کاپ کیک انجیر یکی از کیک های خوشمزه و محبوب می باشد. کاپ کیک انجیر طرفداران زیادی دارد. کاپ کیک انجیر را میتوانبد به عنوان یک میان وعده خوشمزه و سالم استفاده نمایید.

مواد لازم کاپ کیک انجیر
آرد ۱۳۰ گرم
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
کره نرم هم دمای محیط ۶۰ گرم
شکر ½ پیمانه
تخم‌مرغ هم دمای محیط ۱ عدد
ماست یونانی ( ماست سفت) ½ پیمانه
وانیل ½ قاشق چایخوری
رنده پوست سبز لیمو ½ قاشق چایخوری
انجیر به مقدار لازم

طرز تهیه کاپ کیک انجیر

کاپ کیک انجیر

مرحله اول

ابتدا کره را در یک ظرف بریزید و برای تقریبا ۱۵ دقیقه در دمای محیط قرار دهید تا نرم شود و سپس شکر را به آن اضافه کنید و با همزن برقی به مدت ۲ دقیقه بزنید تا شکر کاملا در کره حل شود و ترکیب آن‌ها سبک، روشن و حجیم شود. همچنین اگر علاقه دارید میتوانید مقاله ترفندهایی برای جاگزین نمودن شکر در رژیم غذایی را مشاهده نمایید.

مرحله دوم

سپس تخم‌ مرغ‌ها را که به دمای محیط رسیده‌اند به ترکیب اضافه کنید و هم بزنید تا از لختگی خارج شوند و مخلوط مواد کمی حجیم و کشدار و کرم رنگ شود و بعد مقداری وانیل را اضافه کنید و به مدت یک دقیقه هم بزنید تا عطر وانیل در مواد آزاد شود.

مرحله سوم تهیه کاپ کیک انجیر

بعد یک لیموی تازه را بشورید و پوست سبز آن را با رنده ریز رنده کنید، در مواد بریزید و هم بزنید، مراقب باشید به پوست سفید نرسید چون باعث تلخ شدن مخلوط می‌شود، سپس با لیسک دور ظرف را تمیز کنید، با این‌کار بوی زهم تخم‌مرغ از بین می‌رود. همچنین اگر علاقه دارید میتوانید مقاله خواص لیمو ترش را مشاهده نمایید.

کاپ کیک انجیر

مرحله چهارم 

سپس ماست یونانی یا هر ماست سفت دیگری را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا بافت صاف و یکدستی تشکیل شود، بعد آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا سبک شود بعد بکینگ‌ پودر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند.

مرحله پنجم

بعد آرد را کم کم و در چند مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید و با لیسک به شکل دورانی در یک جهت هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و خمیر صاف و یکدستی تشکیل شود، سپس چند دقیقه اجازه دهید تا خمیر استراحت کند و طعم همه مواد با هم ترکیب شود.

کاپ کیک انجیر

مرحله ششم تهیه کاپ کیک انجیر

سپس داخل سینی فر یا قالب مافین کپسول‌های کاغذی را بچینید و مخلوط مواد کیک را داخل قیف بریزید و به وسیله قیف یا قاشق ۳/۲ از کپسول‌ها را از مواد پر کنید، حتما ۳/۱ از قالب خالی بماند چون در حین پخت، کیک پف می‌کند و بالا می‌آید.

مرحله هفتم

بعد تعدادی انجیر را بشورید و خشک کنید و به شکل ورقه‌ای برش دهید و روی هر کپسول کاغذی یک برش انجیر بگذارید و سپس سینی یا قالب را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای آن را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

مرحله هشتم تهیه کاپ کیک انجیر

سپس به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه اجازه دهید تا کاپ کیک‌ها خوب پخته شوند، می‌توانید بعد از این مدت یک خلال دندان را در کیک فرو کنید و در بیاورید اگر چیزی به آن نچسبید کیک‌ها آماده هستند، سپس از فر در بیاورید و در محیط بگذارید تا سرد شوند.

کاپ کیک انجیر

مرحله نهم

بعد از آن روی کاپ کیک‌ها مقداری پودر قند، پودر پسته یا پودر نارگیل بپاشید و با گردو خرد شده، خلال بادام یا شکلات چیپسی و ترافل‌های رنگی تزئین کنید و همراه با چای سرو کنید. همچنین اگر علاقه دارید میتوانید مقاله خواص آب نارگیل را مشاهده نمایید.

نکات مهم طرز تهیه کاپ کیک انجیر

  • میتونید کیک رو یکجا در قالب بیست سانت که چرب و آردپاشی شده درست کنید.
  • این کاپ کیک را میتوانید به عنوان یک میان وعده سالم و خوشمزه استفاده نمایید.