مردم همیشه بر سر این موضوع که کدام گوشت بهتر است و از کدامیک در سبد تغذیه خانواده خود استفاده کنند دچار سردرگمی بوده اند. هر کسی استدلالی دارد و بر اساس استدلال خودش گوشتی را پیشنهاد می کند.

امروز میخواهیم باهم ببینیم مصرف کدامیک بهتر است گوشت مرغ یا گوشت قرمز ؟ فروشگاه اینترنتی ایران نیاز

گوشت مجموعه‌ای از بافت‌های عضلانی، پیوندی و استخوانی است. گوشت به عنوان یک مادة غذائی با ارزش پروتئینی بالا به چندین رده کلی تقسیم شده است: بطور کلی بزرگترین رده گوشت برحسب حجم مصرف، گوشت قرمز مانند خرید گوشت گوسفندی و گوساله میباشد، بعد از آن گوشت سفید از قبیل گوشت طیور و پرندگان اهلی مانند مرغ و بوقلمون که از نظر میزان مصرف در رده دوم قرار دارند و گوشت ماهی‌ها و دیگر آبزیان دریائی مانند میگو و خرچنگ در رده سوم قرار میگیرند.ارزش غذائی پروتئین گوشت (گوشت سفید و قرمز) نسبت به پروتئین گیاهی بیشتر است، چون مقدار زیادی از اسید آمینة های ضروری برای حفظ سلامتی بدن را داراست و به همین دلیل هم بیرون از یخچال خیلی زود فاسد می‌شود.چربی در گوشت معمولاً به دو صورت آشکار و پنهان دیده می‌شود که چربی گوشت قرمز بیش از گوشت سفید می‌باشد. پس برای کاهش دریافت چربی‌های اشباع تمام چربی گوشت را قبل از پخت بطور کامل جدا کنید.ویتامین‌های موجود در گوشت بیشتر از نوع ویتامین‌های گروه B می‌باشد و املاح گوشت بیشتر از نوع روی، آهن، سدیم، پتاسیم، منیزیوم، کلسیم و ... می‌باشد.یکی از عوامل مؤثر در بالا بودن اهمیت غذائی گوشت، وجود املاح معدنی بخصوص روی و آهن در آن می‌باشد بطوریکه آهن موجود در گوشت قرمز بیش از گوشت سفید می‌باشد و بدن انسان آهن گوشت را تقریباً دو برابر بیشتر از آهن سایر مواد غذایی مثل گندم و سبزیجات جذب می‌کند و بدین وسیله از کم خونی جلوگیری می‌کند.( خرید اینترنتی گوشت قرمز )

در کل گوشت های سفید در مقایسه با گوشت های قرمز چربی های اشباع و پورین و پریمیدین کمتری دارند و به نسبت گوشت قرمز ترکیبات ازته کمتری در بدن تولید می کنند. مقداری هم اسید چرب غیر اشباع امگا ۶ دارند که مقدار مشخصی از این نوع اسید چرب می تواند برای بدن مفید باشد اما اگر مقدارش از این حد دربدن بیشتر شود، برای سلامت فرد مشکل ساز می شود.

 

در حال حاضر گوشت مرغ در دسترس ترین و ارزان ترین گوشتی است که مردمان کشورمان مصرف می کنند و غذاهای زیادی با آن می توان تهیه کرد و همین موضوع باعث شده که میزان اسیدهای چرب امگا ۶ در بدن افراد بسیار بالا رفته و تعادل بین این اسیدها با اسیدهای چرب امگا ۳ شدیدا به هم بریزد که از بین رفتن این تعادل ارتباط مستقیمی با سلامت مغز، قلب و در کل سلامت بدن دارد. بنابراین افراد سعی کنند در مصرف مرغ ( حاوی امگا ۶ ) و ماهی ( حاوی امگا ۳ ) تعادل لازم را برقرار کنند.( خرید آنلاین گوشت )

گوشت شتر

در آموزه‌های اسلامی مصرف گوشت شتر به دلیل ویژگی‌های متمایزی که نسبت به گوشت سایر حیوانات دارد بسیار توصیه شده و البته مدتی است که این گوشت طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. در آموزه‌های دینی آمده که گوشت شتر قوای بدنی و استقامت را زیاد کرده و اعصاب را تقویت می‌کند و از اختلالات در رشد جنین جلوگیری می‌کند و مصرف آن به بانوان باردار، شیرده، دانش ‌آموزان، ورزشکاران و افراد کهنسال توصیه شده است ( خرید ماهی ).

 

این گوشت ظاهری شبیه گوشت گوساله دارد و نظر به این‌که اغلب خانواده‌ها از سفتی و دیرپز بودن این گوشت گلایه دارند باید بگوییم که اگر از گوشت شتر جوان استفاده کنید ضمن داشتن بافتی نرم و لذیذ، برای چرخ و کبابی کردن هم مناسب است. این گوشت پروتئین و چربی کمتری نسبت به گوشت گاو و گوساله دارد، اما سدیم آن زیاد و پتاسیم کمی دارد که این قضیه به تحمل ‌پذیری شتر به کمبود آب مرتبط می‌شود.

 

آهن و روی گوشت شتر کمتر از گوشت سایر دام‌هاست، اما فسفر، کلسیم و ویتامین‌های B در عضلات ران این حیوان بیشتر است. این را هم بد نیست بدانید که از قلم و کوهان شتر در درمان درد پا و کمر و دردهای روماتیسمی استفاده می‌شود.

مصرف گوشت: تعدیل یا تعطیل؟

بسیاری از افراد بر این باورند که چون انواع گوشت قرمز تری ‌گلیسیرید و کلسترول بالایی دارد باید آن را از برنامه غذایی‌شان حذف کنند. در صورتی که اگر مصرف گوشت متوقف شود بدن با فقر کلسترول مواجه می‌شود، در نتیجه بر اساس مکانیسم طبیعی بدن، آنزیم تولید کلسترول در کبد فعال شده و به تولید کلسترول می‌پردازد و در صورت کمبود شدید این چربی در خون، احتمال دارد میزان تولید آن حتی از حد لازم نیز بیشتر و به افزایش کلسترول خون منجر شود. ( خرید آنلاین پوشک بچه )