جیب تاجر یکی از فینگرفودهای خوشمزه می باشد. جیب تاجر طرفداران زیادی دارد. جیب تاجر را میتوانید به عنوان پیش غذا هم استفاده نمایید.

مواد لازم برای ۴ نفر
نان تست ۱ بسته
تخم مرغ ۲ عدد
پودر سوخاری به مقدار لازم
مرغ و قارچ به مقدار دلخواه
گوشت چرخ کرده به مقدار دلخواه
فلفل دلمه ای به مقدار دلخواه
پنیر پیتزا به مقدار دلخواه

طرز تهیه جیب تاجر

جیب تاجر

مرحله اول

برای تهیه جیب تاجر خوشمزه ابتدا کناره‌ نان‌های تست را با چاقو برش دهید و کنار بگذارید و سپس دو نان تست را روی هم قرار دهید و با وردنه روی آن‌ها بکشید تا نان‌های تست کاملا به هم بچسبند .

مرحله دوم

بعد یک لیوان یا هر ظرف گرد دیگری را روی نان تست قرار دهید و با کاتر دور آن را برش دهید تا نان‌های گرد داشته باشید و اضافه‌های نان را کنار بگذارید.

مرحله سوم تهیه جیب تاجر

سپس تخم‌مرغ‌ها را در یک ظرف بریزید و با چنگال هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند و بافت یکدستی تشکیل شود و بعد پودر سوخاری را هم در ظرف دیگری بریزید.

جیب تاجر

مرحله چهارم

حالا نان‌های دایره‌ای شکل را در تخم‌ مرغ‌ها بزنین و بغلتانید تا نان‌ها کاملا به تخم مرغ آغشته شوند و بعد بلافاصله در پودر سوخاری فرو کنید تا تمام قسمت‌های نان تست با پودر سوخاری پوشانده شود.

مرحله پنجم تهیه جیب تاجر

سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود بعد نان‌ها را داخل روغن داغ سرخ کنید و وقتی طلایی رنگ شد آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود.

مرحله ششم

در حین سرخ شدن وسط نان باد می‌کند، وقتی نان‌ها سرخ شد آن‌ها را روی دستمال نخی قرار دهید تا روغن اضافی نان گرفته شود و بعد برای یک ساعت در دمای محیط قرار دهید تا خنک شوند.

جیب تاجر

مرحله هفتم

بعد از این‌که نان‌ها کاملا خنک شدند با چاقوی تیز آن‌ها را از وسط نصف کنید، چون بافت نان‌ها ترد و شکننده است مراقب باشید که خرد نشوند و شکل و ظاهر آن‌ها خراب نشود.

مرحله هشتم تهیه جیب تاجر

سپس با سلیقه و دلخواه خودتان مقداری سالاد الویه یا ترکیبی از مرغ سرخ کرده و قارچ یا گوشت چرخ کرده سرخ شده و فلفل دلمه‌ای یا ژامبون گوشت و مرغ را آماده کنید. همچنین اگر علاقه دارید میتوانید مقاله خواص درمانی عجیب فلفل دلمه ای را مشاهده نمایید.

مرحله نهم

بعد برش‌های نان تست را که به نان جیب دار معروف هستند با یکی از مواد دلخواه خودتان که آماده کرده‌اید را با یک قاشق پر کنید، طوری که نان از وسط باز نشود.

مرحله دهم

سپس با سلیقه و انتخاب خودتان می‌توانید مقداری پنیر پیتزا را که به روش بن‌ماری آب شده است روی مواد داخل نان تست بریزید، از پنیر پیتزا در مواد داخل نان‌های تست هم می‌توانید استفاده کنید. همچنین اگر علاقه دارید میتوانید مقاله طرز تهیه پنیر پیتزا کشدار و بازاری با طعمی بی نظیر را مشاهده نمایید.

جیب تاجر

نکات کلیدی در تهیه جیب تاجر

  1. به دلخواه می توانید از کمی جعفری برای تهیه مواد میانی استفاده کنید.
  2. می توانید با هر نوع سبزیجاتی دیگری که دوست دارید این ساندویچ را تهیه کنید.
  3. اگر دوست داشتید می توانید کمی سس خردل و فرانسوی هم به مواد میانی بزنید.
  4. مواد میانی کاملا سلیقه ای است و می توانید با مواد الویه یا سالاد ماکارانی تهیه کنید.