به گزارش پارس نیوز، 

. با رونق گرفتن زندگی شهر نشینی و کوچکتر شدن خانه ها تخت ها جای رختخواب ها را گرفتند و تعداد کمد ها نیز محدود تر شد. حتما در خانه ی شما هم رختخواب و سایر منسوجات اضافی برای مهمانانتان در نظر گرفته اید، به همین منظور در این مطلب می خواهیم شما را با چیدمان و مرتب کردن کمد رختخواب در کمترین زمان ممکن آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

طبقه بندی کمد رختخواب

برای مرتب کردن و چیدمان کمد رختخواب بهتر است در صورت امکان فضای داخلی کمدتان را بخش بندی کنید با این کار می توانید به سادگی تمام لوازم را از هم نفکیک کنید و در زمان استفاده هر وسیله به سادگی آن را در اختیار داشته باشید. برای این منظور لوازمی مثل پتوهای مسافرتی و سبک، کوسن ها و بالش های کوچک که ممکن است بیشتر از سایر کالاها مورد استفاده تان قرار گیرد در طبقات پایین تر و دردسترس تر قرار دهید و پتو و لحاف های ضخیم را متناسب با فصل در طبقات بالاتر و دور از دسترس قرار دهید.

برای مرتب کردن و چیدمان کمد رختخواب بهتر است فضای داخلی کمدتان را بخش بندی کنید

مرتب کردن رختخواب

برای داشتن یک کمد رختخواب مرتب و منظم باید روش مرتب کردن رختخواب را یاد بگیرد، برای این منظور می توانید از روش بالا کمک بگیرید و تمامی ملحفه ها را به سادگی مرتب کنید با این روش علاوه بر اینکه کمد رختخواب شما همیشه ظاهر مرتب و منظمی خواهد داشت ملحفه ها فضای کمتری را در فضای شما اشغال می کنند و همیشه صاف و اتو کشیده آماده استفاده هستند.

تمامی ملحفه ها را به سادگی مرتب کنید

مرتب کردن کمد رختخواب با بقچه های زیپ دار

یکی از پرطرفدارترین روش های مرتب کردن کمد رختخواب استفاده از بقچه های زیپ دار است. با این روش به سادگی می توانید رختخواب های خودتان را برحسب فصل استفاده دسته بندی کنید و همیشه رختخواب مرتب داشته باشید، همچنین بقچه های زیپ دار برای مرتب کردن رختخواب در خانه های کوچکی کمد دیواری زیادی ندارد می تواند ایده ی بسیار خوبی باشد.

از پرطرفدارترین روش های مرتب کردن کمد رختخواب استفاده از بقچه های زیپ دار است

چیدمان کمد رختخواب

همان طور که در بندهای قبل گفته شد در چیدمان کمد رختخواب خود اولیت بندی داشته باشید تا به سادگی بتوانید آن ها را در دسترس داشته باشید و از برهم ریختگی احتمالی جلوگیری کنید. نکته ای که حتما باید در مورد کمد رختخواب ها در نظر داشته باشید معطر بودن فضای داخلی کمدتان می باشد، شست و شوی منظم رختخواب ها می تواند تا حد زیادی به این موضوع کمک کند اما اگر کمد رختخواب شما در فضای مجاور حمام و یا سایر بخش های مرطوب خانه شما قرار دارد برای جلوگیری از بوی رطوبت می توانید از خوشبوکننده های خانگی استفاده کنید.

در چیدمان کمد رختخواب اولیت بندی داشته باشید تا بتوانید به آن ها راحت دسترسی داشته باشید

چیدمان کمد رختخواب عروس

اگر شما تازه عروس هستید برای چیدمان کمد رختخواب عروس باید بگوییم که پیش از هر چیز باید در انتخاب و خرید تعداد کالای خواب برای مهمانانتان دقت کنید، قطعا شما در اوایل زندگی مشترکتان مهمانان چندان زیادی برای آنکه شب های طولانی در خانه شما اقامت داشته باشند نخواهید داشت بنابراین بهتر است با توجه به ابعاد فضای سکونتان به تعداد دست کم دو تا سه نفر رختخواب تهیه کنید و حتما برای همه ی آن ها ملحفه یک دست تهیه کنید.

باید دست کم برای دو تا سه مهمان رختخواب با  ملحفه های یک دست تهیه کنید

مرتب کردن رختخواب در خانه های بدون کمد

برای مرتب کردن رختخواب در خانه های بدون کمد و یا فضاهایی که کمدهای کوچک و اندک دارند و فضایی برای قرار دادن رختخواب ها ندارند، استفاده از فضای زیر تختخواب می تواند گزینه ی بسیار مطلوبی محسوب شود، که به خوبی می توانید در قسمت زیر آن پتوها و سایر کالای خواب خود را جای دهید و به رختخواب های خود نظم دهید.

برای خانه های کوچک از فضای زیر تختخواب استفاده کنید