینات سخت ورزشی نیست، بلکه فعالیت‌هایی نظیر انجام کارهای منزل، پیاده روی و یا نرمش جزء فعالیت بدنی محسوب می‌شوند و اگر با شدت متوسط انجام شوند اثرات مطلوبی بجا می گذارند.

یزدانی بهترین نوع فعالیت بدنی برای افراد مبتلا به فشارخون بالا را فعالیت‌هایی مانند پیاده روی، دویدن، قایق سواری، طناب زدن، شنا، اسکی، دوچرخه سواری و استفاده از دوچرخه ثابت خواند و تاکید کرد: برای بیماران مبتلا به فشار خون انجام فعالیت‌هایی مانند وزنه برداری که به تلاش بیش از حد نیاز دارند، توصیه نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیاده روی، ارزان‌ترین، مؤثرترین و آسان‌ترین نوع فعالیت بدنی است و افراد مبتلا به فشارخون بالا قبل از شروع پیاده روی، بهتر است حرکات کششی انجام دهند.