به گزارش پارس نیوز، 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: تجملات و بدعت‌هایی که این روزها ایجاد شده‌اند سبب ازدواج هراسی در میان جوانان و خانواده‌ها شده است.

دکتر محمد بنائیان سفید ، عضو کمیسیون سبک زندگی شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: بدعتهایی در ازدواج ایجاد شده است که تبعات منفی به دنبال دارد. تجملات ازدواج در مرحله نخست هزینه ها و دیون زیادی برای افراد بوجود می‌آورد که برای دیگران بدآموزی دارد؛ از طرفی رفتارها و توقعاتی را پس از ازدواج ایجاد و نوعی ازدواج هراسی را در بین خانواده‌ها ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: باید شیوه و سبک زندگی و نحوه تعامل با خانواده را از دوره پیش دبستانی مطرح و آموزش سبک ازدواج آسان را از دوره راهنمایی آغاز کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به هم افزایی عوامل سهیم و مشترک در بحث جوانان برای تسهیل ازدواج تاکید کرد و گفت: این هم افزایی زمانی ایجاد می‌شود که اولا یک آیین نامه و اساس نامه شفاف و دقیق داشته باشیم و دوم اینکه تفکر سیستمی وجود داشته باشد تا هر بخشی وظایف خود را به نحو مطلوب انجام دهد.

بنائیان سفید که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد به موضوع فرهنگ سازی پیش از ازدواج پرداخت و اظهار کرد : در مدارس و وزارت آموزش و پرورش مشاوران حضور دارند، همچنین باید مشاوره را به کانونهای ازدواج و طلاق بکشانیم .یعنی آنجایی که ازدواج صورت می گیرد باید از قبل مشاوره‌ای با مبانی فکری خودمان وجود داشته باشد.

وی افزود: باید با همکاری صدا و سیما و عناصری که می‌توانند تاثیرگذار باشند فرهنگ ازدواج آسان را در محیط خانواده برای والدین ، دانش آموزان و دانشجویان تشریح کنیم تا در تمام جامعه نفوذ یابد.