در بیست و هشتمین روز اسفند ماه ابتلا به کرونا در ایران اندکی کاهش یافته است. از سوی دیگر آمارها نشان می دهد در روزی که تعداد بستری ها تقریبا روند ثابتی را داشته شمار جانباختگان بیماری کرونا در کشور ۳۷ درصد افزایش را ثبت کرده است.

آمارکرونا در ایران

شمار مبتلایان روزانه بیماری کرونا در ایران در روز جاری نسبت به روز گذشته ۳.۵ درصد کاهش داشته و به ۷ هزار و ۵۳۰ نفر تنزل پیدا کرد. این دومین روز متوالی است که تعداد مبتلایان کرونا در کمتر از ۸ هزار نفر قرار می گیرد.

از این میزان ۶۷۳ نفر نیز در بیمارستان ها بستری شدند که نسبت به روز گذشت تقریبا تغییری نداشته است.

اما اتفاق مهم درآمار های امروز روند افزایشی فوتی های بیماری کرونا بود. این متغیر در روز جاری نسبت به روز قبل ۳۷ درصد افزایش پیدا کرده و به ۸۹ نفر رسید.

متغیر بیماران بدحال کرونایی در ایران نیز که درروز های گذشته روندی صعودی داشته در این روز نیز به روند افزایشی خود ادامه داده و با ۰.۱۸ درصد افزایش نسبت به روز قبل به ۳ هزار و ۸۶۶ نفر رسید. 

آمار کرونا در جهان

در آمارهای جهانی اما ضمن کاهشی اندک در متغیرهای فوتی و بهبودی، میزان ابتلا در حد ۱۹.۴ درصد نسبت به روز قبل بیشتر شده است. 

بنابراین در مجموع تقریبا ۱۲۲ میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده اند که از این میان تقریبا ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

اتفاق مهم دیگر در آمارهای جهانی امروز روند افزایشی بیماران بدحال کرونایی است. این متغیر در روز جاری با ۰.۳ درصد نسبت به روز قبل به ۸۸ هزارو ۸۷۱ نفر رسیده است.

تقسیم متغیر بیماران بدحال کرونایی در ایران بر این رقم نشان می دهد که ۴.۳ درصد از بیماران بدحال کرونایی دنیا در ایران بستری هستند.