دکتر محمد کی‌پور اپتیومتریست، گفت: اصولاً علائمی مثل قرمزی چشم ، احساس اجسام خارجی، حساسیت به نور، اشک ریزش، تاریکی دید و دشواری در باز نگه داشتن پلک‌ها از علائم التهاب قرنیه است.

که معمولاً‌ کراتیت(التهاب قرنیه ) بر مبنای عمق آن، شدت و علت آن، به انواع گوناگونی تقسیم می‌گردد. 

وی در ادامه گفت: ایجاد استراتژی درمانی بر مبنای عامل ایجاد عفونت صورت می‌پذیرد که عوامل باکتریایی، ویروسی، قارچی یا انگلی می‌تواند در بروز آن مؤثر باشد. و اصولاً‌ مواردی مثل خشکی چشم، اصابت جسم خارجی به چشم، تماس با برخی مواد شوینده، انجام شیمی درمانی و حتی مصرف بی رویه کورتون‌ها می‌تواند منجر به ایجاد  این بیماری گردد. 

وی افزود: آلودگی ذرات معلق در هوا ممکن است به کراتیت غیر عفونی منجر گردد و بیماری‌های خود ایمنی نیز وضعیت مشابهی را پدید می‌آورند و عموماً قسمت محیطی قرنیه را مختل می‌کنند. 

کی‌پور خاطر نشان کرد: اصولا استفاده نادرست از عدسی‌های تماسی(contact lens) و عدم رعایت بهداشت در نگه‌داری، استمرار استفاده از لنز نامناسب و استفاده از محلول‌های نگه‌داری غیر استاندارد با وجود علائمی مثل سوزش و خارش مدام، ممکن است به بروز کراتیت بیانجامد. 

وی در پایان گفت: هر عاملی که مانع بسته شدن کامل پلک‌ها در خواب می‌شود باعث ایجاد خشکی قرنیه و در نتیجه التهاب آن می‌گردد.