کباب چنجه یکی از کباب های قدیمی و خوشمزه ایرانی می باشد. کباب چنجه طرفداران زیادی دارد. کباب چنجه با گوشت گوسفندی و یا گوساله تهیه می شود.

مواد لازم برای ۴ نفر
فیله گوسفندی ۶۰۰ گرم
دنبه گوسفندی ۲۰۰ گرم
لیمو ترش ۱ عدد
پیاز ۲ عدد متوسط
روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری
ماست چکیده ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

دستور پخت کباب چنجه

کباب چنجه

مرحله اول

ابتدا فیله گوسفندی را به خوبی می شوییم، سپس به صورت چنجه ای ( تقریبا نصف جوجه کباب ) خرد می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. برای اینکه کباب چنجه به صورت یکدست بپزد حتما سعی کنید تا قطعات گوشت یک اندازه باشد.

مرحله دوم تهیه کباب چنجه

در ادامه روغن زیتون را به فیله ها اضافه می کنیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا تمام قسمت های گوشت به روغن زیتون آغشته شود. در ادامه ماست چکیده را اضافه می کنیم، سپس لیمو ترش را از وسط برش می زنیم و آب آنرا می گیریم. همچنین اگر علاقه دارید میتوانید مقاله ۱۱ خاصیت شگفت انگیز روغن زیتون برای سلامتی را مشاهده نمایید.

کباب چنجه

مرحله سوم

در ادامه آب لیمو ترش را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه حاوی گوشت اضافه می کنیم. در آخرین مرحله مرینت پیازها را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم و به خوبی مواد را با دست ترکیب می کنیم.

مرحله چهارم

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک شب در یخچال قرار می دهیم تا گوشت به خوبی طعم دار شود. یکی از مهم ترین دلایل خوشمزه شدن این کباب این است که گوشت به مدت کافی در مواد طعم دار کننده قرار داشته باشد. همچنین اگر علاقه دارید میتوانید مقاله طرز تهیه رولت گوشت به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی را مشاهده نمایید.

کباب چنجه

مرحله پنجم تهیه کباب چنجه

پس از اینکه گوشت به خوبی طعم دار شد، آنرا از کاسه مواد طعم دهنده خارج می کنیم و به صورت مرتب و یکدست به سیخ می کشیم. حالا منقل زغال را آماده می کنیم و حتما به این مورد توجه می کنیم که تمام زغال ها به صورت یکدست روشن باشد.

مرحله ششم

در این مرحله سیخ ها را روی منقل می چینیم و کمی صبر می کنیم تا خودشان را بگیرند، سپس آنها را به صورت مرتب می چرخانیم تا گوشت به صورت یکدست کباب شود. اگر گوشت را به مدت کافی طعم دار کرده باشیم خیلی سریع کباب می شود.

مرحله هفتم

در صورت تمایل می توانیم مقداری زعفران دم کنیم و با کره مخلوط کنیم، سپس کباب های اماده شد را در سس کره قرار دهیم تا نرمتر و لذیذتر شوند. در اخر این کباب اماده شده را به همراه نان یا برنج زعفرانی سرو می کنیم.

کباب چنجه

نکات تکمیلی در مورد کباب چنجه

و زمان پخت و انتظار آن در حدود 1 ساعت می باشد.

کباب چنجه را می توانید در وعده نهار - شام - سرو نمایید.

توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب می باشد.