به گزارش پارس نیوز، 

1- مسیر رطوبت را متوقف کنید

هیچ چیز مانند یک حمام خشک نمی تواند باعث تاخیر در ایجاد کپک شود. یک دستمال بالای دوش حمام قرار داده و این قانون را در خانه خود بوجود آورید که فرد آخری که در طول روز از حمام استفاده می کند، دیوار، وان و در حمام را با استفاده از دستمال مشخص شده خشک کند. درست است که این روش ممکن است زمان کوتاه در حد چند دقیقه را به خود اختصاص دهد، ولی در عین حال در بلند مدت زمان تمیزکاری را کاهش می دهد

 بخار آینه حمام، چاره چیه؟

همچنین می توانید با باز کردن پنجره حمام یا روشن کردن هواکش و تهویه فضا در حین دوش گرفتن، رطوبت را سریع از بین برده و خارج کنید. باز نگه داشتن درب حمام، حتی به اندازه چند سانتیمتر هم باعث پراکنده شدن رطوبت می شود. و البته فراموش نکنید که پرده حمام را هم در حالت باز شده نگه دارید تا خشک شده و رطوبتش از بین برود.

۲- دیوار و درب سرویس بهداشتی را به ماده دافع آب آغشته کنید

در بازار موادی وجود دارند که باعث دفع آب، مواد معدنی شده و ایجاد شدن لکه سفیدی صابون روی سط.ح جلوگیزی می کنند. با استفاده از این مواد، تمیز کردن سطوح باقی مانده از لک آب و صابون کمتر می شود.

۳- صابون جامد را از روشویی دور کنید

از صابون مایع یا حتی دستگاه های هوشمند صابون که با سنسور و بدون استفاده از تماس دست کار می کنند، استفاده کنید. با حذف صابون جامد که از خود لک بر جای می گذارند، باعث می شوید روشویی و سطح کابینت سرویس بهداشتی تمیزتر باقی بماند.

۴- کابینت دستشویی را نظم بدهید

اگر لکه های لوازم آرایشی یا بهداشتی روی کابینت سرویس بهداشتی شما دیده می شود، می توانید آنها را در محلی مناسبتر ولی قابل دسترس قرار دهید. برای این منظور بهتر است از نظم دهنده های کابینت استفاده کنید. این وسایل با بخش بندی کشو و کمد، فضای مشخصی را برای هر وسیله به وجود می آورند.

۵- آویز حوله نصب کنید

با نصب آویز حوله و آویزان کردن حوله از آنها، حوله ها سریعتر خشک شده و دکوراسیون سرویس بهداشتی هم مرتب و تمیزتر به نظر می رسد. نگران نباشید! اگر روی دیوار سرویس بهداشتی شما هم فضایی برای نصب آویز دیواری وجود ندارد، از آویزهای پشت دری و یا قلاب های کوچک پشت در استفاده کنید.

۶- از مواد شوینده با طول عمر بیشتر استفاده کنید

مواد شوینده و محلول های تمیز کننده سرویس بهداشتی در انواع مختلف و با فرمولاسیون های متنوع روانه بازار خرید می شود. بهتر است برای تمیز کردن سرویس بهداشتی از فرمول هایی استفاده کنید که روشویی، وان و سنگ توالت را در برابر لکه ها به مدت چند روز مقاوم می کنند.

 تمیز کردن سرویس بهداشتی، ۶ اشتباه رایج!

۷- یک بسته دستمال مرطوب ضدعفونی کننده در کابینت روشویی نگهدارید

با استفاده از دستمال مرطوب مخصوص می توانید ذرات خمیر دندان در حین مسواک زدن، لکه آب و دیگر کثیفی هایی که در سرویس بهداشتی دیده می شود را سریع از بین ببرید. در این صورت قبل از خشک شدن و سخت شدن این کثیفی ها، آنها را نابود کرده اید.

۸- ورق های خشک کن را دم دست خود قرار دهید

این ورقه های به شما کمک می کند مو، پرز و ذرات ریخته شده روی سطح زمین را بدون استفاده از جاروبرقی را پاک کنید.

۹- با لکه های پرده حمام بجنگید

قسمت انتهایی پرده حمام را هر چند ماه یکبار با استفاده از سفید کننده همه کاره بشویید تا لکه صابون، املاح باقی مانده آب و کپک ها را از بین ببرید. سپس اجازه دهید این مواد شوینده با آب حاصل از دوش حمام شسته شود و در این شستشو دیگر نیازی نیست مانند همیشه پرده را خشک کنید.

اگر دوست دارید از نکات بیشتری در مورد تمیز کردن سرویس بهداشتی و دیگر فضاهای خانه آشنا شوید، به بخش خانه داری سری بزنید. سوال خود را در بخش افزودن دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.