عکس دشت شقایق زیبا که مردم از سراسر ایران برای دیدن آن می روند را ببینید. ما معروف ترین دشت های شقایق ایران و بهترین زمان سفر برای دیدن این زیبایی ها را به شما می گوییم.

عکس های زیبا از دشت شقایق

دست شقایق - عکس دشت شقایق

گل های شقایق - عکس دشت شقایق

گل شقایق - عکس دشت شقایق

دشت شقایق کجاست - عکس دشت شقایق

گل قرمز - عکس دشت شقایق

دشت شقایق دیلمان - عکس دشت شقایق

فصل گل شقایق - عکس دشت شقایق

غروب دشت شقایق - عکس دشت شقایق

گل زیبا - عکس دشت شقایق

دشت زیبا - عکس دشت شقایق

شقایق وحشی - عکس دشت شقایق

زیباترین گل های دنیا - عکس دشت شقایق

عکس دشت های پرگل - عکس دشت شقایق

شقایق - عکس دشت شقایق

فصل گل های شقایق چه زمانیست؟

از اواسط فصل بهار تا اواسط فصل تابستان دشت پر از گل‌های زیبا است و بهترین زمان برای تماشای شقایق های وحشی است.

زیباترین جاده های ایران در فصل بهار را تماشا کنید و لذت ببرید

معروف ترین دشت های شقایق ایران

عکس دشت لار، شقایق هایی سرخ فام بر دامان دماوند

دشت شقایق گیلان - عکس دشت شقایق

فقط ۷۰ کیلومتر که از تهران فاصله بگیرید، دشتی پر از شقایق منتظر شماست که به دیدنشان بروید و غرق در زیبایی‌های این مخمل‌های قرمز رنگ شوید.

دشت لار که با گل‌های زرد و سرخ فصل بهارش می‌شناسند، در آغوش کوه‌های شهرستان نور و کوه‌های دماوند آرام گرفته و تا کیلومترها اطرافش هیچ گونه نشانه‌ای از زندگی شهری و روستایی دیده نمی‌شود و شما را با یک منظره بکر و دست نخورده روبه‌رو می‌کند.

دشت کالپوش سمنان، بهاری قرمز و تابستانی زرد

دشت شقایق سمنان - عکس دشت شقایق

دشتی سرسبز و مخملی که در بهار لباسی قرمز از شقایق به تن می‌کند و در شهریور با فرشی طلایی رنگ از گل‌های آفتابگردان پوشانده می‌شود.

دشت کالپوش در ۲۰۰ کیلومتری شمال شرقی شاهرود در استان سمنان در انتظار شماست.

عکس دشت شقایق دریاسر، بهشت اردیبهشت ایران

دشت دریاسر - عکس دشت شقایق

دشتی پر از گل‌های بابونه که در میان کوه‌های بلندقامت الموت و جنگل‌های سرسبز دو هزار پنهان شده و در فصل بهار با روییدن میلیون‌ها گل زرد، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

چیزی که زیبایی این دشت بهشتی را چند برابر می‌کند، عیور چشمه‌های زلال و رودخانه‌های پرآب از دل آن است که این دشت طلایی را سیراب می‌کنند طوری که هیچ ردی از خشکی روی آن پیدا نمی‌کنید.

از نظر جغرافیایی دشت دریاسر در استان مازندران، جنوب شهر تنکابن و در منطقه دوهزار و روستای عسل محله قرار گرفته و مسیر رسیدن به این دشت طلایی آن چنان خیره‌کننده است که شاید حتی از ادامه دادن راه منصرف شوید و بخواهید در بین مسیر توقف کنید.

عکس دشت شقایق هویج،دشتی خوش آب و هوا اما بدون هویج در لواسان

دشت لواسان - عکس دشت شقایق

برای رفتن به یک دشت سرسبز و خوش آب و هوا حتما نیاز نیست سمت استان‌های شمالی کشور بروید، در همین حوالی پایتخت، بالای روستای افجه می‌توانید در یک دشت بهشتی قدم بزنید.

در دشت هویج که در بین محلی‌ها به دشت گرچال هم شناخته می‌شود، برخلاف نامش هیچ هویجی پیدا نمی‌کنید؛ در واقع این دشت در گذشته‌های دور محل کشت هویج بوده و به همین خاطر به این نام معروف شده است.

عکس دشت شقایق‌ های وحشی گالیکش، سرزمینی سرخ در گلستان

دشت شقایق گلستان - عکس دشت شقایق

یکی دیگر از دشت‌های پهناور و بکر کشور که در بهار غرق زیبایی می‌شود و لباس سرخ به تن می‌کند، دشت شقایق گالیکش است.

تماشای منظره رمانتیک شقایق‌های سرخ وحشی که با نسیم خنک بهاری به رقص در می‌آیند و تنفس در هوای تمیز این دشت تجربه‌ای به یاد ماندنی برایتان خلق می‌کند.

برای رسیدن به این دشت سرخ پوش کافی است به روستای پادلدل در شهرستان گالیکش استان گلستان بروید و در دامان این دشت همراه خانواده به استراحت بپردازید و عکس‌های خاص و خاطره‌انگیز بگیرید.

دشت آزو، عروس سبز اردیبهشت ؛ عکس دشت شقایق

دشت آزو - عکس دشت شقایق

دشتی پهناور و سبز در دامنه کوه پاشوره از ارتفاعات البرز با بهترین چشم‌انداز از کوه دماوند منتظر شماست تا به دیدنش بروید.

اصلی‌ترین تفاوت دشت آزو با دشت‌های دیگر تخته سنگ‌های بزرگ و عجیب و غریبی است که در گوشه و کنار این دشت سبز به چشم می‌خورند و زیبایی‌های این دشت مخملی را چند برابر می‌کنند.

ارتفاع علفزارهای این دشت گاهی تا بالای زانو هم می‌رسد و قدم زدن مابین آن‌ها و استراحت زیر سایه‌ی درختان این دشت تجربه‌ای فراموش نشدنی برایتان خلق می‌کند.

اگر به کوهنوردی هم علاقه‌دارید با عبور از دشت آزو، در مسیر کوه پاشوره می‌توانید به کوهنوردی بپردازید.