کیک آجیلی یکی از کیک های خوشمزه و محبوب می باشد. کیک آجیلی طرفداران زیادی دارد. کیک آجیلی به روش های متنوعی تهیه می شود.

مواد لازم برای کیک
تخم مرغ ۳ عدد
آرد ۲ پیمانه
شیر ولرم ۱ پیمانه
شکر ۱ پیمانه
وانیل نصف قاشق چایخوری
بکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری
پودر هل ۱ قاشق چایخوری سرخالی
روغن مایع ¾ پیمانه
مواد لازم برای روی کیک
شکلات تلخ ۵۰ گرم
خامه صبحانه ۵۰ گرم
عسل ۱ قاشق غذاخوری
مغز آجیل های دلخواه به مقدار کافی

طرز تهیه کیک آجیلی

کیک آجیلی

مرحله اول

برای تهیه کیک آجیلی مجلسی ابتدا تخم‌مرغ‌ها را در یک ظرف بریزید و هم بزنید تا حجم آن زیاد شود و پف کند سپس شکر را به آن اضافه کنید و با دور تند همزن تقریبا ۱۰ دقیقه بهم بزنید. همچنین اگر علاقه دارید میتوانید مقاله ترفند های هوشمندانه برای جایگزین کردن شکر در رژیم غذایی را مشاهده نمایید.

مرحله دوم

وقتی مخلوط کرم رنگ و کشدار شد وانیل را اضافه کنید و هم بزنید تا عطر آن آزاد شود و در مواد پخش شود سپس پودر هل را بریزید و هم بزنید تا کاملا با همه مواد ترکیب شود.

کیک آجیلی

مرحله سوم تهیه کیک آجیلی

بعد از آن روغن مایع را اضافه کنید و ۱ تا ۲ دقیقه هم بزنید تا روغن کاملا با مواد مخلوط شود، سپس شیر ولرم را روی مواد بریزید و دوباره هم بزنید تا با مواد خوب ترکیب شود.

مرحله چهارم

سپس در ظرفی دیگر آرد را الک کنید تا سبک شود و سپس بکینگ پودر را به آن اضافه کنید و ترکیب کنید و دوباره الک کنید تا بافت آرد یکدست و صاف شود.

مرحله پنجم

بعد آرد را کم‌کم و در چند مرحله روی مخلوط مواد الک کنید و با لیسک به شکل دورانی و در یک جهت هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و بافت مخلوط خمیر صاف و یکدست شود.

مرحله ششم تهیه کیک آجیلی

سپس کف قالب مورد نظر را با روغن مایع یا کره چرب کنید و یک لایه آرد روی آن بپاشید و سپس مخلوط خمیر را در قالب بریزید و به آرامی روی سطح بکوبید تا هوای داخل آن خارج شود.

کیک آجیلی

مرحله هفتم

بعد قالب را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده‌ است قرار دهید و دمای آن‌ را روی ۱۸۰ درجه تنظیم کنید و به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه اجازه دهید تا بپزد و سطح آن طلایی شود.

مرحله هشتم

بعد با یک سیخ چوبی تست کنید و در کیک فرو کنید و در بیاورید اگر چیزی از مواد خمیر به آن نچسبید یعنی کیک پخته و آماده است، سپس قالب را از فر در بیاورید.

مرحله نهم تهیه کیک آجیلی

در این مرحله مقداری عسل را در آب بریزید و حل کنید تا رقیق شود و بعد تا کیک هنوز گرم است عسل رقیق شده را روی سطح کیک بمالید تا کاملا به خورد کیک رود. همچنین اگر علاقه دارید میتوانید مقاله خواص عسل برای پوست صورت و بدن را مشاهده نمایید.

مرحله دهم

سپس برای درست‌ کردن گاناش، شکلات را به روش بن‌ماری روی بخار کتری آب کنید و بعد خامه صبحانه را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا بافت آن یکدست شود.

مرحله یازدهم

بعد گاناش را روی سطح کیک بریزید و با قاشق پخش کنید طوری که کاملا سطح کیک را بپوشاند بعد با سلیقه و دلخواه خودتان مغز پسته، گردو، بادام و فندق را روی سطح کیک بچینید. همچنین اگر علاقه دارید میتوانید مقاله بهترین روش خشک کردن گردو تازه و سبز در خانه را مشاهده نمایید.

کیک آجیلی

مرحله دوازدهم

سپس عسل رقیق شده را با برس روی مغزها بمالید و اجازه دهید تا کیک خنک شود، بعد کیک آجیلی را در اندازه و شکل دلخواه برش بزنید و در ظرف مناسب قرار دهید و همراه با چای سرو کنید.

نکات کلیدی در تهیه کیک آجیلی

  1. اگر مواد رویه زیادی غلیظ شود پس از سرد شدن سفت می شود و اگر زیادی رقیق باشد روی کیک نمی چسبد و آجیل ها روی کیک نمی چسبند.
  2. سعی کنید برای چرب کردن از روغن جدا کننده استفاده کنید اگر در دسترس نداشتید از روغن جامد همیشه برای چرب کردن استفاده کنید.
  3. می توانید از قالب کوچکتر استفاده کنید.