سینی کباب یکی از کباب های خوشمزه کشور ترکیه می باشد. سینی کباب طرفداران زیادی دارد. سینی کباب با دستورهای مختلفی تهیه می شود.

سینی کباب

سینی کباب ترکی چیست؟

سینی کباب ترکی از غذاهای معروف انطاکیه است که مواد آن عبارتند از: ترکیب گوشت، پیاز، فلفل حلبی و جعفری. گوشت با روغن خود می پزد و این یکی از مزایای سینی کباب ترکی است که سلامت قلب و بدن را در پی دارد. غذای ذکر شده به مدت 45 دقیقه آماده می شود و می توانید نوش جان کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده ۶۰۰ گرم
فلفل سبز ۲ عدد
فلفل قرمز ۲ عدد
سیر ۲ حبه
پیاز ۲ عدد درشت
جعفری ۱ دسته
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی ۴ عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت سینی کباب

سینی کباب

مرحله اول

برای تهیه این کباب ترکیه ای ابتدا فلفل قرمز، سیر و پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم، سپس با فشار دست آب اضافی شان را می گیریم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه گوشت چرخ کرده را نیر به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم تهیه سینی کباب

در این مرحله جعفری را به صورت ساطوری خرد می کنیم و به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه حاوی مواد اضافه می کنیم، سپس با دست شروع به ورز دادن مواد می کنیم تا به خوبی منسجم و یکدست شوند.

سینی کباب

مرحله سوم

حالا روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مایه کباب استراحت کند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقدار کمی روغن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا طعم و بوی خامی رب گوجه فرنگی به طور کامل گرفته شود، سپس نصف لیوان آب جوشیده شده و کمی ادویه به تابه اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله پنجم تهیه سینی کباب

در این مرحله ۳ قاشق غذاخوری از سس را داخل کف سینی فر می ریزیم، سپس مایه کباب را کف سینی فر با قطر حدود یک سانتی متر پهن می کنیم. در ادامه فلفل و گوجه فرنگی را خرد می کنیم و روی مایه کباب می چینیم.

مرحله ششم

حالا سینی فر را داخل فر که از قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده ایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم کباب به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا به طور کامل پخته شود. در پایان چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی کباب رنگ بگیرد.

سینی کباب

نکات مهم و ضروری در طرز تهیه سینی کباب ترکی

  1. این غذای لذیذ را می توانید در آخر با گوجه های کبابی روی غذا و سبزیجاتی همچون جعفری یا گشنیز تزئین کنید.
  2. چنانچه که فر ندارید، می توانید این کباب ترکی را در ماکروویو و یا بر روی گاز درون ماهیتابه بپزید.
  3. دقت کنید گوشت ها در سطحی یکسان بر روی سینی فر قرار بگیرند و زیاد ضخیم نشوند تا خوب مغز پخت شوند.
  4. بگذارید پخت مراحل کامل خود را طی کند و روغن از گوشت بیرون بزند.
  5.  به غذا در حد امکان روغن نزنید. ما نمی خواهیم کبابمان سرخ شود بلکه می خواهیم با روغن خود گوشت پخته شود.
  6. درجه فر را بر روی دمای 425 درجه ی فارنهایت یا به عبارتی 220 سانتی گراد قرار دهید.