به نقل از اطلاع نیوز، از آغاز این هفته ( 7 مهر 97 ) پیش بینی های اغلب کارشناسان افت قیمت در بازار ارز و طلا بود اما اگر امروز از همان افراد سوال شود که این حجم از کاهش را پیش بینی می کردند قطعا جواب آنها به این سوال نه است.

اما این روند کاهشی که قیمت دلار طی کرد از روز شنبه اول وقت که حدود 17 هزار تومان بود امروز سه سنبه 10 مهر پیش بینی قیمت حتی تا 12 هزار تومان هم  می باشد .

حالا کسانیکه که بدون دانش اقتصادی و علم بازار فقط به صرف اینکه کمی سرمایه نقدی در دست داشتند و میخواستند کمی سهم از این طلاطم های بازار و سود های بی حساب و کتاب داشته باشند همان افرادی که فریاد گرانی می زدند خودشان یکی از دلایل گرانی شدند و امروز شاهد این هستیم که مردم برای فروش دلار و سکه های خانگی خود در مقابل صرافی ها و بازار تجمع کردند که بیشتر از این ضرر نکنند.

درس بزرگی که از این چند ماه باید گرفت این است که ما مردم عادی که در اقتصاد سر رشته ای نداریم از عمده ترین دلایل گرانی هستیم چه در قیمت دلار چه در قیمت سیب زمینی ، البته به کمک دولت و مسئولین قوه قضاییه که با قدرت و جدیت تمام از ابتدای هفته به دنبال ثبات بازار ارز و طلا هستند نباید به سادگی گذشت .

سخنرانی رییس قوه قضاییه

آقای لاریجانی دیروز ( 9 مهر 97 ) با قدرت تمام در سخنرانی خود اعلام کرد با سایت ها و کانال های فعال در فضای مجازی که در این بحران نقش دارند و به نوعی در نیمه های شب که همه در خواب هستند قیمت را به یکباره بالا می برند و باعث گرانی های

بی حساب و کتاب می شوند برخورد قاطع خواهد شد تا جایی که هیچ سایت و کانالی در فضای مجازی دیگر به خود اجازه ندهد با اقتصاد کلان و امنیت ایران و ایرانی بازی کند.

دلار آزاد

قیمت دلار در ایران امروز چنده؟ در جواب این سوال فقط باید این جواب را داد که قیمت دلار آزاد را باید از بازار گرفت ، قیمت دلار در بازار یعنی اینکه در مقابل عرضه و تقاضا قیمت را تعیین می کنند اما کاهش و افزایش چه زمانی رخ می دهد هم سوالی است که

خیلی از مردم می پرسند افزایش قیمت زمانی اتفاق می افتد که تقاضای یک محصول در بازار به یکباره چند برابر شود و محصول به اندازه کافی برای تقاضای مردم وجود نداشته باشد آن موقع است که قیمت دچار اخلال می شود و روند افزایشی قیمت اتفاق

می افتد. کاهش قیمت نیز زمانی اتفاق می افتد که عرضه محصول بالا باشد و تقاضایی برای خرید نباشد دقیقا مثل این هفته که به شدت مردم به بازار هجوم برده تا دلار های خود را بفروشند آن موقع است که روند کاهشی قیمت به سرعت اتفاق می افتد.