به گزارش پارس نیوز، 

ویژگی هایی که باید درباره گوشت سالم بدانیم

سفت و خشک

به گفته آشپزهای حرفه ای گوشت سرد نباید نرم باشد. چربی هنگام سرد شدن سفت می شود پس گوشت هایی که در یخچال نگهداری شده اند باید سفت باشند. گوشت های بسته بندی باید سفت و خشک باشند.

گوشت های سرد باید سفت و خشک باشند

رنگ قرمز

رنگ تمام قسمت های گوشت باید قرمز باشد. هر چه رنگ قرمز گوشت روشن تر باشد طعم آن بهتر است. یک گوشت سالم هرگز به رنگ قهوه ای یا خاکستری نیست حتی لبه های آن. هنگام خرید گوشت بسته بندی همه طرف بسته را کامل چک کنید.

رنگ تمام قسمت های گوشت باید قرمز باشد

تغذیه گاوها

باید بدانید خوراک و تغذیه گاو چه بوده است. این اطلاعات را یا روی بسته و یا از قصاب بپرسید. فقط گاوهایی که از چمن سبز تغذیه کرده اند گوشت خوبی دارند.

گاوهایی که از چمن سبز تغذیه کرده اند گوشت خوبی دارند

رنگ چربی ها

چیزهایی که باید درباره چربی گوشت بدانید:

آشپزها چربی های پراکنده را چربی مرمری می نامند. گوشت هایی که چربی مرمری دارند طعم بهتری نیز دارند اما چربی مرمری زیادی هم باعث سفت شدن گوشت می شود. این گوشت ها برای غذاهای خاصی مثل غذای ایتالیایی کارپاچیو و یا استیک تارتار مناسب است.

چربی حیوانات جوان سفید است و هر چه بزرگ تر می شوند رنگ آن زرد می شود. گوشت حیوانات پیر خوشمزه تر است اما مثل گوشت حیوانات جوان نرم نیست.

پوشش چربی روی گوشت باعث آبدار شدن آن می شود.

چربی حیوانات جوان سفید است و هر چه بزرگ تر می شوند رنگ آن زرد می شود

قیمت گوشت

وقتی گوشت ارزان می خرید در واقع برای خریدن آب شور هزینه می کنید. هنگام خرید گوشت سعی کنید بسته کوچک تری که قیمت آن بیشتر و با کیفیت تر است انتخاب کنید. به طور تقریبی داخل هر بشقاب بسته به نوع گوشت و غذایی که درست می کنید ۱۲۰ الی ۲۰۰ گرم گوشت کافی است.

هنگام خرید گوشت بسته کوچک تری که قیمت آن بیشتر و با کیفیت تر است انتخاب کنید