به گزارش پارس نیوز، 

این روش برای از بین بردن بوی دود از لباس ها و پارچه های کتانی بسیار مناسب است. کافی است سینک ظرفشویی و یا یک لگن را با آب گرم پر کنید و یک فنجان سرکه سفید به آن اضافه کنید. آب و سرکه را به آرامی با هم مخلوط کنید. پارچه دود گرفته را در آن قرار داده و به مدت یک ساعت در آن بخیسانید. در نهایت پارچه را از ترکیب آب و سرکه خارج کرده و آبکشی کنید.

آب و جوش شیرین

این بار نیز سینک ظرفشویی و یا لگن مناسبی را با آب گرم پر کرده و یک فنجان جوش شیرین به آن اضافه کنید و تمامی مراحل روش قبل را تکرار کنید.

جوش شیرین و کیسه پلاستیکی

این روش برای رفع بوی دود از پرده، پتو و قالیچه های کوچک مناسب است. در این روش پارچه دود گرفته را در یک کیسه پلاستیکی بزرگ که به خوبی بسته می‌شود قرار داده و 1 فنجان جوش شیرین داخل کیسه پلاستیکی بریزید. کیسه را به طور کامل ببندید و تکان دهید تا جوش شیرین همه جای کیسه به طور مساوی پخش شود. کیسه را یک شب کنار بگذارید و سپس پارچه را از آن خارج کنید.

اسپری لیمو

این روش برای از بین بردن بوی دود از مبل و صندلی، کوسن، تخت خواب و تشک بسیار مناسب است چرا که نیاز به شستن نیست. این بار کافی است 2 فنجان عصاره نارون کوهی را درون یک ظرف ریخته و سپس 20 قطره اسانس لیمو به آن اضافه کنید. این دو ماده را خوب ترکیب کنید و روی پارچه دود گرفته اسپری کنید.