در زندگی روزمره هر فردی ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که باعث ایجاد استرس و اضطراب می‌شود. در اینگونه مواقع دانستن برخی از روش‌ها می‌تواند در مبارزه با اضطراب به شما کمک کند، در ادامه مطلب با برخی از راه‌کار‌های مقابله با استرس آشنا می‌شوید:

خواب کافی داشته باشید

خواب کم می‌تواند باعث ایجاد مشکلات جدی شود. این موضوع نه تنها بر روی سلامت فیزیکی شما تاثیر گذار است بلکه می‌تواند باعث ایجاد اضطراب و استرس گردد. در برخی از مواقع، به یک چرخه معیوب تبدیل می‌شود. اغلب اضطراب به اختلال در خواب نیز منجر می‌شود.

زمانی که شما احساس اضطراب دارید، سعی کنید برنامه‌ای را برای خود تنظیم کنید و ببینید چه برنامه‌ای می‌تواند باعث کاهش اضطراب و افزایش خواب شما شود.

لبخند بزنید

زمانی که کار‌ها و اتفاقات روزمره زندگی بر اساس میل و توقع ما پیش نمی‌رود، بهتر است کمی لبخند بزنید. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که لبخند می‌تواند نشانه‌های اضطراب و افسردگی را کاهش دهد.

ذهن آشفته خود را سروسامان دهید

آشفته بودن ذهن باعث ایجاد آشفتگی فیزیکی می‌شود. مشکلات کاری فراوان می‌تواند باعث ایجاد اضطراب در فرد گردد؛ بنابراین بهتر است ۱۵ دقیقه زمان بگذارید و محل کار یا محل زندگی خود را مرتب کنید. سپس خود را عادت دهید که وسایل را مرتب نگه دارید. همین امر موجب می‌شود آرامش بیشتری داشته باشید.

قدردانی خود را بیان کنید

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که بیان تشکر و قدردانی به کاهش اضطراب کمک می‌کند؛ بنابراین بیان تشکر می‌تواند نتیجه بسیار مثبتی به همراه داشته باشد.

حرف‌های مثبت بزنید

ما همگی می‌دانیم که قدرت عظیمی در کلمات وجود دارد، پس وقتی با استرس روبه‌رو می‌شوید از مزایای تاکیدات مثبت سود ببرید.

من آرامش را انتخاب می‌کنم.

من ذهنم را از افکار استرس‌زا پاک می‌کنم.

من استرس را از هر سلول بدنم خالی می‌کنم.

تاکیدات اینگونه نکات مثبت می‌تواند انرژی بدن را بالا ببرد، جنب و جوش را در شما افزایش دهد و استرس را تخلیه کند.

  • بیشتر بخوانید: