به گزارش پارس نیوز، 

محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامیاظهار کرد: پس از بررسی چندین باره لایحه حمایت از حقوق کودکان در صحن مجلس، ایراداتی جزئی به آن وارد شده بود که ایرادات فوق رفع و در روزهای پایانی سال گذشته مجددا به صحن علنی مجلس شورای اسلامی فرستاده شد.

وی در ادامه تصریح کرد: لایحه حمایت از حقوق کودکان در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است و در حال حاضر در نوبت بررسی دوباره نمایندگان مجلس در صحن علنی است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پیگیری و بررسی لایحه حمایت از حقوق کودکان، از طرف نمایندگان در صحن علنی در دستور کار آنها قرار دارد و نمایندگان علاوه بر این لایحه، بررسی لوایح دیگری نیز را پیش رو دارند و علت طولانی شدن بررسی این لایحه نیز به همین علت است.

لایحه حمایت از کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است

پورمختار در تشریح چرایی به درازا کشیدن بررسی لایحه حمایت از حقوق کودکان در مجلس یادآور شد: ما مدت 10 سالی را که این لایحه در مجلس مطرح بوده است را حساب نمی کنیم و از زمانی که این لایحه در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بررسی شده است را مدنظر قرار می دهیم.

وی در ادامه اضافه کرد: جابجایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره های مختلف و از سرگیری بررسی مجدد توسط نمایندگان مختلف، یکی دیگر از عوامل طولانی شدن مورد نقد و بررسی قرار گرفتن لایحه حمایت از حقوق کودکان است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای سرعت بخشیدن به تصویب نهایی لایحه حمایت از حقوق کودکان، پیشنهاد می کنیم که آن را به صورت اصل 85 به تصویب برسانند و ایرادات احتمالی آن را مجددا مورد بررسی قرار بدهند.

پورمختار خاطرنشان کرد: لایحه حمایت از حقوق کودکان لایحه ای جامع بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است و تصویب آن توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید با سرعت بیشتری انجام شود.