کیک ژله ای یکی از کیک های خوشمزه می باشد. کیک ژله ای طرفداران زیادی دارد. کیک ژله ای کیک مناسبی برای میان وعده ها می باشد.

مواد لازم برای تهیه کیک
آرد سفید ۲ پیمانه
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۲/۱ پیمانه
شیر یا آب میوه ۳/۲ پیمانه
روغن مایع ۲/۱ پیمانه
بکینگ پودر یک قاشق مرباخوری سرپر
وانیل شکری یک قاشق چایخوری
پودر ژله دلخواه ۲/۱ بسته
مواد لازم برای تهیه ژله روی کیک
خامه صبحانه ۱ پاکت
ژله ۱ بسته و ۲/۱ بسته
آب به مقدار لازم

طرز تهیه کیک ژله ای

کیک ژله ای

مرحله اول

برای تهیه کیک ژله ای خوشمزه در مرحله اول آرد را الک کنید و بکینگ پودر را به آن اضافه کنید و ۲ بار دیگر الک کنید تا آرد کاملا یکدست شود، می‌توانید مقدار خیلی کم هم نمک اضافه کنید.

مرحله دوم تهیه کیک ژله ای

سپس در یک ظرف مناسب تخم‌مرغ‌ها را ریخته، وانیل را به آن اضافه کنید و با همزن به مدت ۲ دقیقه خوب بزنید تا تخم‌مرغ‌ها از حالت لختگی خارج شوند.

مرحله سوم

در حین همزدن، شکر را کم‌‌کم به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و به وسیله همزن ۷ دقیقه مواد را خوب با هم ترکیب کنید تا حجم مواد چند برابر شده و رنگ‌شان کرمی روشن شود. همچنین اگر علاقه دارید میتوانید مقاله ترفند های هوشمندانه برای جایگزین کردن شکر در رژیم غذایی را مشاهده نمایید.

کیک ژله ای

مرحله چهارم

حالا روغن مایع را کم‌کم اضافه کنید و هم بزنید و بعد از آن شیر را هم روی مواد ریخته و به وسیله همزن خوب با هم مخلوط ترکیب کنید تا مواد یکدست و کشدار شود.

مرحله پنجم 

در این مرحله آرد و پودر ژله را به طور متناوب و در ۳ مرحله به ترکیب اضافه کنید و در یک جهت همه مواد را با هم مخلوط کنید تا بافت خمیر یکدست و غلیظ شود.

مرحله ششم تهیه کیک ژله ای

کف ظرف پیرکس مستطیلی شکل یا قالب را با روغن مایع یا کره چرب کنید بعد کاغذ روغنی را کف ظرف بیاندازید و مواد کیک را روی آن بریزید.

کیک ژله ای

مرحله هفتم

حالا قالب کیک را در فر که از ده دقیقه قبل با دمای ۱۸۰ درجه گرم شده در طبقه وسط قرار دهید و ۳۰ تا ۴۰ دقیقه زمان دهید تا کیک پخته شود.

مرحله هشتم

سپس یک سیخ چوبی یا یک چاقو را در کیک فرو کنید اگر مواد خمیر به سیخ نچسبید، کیک آماده است، حالا کیک را از فر دربیاورید و بگذارید تا خنک شود.

نکته: کیک نباید آنقدر درون فر بماند که رنگ سطح آن تیره شود، چون کف آن میسوزد.

مرحله نهم

در این مرحله برای درست کردن مواد روی کیک خامه را دریک ظرف مناسب بریزید و با همزن برقی ۷ دقیقه بزنید تا فرم بگیرد و سپس در یخچال قرار دهید تا کمی ببندد.

کیک ژله ای

مرحله دهم

در یک ظرف دیگر یک بسته ژله با طعم دلخواه را با یک و نیم لیوان آب جوش خوب مخلوط کنید، وقتی که خنک شد، خامه را به آن اضافه کنید و سریع هم بزنید تا ترکیب یکدست شود.

مرحله یازدهم تهیه کیک ژله ای

حالا در کف یک ظرف پیرکس دیواره بلند، نایلون بیاندازید طوری که لبه‌های آن از ظرف بیرون باشد و بعد بتوانید کیک را راحت از طرف خارج کنید.

مرحله دوازدهم

کناره‌های کیک را برش دهید تا صاف شود و با یک برش افقی کیک را به دو قسمت تقسیم کنید، یک قسمت را داخل ظرف قرار دهید و با خامه ژله‌ای فیلینگ کنید.

مرحله سیزدهم

سپس قسمت دیگر را روی آن قرار دهید و مابقی خامه ژله‌ای را روی کیک ریخته و کاملا صاف کنید، با تکه‌های میوه تزئین کنید، ظرف را در یخچال قرار دهید تا خامه ژله‌ای کاملا ببندد.

کیک ژله ای

مرحله چهاردهم

بعد از آن، نصف بسته پودر ژله را در یک ظرف با نصف لیوان آب جوش ترکیب کنید و بعد به آن نصف لیوان آب سرد اضافه کنید و آرام روی خامه ژله‌ای بریزید تا به شکل ابر و بادی شود.

مرحله پانزدهم

می‌توانید ژله را بیشتر درست کنید تا روی خامه ژله ای به قطر نیم سانت قرار بگیره، بعد دوباره در یخچال بگذارید تا خنک شود و ژله خوب بگیرد. درآخر کیک ژله‌ای آماده شده را به آرامی از قالب خارج کنید و در یک ظرف مناسب قرار دهید و به همراه چای سرو کنید. همچنین اگر علاقه دارید میتوانید مقاله علایم و مضرات مصرف زیاد چای را مشاهده نمایید.

نکات کلیدی در تهیه کیک ژله ای

  1. اگر ژله نیم بند نباشد کیک روی آن شناور می شود.
  2. می توانید فقط یک مرحله ژله روی کیک بریزید.
  3. می توانید از هر نوع طعم و مزه ای ژله استفاده کنید.
  4. کف تابه را چرب کنید و نیازی به کاغذ روغنی ندارید.