ساندویچ رست بیف یکی از ساندویچ های خوشمزه و خوش طعم  می باشد. ساندویچ رست بیف طرفداران پر و پاقرص خود رادارد. ساندویچ رست بیف از تکه گوشت گاو تهیه می شود. 

مواد لازم برای ۲ نفر
گوشت راسته گوساله ۳۰۰ گرم
قارچ ۶ عدد
خامه ۴۰ گرم
شیر ½ لیوان
آرد ۱ قاشق چایخوری
پنیر پیتزا ۵۰ گرم
پنیر گودا ۲ ورق
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
رزماری ۲ شاخه

دستور تهیه ساندویچ رست بیف

 ساندویچ رست بیف

مرحله اول

برای تهیه این ساندویچ خانگی ابتدا گوشت راسته گوساله را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس روغن زیتون را به همراه رزماری ساطوری شده و مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه حاوی گوشت اضافه می کنیم.

مرحله دوم

گوشت را چند دقیقه با مواد طعم دهنده ماساز می دهیم، سپس یک سلفون روی کاسه می کشیم و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت طعم دار شود. پس از گذشت این زمان گوشت را از یخچال خارج می کنیم.

 ساندویچ رست بیف

مرحله سوم تهیه ساندویچ رست بیف

در این مرحله گریل یا تابه گریل دار را روی حرارت قرار می دهیم و دو طرف گوشت را گریل می کنیم، سپس آنرا به صورت ریش ریش یا نازک برش می زنیم و کنار می گذاریم. اگر بخواهیم گوشت کاملا مغز پخت باشد پس از خرد کردن آنرا کمی تفت می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله قارچ را به صورت اسلایس شده خرد می کنیم، سپس به همراه کمی روغن در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود. در ادامه آرد را به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود.

 ساندویچ رست بیف

مرحله پنجم تهیه ساندویچ رست بیف

در ادامه شیر را اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا سس با حرارت ملایم غلیظ شود. پس از اینکه سس غلیظ شد، خامه را به همراه پنیر پیتزا، پنیر گودا و مقداری نمک و فلفل سیاه به سس اضافه می کنیم و اجازه می دهیم پنیرها ذوب شوند.

مرحله ششم

حالا نان باگت را باز می کنیم و مقداری از سس داخل نان باگت می ریزیم، سپس مقداری از گوشت گریل شده را به همراه مقداری گوجه فرنگی، خیارشور و کاهوی خرد شده اضافه می کنیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

 ساندویچ رست بیف

نکات کلیدی در تهیه ساندویچ رست بیف

  1. از گوجه حلقه شده یا چیپس به دلخواه برای مواد میانی این ساندویچ می توانید استفاده کنید.
  2. مقداری گشنیز خشک و ریحان خشک به مواد گوشتی رست بیف اضافه کرده تا طعم بی نظیر ایتالیایی به این غذا بدهد.
  3. ساندویچ را زیاد داخل فر نگذارید وگرنه خشک می شود.