کیک ساچر یکی از کیک های محبوب و خوشمزه می باشد که متعلق به کشور اتریش می باشد. کیک ساچر طرفداران زیادی دارد. کیک ساچر به روش های مختلفی تهیه می شود.

مواد لازم کیک ساچر
شکلات ۶۵ گرم
تخم مرغ ۳ عدد
نشاسته ذرت ۱۰ گرم
کره ۷۵ گرم
شکر ۶۰ گرم
پودر قند ۲۰ گرم
آرد ۶۵ گرم
دارچین ۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودر نصف قاشق چایخوری
نمک ۱ پنس
مربای انجیر به مقدار لازم

طرز تهیه کیک ساچر اتریشی

کیک ساچر

مرحله اول

برای تهیه کیک ساچر خوشمزه ابتدا کره را که از قبل به دمای محیط رسانده‌اید و کمی نرم شده است در یک ظرف بریزید و پودر قند را به آن اضافه کنید و با همزن برقی تقریبا ۲ دقیقه بزنید تا بافت یکدست و صافی تشکیل شود.

مرحله دوم

بعد تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی بشکنید و زرده‌های آن را جدا کنید و یکی یکی به مواد اضافه کنید و هر بار حدود ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه هم بزنید تا خوب با مواد مخلوط شوند و بافت یکدستی تشکیل شود.

مرحله سوم تهیه کیک ساچر

شکلات را در یک ظرف بریزید و به روش بن‌ماری روی بخار کتری آب کنید، وقتی شکلات کامل رقیق شد، کنار بگذارید تا به دمای محیط برسد و از حرارت بیفتد.

کیک ساچر

مرحله چهارم

بعد شکلات را به مخلوط اضافه کنید و با لیسک کمی هم بزنید تا بافت مواد یکدست شود، اطراف ظرف هم با لیسک دورگیری کنید تا مواد در کناره‌های ظرف خشک نشوند. همچنین اگر علاقه دارید میتوانید مقاله طرز تهیه 3 دسر شکلاتی ساده و خوشمزه با بیسکویت را مشاهده نمایید.

مرحله پنجم

سپس آرد را الک کنید تا بافت آن سبک شود و بعد بکینگ پودر، دارچین، نمک، پودر قند و نشاسته ذرت را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و بافت آرد یکدست و صاف شود. همچنین اگر علاقه دارید میتوانید مقاله تاثیر خوردن نشاسته در بزرگ شدن مغز انسان را مشاهده نمایید.

مرحله ششم تهیه کیک ساچر

بعد از آن ترکیب مواد آردی را کم‌کم و در چند مرحله به مخلوط تخم مرغ‌ها اضافه کنید و با لیسک در یک جهت و به شکل دورانی هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند و بافت مواد یکدست شود.

مرحله هفتم

حالا سفیده‌های تخم‌مرغ را که جدا کرده بودید در یک ظرف با همزن برقی بزنید تا بافت آن‌ها کاملا پفکی و حجیم شود بعد شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا بافت آن یکدست و خامه ای شکل شود. همچنین اگر علاقه دارید میتوانید مقاله زرده و سفیده تخم مرغ را باهم بخورید را مشاهده نمایید.

کیک ساچر

مرحله هشتم

سپس مقداری از مواد خامه‌ای یا به اصلاح مرنگ را با مخلوط مواد ترکیب کنید و هم بزنید تا خمیر کمی سبک‌تر شود بعد از آن همه مرنگ را اضافه کنید و هم بزنید تا بافت خمیر یکدست شود.

مرحله نهم تهیه کیک ساچر

بعد قالب مورد نظر را با روغن مایع یا کره چرب کنید و خمیر مواد را در آن بریزید و سطح آن را صاف کنید و سپس قالب را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید.

مرحله دهم

دمای فر را روی ۱۷۵ درجه تنظیم کنید و به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه زمان دهید تا کیک کاملا پخته و سطح آن طلایی رنگ شود، بعد از فر در بیاورید و در دمای محیط بگذارید تا خنک شود.

مرحله یازدهم

بعد از یک ساعت که کیک خنک شد، آن را به آرامی از قالب در بیاورید و در یک ظرف قرار دهید، سپس کیک را افقی از وسط نصف کنید و یک تکه از آن را بردارید تا فیلینگ کنید.

مرحله دوازدهم

سطح یک برش کیک را با مربای انجیر یا با سلیقه و به دلخواه خودتان هر مربای دیگری بپوشانید و فیلینگ کنید و بعد برش دیگر کیک را به آرامی روی آن قرار دهید و کمی فشار دهید. همچنین اگر علاقه دارید میتوانید مقاله بهترین روش خشک کردن انجیر در آفتاب با حفظ کیفیت را مشاهده نمایید.

مرحله سیزدهم تهیه کیک ساچر

سپس برای این‌که سطح کیک را کاور کنید مقداری شکلات را به روش بن‌ماری ذوب کنید و به دلخواه خودتان با مقداری فندق خرد شده یا گردو خرد شده مخلوط کنید و روی سطح کیک بریزید.

کیک ساچر

مرحله چهاردهم

بعد شکلات روی سطح کیک را با لیسک پخش کنید تا کاملا همه‌جای آن را بپوشاند سپس برای یک ساعت در یخچال قرار دهید تا شکلات کاملا به خورد کیک رود و منسجم شود.

مرحله پانزدهم

سپس کیک را به شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و در ظرف مناسب قرار دهید و با پودر پسته، پودر نارگیل و یا برش‌های موز و توت فرنگی تزئین کنید و همراه با چای یا قهوه سرو کنید. همچنین اگر علاقه دارید میتوانید مقاله خواص فوق العاده آب نارگیل را مشاهده نمایید.

نکات کلیدی در تهیه کیک ساچر

  1. این کیک به دلیل نداشتن بیکینگ پودر باید پف مواد را نگیرید تا کیک به خوبی پف کند.
  2. در هنگام هم زدن سفیده همزن و کاسه باید کاملا تمیز و عاری از هرگونه چربی باشد.
  3. بجای پودر قند از پودر شکر نرم می توانید استفاده کنید.