استفاده از بالابر نفری به دلیل ایمنی بالا و کارایی مناسب ، امروزه در صنعت بسیار متداول است. اما بالابر هیدرولیکی چیست و چگونه کار می کند. بالابر هیدرولیکی می تواند مکانیزم های بالابری متفاوتی داشته باشد به طور مثال بالابر آکاردئونی یا قیچی با بازوهای قیچی شکل برای کاربردهای صنعتی و ظرفیت های بالا مناسب است. این بالابر ها افزایش ارتفاع تنها توسط جک هیدرولیک استفاده می شود و این بالابر نفربر می تواند با برق ، باتری و یا موتور دیزل کار کند. به بالابرهایی که با سیستم برق و هیدرولیک کار می کنند اصطلاحا بالابر الکتروهیدرولیک می گویند. نیروی برق موتور دستگاه را به حرکت در آورده و نیرو به پمپ هیدرولیک و نهایتا جک های هیدرولیکی منتقل خواهد شد.

نوع دیگری از بالابر هیدرولیکی ، بالابر آلومینیومی ستونی است. این بالابر ها ظرفیت کمتری دارند و مکانیزم بالابری علاوه بر سیستم هیدرولیک شامل زنجیر نیز می شود. در عوض این بالابر ها سبک تر خواهند بود.

222

 1111

بالابر پشت کامیونی و بالابر نیسانی نیز توسط سیستم هیدرولیک عمل می کنند و برخی از بالابر های تلسکوپی سیستم زنجیر نیز در تلسکوپ دخیل است. این بالابر ها نیرو محرکه خود را از سیستم بغل گیربکس وانت یا کامیون گرفته و توسط پمپ هیدرولیک، به جک ها منتقل می کند.

یک بالابر میتواند حتی برای حرکت روی زمین نیز از سیستم هیدرولیک و هیدروموتور استفاده نماید. این بالابر ها به بالابر خودکششی یا بالابر نفری خود محرک معروف هستند. برخی از این بالابر ها می توانند در حالت باز شده نیز روی زمین حرکت نمایند.

در بالابرهای ثابت و صنعتی عموما به دلیل ایمنی از مکانیزم هیدرولیک بدون زنجیر و کابل استفاده می شود. هرچند در صورتی که ارتفاع زیاد باشد به دلیل افزایش قیمت ، بالابر های دارای سیستم هیدرولیک و زنجیر توجیح اقتصادی پیدا خواهند کرد.