سفری در بهترین فصل سال که هنوز خنکای زمستان به طور کامل از هوای مشهد رخت نبسته اما شور اشتیاق و انرژی مردمی که با یک دنیا عشق به این سمت و سو حرکت می‌کنند، هر لحظه این سفر را گرم و گرم‌تر ‌می‌سازد. شاید نوروز فصل شلوغی برای این سفر به نظر برسد ولی شهری که هوای آن عطر اجابت می‌دهد می‌تواند در هر زمان از سال که دل طلب کند، بهترین باشد، به علاوه باید بدانید یکی از با شکوه‌ترین و دلچسب‌ترین جشن‌های نوروز در حرم امام رضا (ع) برگزار می‌شود، که تجربه این جشن می‌تواند یکی از زیباترین لحظات نوروز را در ذهن هک کند. در ادامه این مقاله به تفصیل بیان شده است که چطور سفر نوروزی بی نظیری را در مشهد می‌توان تجربه کرد.

بلیط هواپیما را با دقت بخرید!

باید بدانید سپردن و انجام دادن کارها در لحظه آخر خیلی وقت‌ها به ضرر است. مسلما وقتی تصمیم گرفته می‌شود تا نوروز امسال را به شهر مشهد مقدس سفر کنید، در مورد اقدامات این سفر هم تصمیماتی گرفته‌اید. سفرهای جاده‌ای در نوروز شاید چندان درست به نظر نرسد چون آنقدر شلوغ و خطرناک است که ممکن است شما را ساعت‌ها در مسیر و ترافیک نگه دارد. بنابراین ایده سفر با هواپیما می‌تواند، مناسب‌ترین گزینه باشد. ولی برای خرید بلیط هواپیمای مشهد باید نکاتی را رعایت کرد که شاید هم به کم کردن هزینه‌ها کمک کند و هم اینکه می‌توان درست زمان و روزی که می‌خواهید، بلیط مشهد خریداری کنید و با خیال راحت خود را به این شهر برسانید.

قبل از هر چیز باید بدانید که نوروز زمان شلوغ و پر ترددی برای سفر است و باید هوشیارانه و سریع عمل کنید چون در غیر این صورت ممکن است بلیط هواپیمای مشهد در عید را از دست بدهید و مجبور شوید از راه دیگری اقدام کنید. به علاوه اینگونه، هم بلیط مشهد را راحت‌تر می خرید و هم چون زودتر اقدام کرده‌اید هزینه‌های شما نسبت به زمان چند روز مانده به نوروز که تعداد بلیط هواپیمای مشهد کمتر است، مناسب‌تر می‌شود. علاوه بر آن وب سایت‌های زیادی در زمینه خرید بلیط مشهد فعالیت می‌کنند که شاید در نظر گرفتن یک وب‌سایت کامل و مطمئن مثل AirplaneTicket.ir را از سردرگرمی نجات دهد چون این وب‌سایت با ارائه لیست کاملی از همه پروازهای موجود در کشور و پشتیبانی 24 ساعته و بیمه کنسلی پرواز به شما کمک کند تا سفری آسوده‌تر را تجربه کنید. به علاوه ایرپلین تیکت به عنوان اولین وب سایت رزرواسیون آنلاین بلیط هواپیما در ایران قیمت پروازها را از پایین‌ترین قیمت به بالاترین قیمت نشان می‌دهد و کمک می‌کند تا راحت تر‌بلیط هواپیمای مشهد خود را خریداری کنید.

از رزرو هتل غافل نشوید!

درست مثل بلیط هواپیمای مشهد که باید از قبل به فکر رزرو کردن آن باشید، باید هتل هم از قبل رزرو کنید. باید بدانید که مشهد هتل‌ها و اقامتگاه‌های متعددی با قیمت و امکانات مختلف دارد و اگر زودتر برای رزو آن اقدام نشود ممکن است حتی یک جای خالی هم برای اقامت پیدا نکنید. در مورد انتخاب هتل فقط این موضوع را باید در نظر گرفت که بهتر است به حرم نزدیک بود تا هر زمانی از روز که خواستید خیلی راحت خود را به آنجا برسانید و اگر فاصله هتل تا حرم زیاد بود حتما در مورد حمل و نقل و دسترسی راحت آن به حرم تحقیق کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید!

تحویل سال در حرم!

حال که بلیط مشهد را در مناسب‌ترین زمان ممکن خریداری کردید، باید برای یک جشن نوروز فوق العاده متفاوت برنامه‌ریزی کنید. هر ساله در زمان تحویل سال نو یکی از با شکوه‌ترین جشن‌های کشور در حرم امام رضا (ع) و شهر مقدس مشهد برگزار می‌شود. افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا به سمت این شهر حرکت می‌کنند تا تجربه منحصر به فرد یاز نوروز را در کنار امام مهربانی‌ها جشن بگیرند و سالی پر از آرامش را از خدا طلب کنند. در این ایام تمام فضای حرم چراغانی و تزئین و از گل‌های رنگارنگ و زیبا پر می‌شود.

شلوغ‌ترین روزهای نوروز در مشهد!

معمولا از چند روز مانده به تحویل سال نو مدارس و دانشگاه‌ها کم کم تعطیل می‌شوند و از آنجایی که عده زیادی برای لحظه تحویل سال در مشهد برنامه‌ریزی کرده‌اند، این روزها شلوغ‌ترین زمان‌های نوروزی مشهد به شمار می‌روند. به علاوه باید بدانید چون این روزها طرفداران بیشتری برای سفر دارد، قیمت بلیط هواپیما مشهد هم نسبت به سایر روزها تا حدودی بیشتر است. از طرف دیگر از اواسط نوروز و تقریبا از روز 9 فروردین جمعیت دیگری از مسافران راهی مشهد می‌شوند و برای قسمت دوم تعطیلات و روز 13 بدر در مشهد برنامه‌ریزی می‌کنند و به همین دلیل معمولا روزهای آخر نوروز هم مثل چند روز اول آن شلوغ‌تر است و جمعیت مسافران در آن معمولا بیشتر است.

جاذبه‌های مشهد را از دست ندهید!

شاید هر زمان که راهی این شهر می‌شوید، چنان محو زیبایی‌های حرم هستید که از رفتن به جاذبه‌های دیدنی مشهد امتناع می‌کنید؛ اما بهتر است زمانی را هم به دیدن اماکن دیدنی و جاذبه‌های تماشایی این شهر اختصاص دهید و از آرامگاه فردوسی در شهر توس در 20 کیلومتری شمال مشهد هم دیدن کنید و سری به منطقه خوش آب‌وهوای طرقبه و باغ بزرگ پرندگان و شهربازی مشهد بزنید و این لحظات خانوادگی که نسیبتان شده، نهایت لذت را ببرید.