به گزارش پارس نیوز، 

پاچه شلوار را با استفاده از بشکاف کاملا باز کنید. کفشی که قرار ا ست با این شلوار بپوشید را پا کنید. روبروی یک آینه قدی بایستید. پایین هر کدام از پاچه‌ها را از داخل تو بزنید طوری که پارچه شلوار تا سه چهارم پاشنه را بپوشاند. پشت هر یک از پاچه‌های شلوار که تو زده‌اید، سوزن ته گرد بزنید. بایستید و قد شلوار را در آینه چک کنید. در صورت لزوم آن را تنظیم کنید.

تو زدن شلوار

مرحله دوم

شلوار را از پا درآورید. آن را پشت و رو کنید. از یکی از پاچه‌ها شروع کنید. با استفاده از متر خیاطی حدفاصل بین پایین پاچه تا قسمت تو زده شده را اندازه بگیرید. اندازه به دست آمده را در مورد دورتادور پاچه رعایت کنید (از ۶ سوزن ته گرد استفاده کنید). همین کار را در مورد پاچه دیگر شلوار نیز تکرار کنید و سپس قسمت تو زده شلوار را اتو بزنید.

از پایین خط اتو به اندازه ۱۱/۲ پارچه اندازه بگیرید و با مداد علامت بزنید.

تو زدن شلوار

مرحله سوم

سوزن ته گردها را بیرون بیاورید. با قیچی خیاطی، خط مشخص شده را قیچی کنید. همین کار را درباره پاچه دیگر شلوار نیز انجام دهید.

تو زدن شلوار

مرحله چهارم

سوزن را نخ کنید و انتهای آن را گره بزنید. لبه‌های تو زده شلوار را کوک بزنید. سوزن را از زیر داخل قسمت تو زده فرو کنید و بیرون بکشید و کوک زیگزاگ بزنید (سعی کنید سوزن را تا انتها فرو نکنید تا کوک از بیرون مشخص نباشد). وقتی کوک تمام شد، نخ را گره بزنید. پاچه دیگر شلوار را نیز به همین صورت کوک بزنید و در انتها اتو کنید.