زیباترین برج های دنیا که معماران معروفی در طراحی آنها نقش داشته اند را همراه با عکس های فوق العاده و با کیفیت ببینید و مشخصات کامل و ویژگی های آنها را اینجا بخوانید.

معروف ترین و زیباترین برج های دنیا را بشناسید

برج بیگ بن، لندن، بریتانیا

برج لندن - زیباترین برج های دنیا

برج انگلیس - زیباترین برج های دنیا برج معروف انگلیس - زیباترین برج های دنیا برج بیگ بن - زیباترین برج های دنیا برج بیگ بن لندن - زیباترین برج های دنیا

چیز جدیدی در مورد ساختمان بیگ بن نیست که بخواهیم توضیح دهیم، درست است؟

تقریبا این برج و مناظر اطرافش لنداسکیپ در اکثر فیلم های هالیوودی وجود دارد و نماد حقیقی شهر لندن است. این ساختمان 150 ساله هنوز هم در بسیاری از تحلیل های سازه و ساختمان ما را شگفت زده می کند.

بیشتر بخوانید: بهترین درمان گیاهی برای دیسک کمر

برج میلاد تهران از زیباترین برج های دنیا

برج میلاد - زیباترین برج های دنیا

برج میلاد تهران - زیباترین برج های دنیا برج میلاد در شب - زیباترین برج های دنیا پایین برج میلاد - زیباترین برج های دنیا

برج میلاد تهران بلندترین سازه شهر تهران، سومین برج بلند خاورمیانه و ششمین برج مرتفع مخابراتی جهان است. امروزه مجموعه برج میلاد تهران کاربری گسترده‌ای در حوزه مخابرات و گردشگری دارد. در حال حاضر برج میلاد تهران را با عنوان نماد شهر تهران در جهان می‌شناسند.

برج خلیفه امارات

برج خلیفه - زیباترین برج های دنیا برج دبی - زیباترین برج های دنیا

با ارتفاع 828 متر بزرگترین سازه ساخته شده توسط بشر به شمار می رود و نشانه هایی از آرزوی های آینده نگر دبی به عنوان مرکز ثروت دنیا را یدک می کشد. با وجود مراکز خرید و هتل های مغرورانه اش، با 158 طبقه بلندترین مسجد جهان هم نامیده می شود. طراحی سه گانه به همراه لبه های کِرو هر ساختار این برج را منحصربه فرد ساخته است.

برج مخابراتی CN، تورنتو، کانادا

برج مخابراتی CN - زیباترین برج های دنیا برج معروف تورنتو - زیباترین برج های دنیا برج تورنتو در شب - زیباترین برج های دنیا برج معروف دنیا - زیباترین برج های دنیا

زمانی که این برج مخابراتی در سال 1976 تکمیل شد بلندترین سازه جهان به شمار می رفت. البته این ساختمان هنوز هم لقب بلندترین سازه جهان در نیمکره غربی را در اختیار دارد. در واقع برج CN کانادا جزء  نمادهای ملی این کشور محسوب می شود و مربوط به شرکت راه آهنی بود که ساختمان قدیمی آن پشت همین برج واقع شده است.

مرکز تجاری جهانی شماره 1، نیویورک، آمریکا

برج نیویورک - زیباترین برج های دنیا برج آمریکا - زیباترین برج های دنیا آسمان خراش های آمریکا - زیباترین برج های دنیا اسمان خراش - زیباترین برج های دنیا

برجی که جایگزین مجتمع های تجاری جهانی نیویورک پس از حادثه 11 سپتامبر شد. این برج که در ایستگاه ششم نیویورک قرار گرفته یکی از قابل بحث ترین ساختمان های جهان می باشد. با 1776 پا ارتفاع، عددی نمادین از سال ثبت عهدنامه استقلال را به رخ می کشد که عنوان کننده روح ناپایدار رشد اتقصادی آمریکا محسوب می شود. یک حرکت جسورانه و تبلیغاتی که از نشانه های آمریکایی بودن ساختمان است.

برج ایفل، پاریس، فرانسه از زیباترین برج های دنیا

ایفل از زیباترین برج های دنیا

برج ایفل فرانسه - زیباترین برج های دنیا برج ایفل زیبا - زیباترین برج های دنیا عکس برج ایفل - زیباترین برج های دنیا نمای نزدیک برج ایفل - زیباترین برج های دنیا

نمایشگاه صنعتی که به نماد شهر پاریس تبدیل شد. به طور قطع اولین نماد بلند شهری که در ذهن شما شکل می گیرد و به بچه نماد شهری از یک ساختمان بلند مشهور است. لحظه ای که وارد پاریس می شوید، نا اختیار این برج را می بینید. این برج که توسط گوستاوو ایفل در سال 1889 ساخته شد، به عنوان ورودی نمایشگاه بین المللی پاریس لحاظ شده بود. این برج 300 متر ارتفاع دارد و تا قبل از ساختن کرایسلر نیویورک در سال 1930 بلندترین سازه جهان به شمار می رفت.

برج پتروناس، کوالالامپور، مالزی

برج پتروناس - زیباترین برج های دنیا برج پتروناس کجاست - زیباترین برج های دنیا برج دوقلو - زیباترین برج های دنیا برج های دوقلو - زیباترین برج های دنیا

یک از زیباترین برج های دنیا برج دوقلو است با پلی که هر دو را به هم متصل نموده است. پتروناس با استفاده از هندسه های تکراری طراحی شده که بر اساس هندسه های تکراری معماری اسلیمی است. برج های دوقلوی پتروناس نمادی از فرهنگ و هنر مالزی به شمار می رود. این پروژه بلندترین برج دوقلوی دنیا محسوب می شود که توسط سزار پری طراحی شده است.

برج کج پیزا، پیزا، ایتالیا

برج پیزا - زیباترین برج های دنیا برج کج پیزا - زیباترین برج های دنیا برج معروف پیزا - زیباترین برج های دنیا برج کج - زیباترین برج های دنیا جاهای دیدنی ایتالیا - زیباترین برج های دنیا

قدیمی ترین و سرگرم کننده ترین برج در لیست ما محسوب می شود. این سازه تنها ساختمان کج جهان نیست، اما مطمئناً جزء مشهورترین برج های کج جهان به شمار می رود. این ساختمان 56 متر ارتفاع داشته و به علت سست بودن خاک زمین با مشکل شن متحرک مواجه بوده و هست. قدمت این ساختمان به 177 سال پیش باز میگردد.