ایده خرید برای هدیه روز مادر یکی از کارهایی است که به نظر ساده است. اما وقتی نزدیک به روز مادر میرسیم خیلی از افراد به این فکر فرو میروند تا هدیه روز مادر چه برای مادر خود و یا مادر شوهر و مادر زن خریداری نمایند.

هدیه روز مادر

گرامیداشت روز مادر

روز مادر در هر کشور و فرهنگی تاریخ متفاوتی دارد و معمولا با یک دلیل مذهبی، تاریخی، ملی، سیاسی یا افسانه‌ای از مقام مادر تجلیل می‌شود. اما مستقل از هر کشور و فرهنگی، از سال ۱۹۱۴ دومین یکشنبه‌ی ماه می به عنوان روز جهانی مادر تغیین شده و از آن به بعد هر سال از تاریخ ۱۲ می با عنوان روز جهانی مادر یاد می‌شود. در همین تاریخ در ژاپن نمایشگاه نقاشی مخصوص کودکان ۶ تا ۱۴ ساله برگزار می‌شود تا با کشیدن نقاشی درباره‌ی مادران خود، از آن‌ها قدردانی کنند. هر ۴ سال یک بار هم نقاشی‌های منتخب در نمایشگاهی به نام «مادر من» به نمایش گذاشته می‌شود.

روز مادر در یونان به زمان باستان و ۲۵ سال قبل از ظهور مسیج بازمی‌گردد. در یونان باستان الهه‌ها یا ایزدبانوهای مختلفی وجود داشتند که محبوب‌ترین آن‌ها گایا، هرا، آفرودیته و آتنا بوده‌اند و روز مادر هم در یونان برای تجلیل از مقام این ایزدبانوان و تجلیل از مقام زن و مادر برگزار می‌شده است.

مراسم روز مادر در ایران از سال ۱۳۱۹، در تاریخ ۲۵ آذر و به مناسبت بزرگداشت تاسیس «بنگاه خیریه‌ی حمایت از مادران و نوزادان» برگزار می‌شد. اما از سال ۱۳۵۷ این تاریخ به روز ولادت حضرت فاطمه، ۲۰ جمادی‌الثانی، تغییر پیدا کرد. به دلیل تفاوت تاریخ‌های قمری و شمسی، هر سال تاریخ روز مادر جابه‌جا می‌شود و امسال سوم بهمن به این مناسبت زیبا تعلق دارد.

فارق از هر فرهنگ و سنت و دلیلی که برای این مناسبت انتخاب شده است، روز مادر بهانه‌ای برای تجلیل از مقام مقدس او و قدردانی از زحمات و محبت‌های مادران است. به طور قطع برای قدردانی از ماد نیازی به خرید هدیه‌های گران‌قیمت و تجملی نیازی ندارید. آن چیزی که یک هدیه را ارزشمند می‌کند ارتباط احساسی‌ای است که به واسطه‌ی آن پیش می‌آید.

بار احساسی هدیه، مهم تر از چیزی است که کادوپیچ می کنید

خانم ها خیلی راحت می توانند تفاوت هدیه ای که با عشق و وسواس انتخاب شده را با چیزی  که از سر رفع تکلیف خریداری کرده اید  تشخیص دهند. مسئله اینجاست که برخلاف تصور عموم، فقط ارزش مادی هدیه ها نیست که می تواند خانم ها را تحت تاثیر قرار دهد، بلکه بیشتر از آن مه ماست که بتوانید به یک زن ثابت کنید که آنچه خریده اید مخصوص او انتخاب شده و  نشانه قدرشناسی و شیفتگی شما نسبت به اوست.

به همین دلیل است که گاهی هدیه های دستساز می توانند به اندازه طلا و جواهرات یک زن را سر شوق بیاورند.

هدیه روز مادر

زیورآلات برای هدیه روز مادر

زیورآلات و به‌خصوص گردنبند همیشه برای مادرها یک هدیه درجه یک محسوب می‌شده است. البته هدیه‌ای بود که بیشتر پدرهایمان به مادرهایمان هدیه می‌دادند چون وسع بچه‌ها کمتر به خرید طلا می‌رسید. با این حال قیمت زنجیر طلای بافت خیلی مناسب است و به نظرم می‌تواند یکی از آن هدایای ساده و شیک برای مادرها باشد. این نوع زنجیر، ساده ولی ضخیم است که هم با لباس‌های اسپورت و هم مجلسی می‌شود استفاده‌اش کرد. خوبی قطرش این است که دور گردن پیچ هم نمی‌خورد. یکی از آن زیورآلاتی است که برازنده مادران است.

زیورآلات نقره گاهی حتی بیشتر از طلا محبوب هستند. لزوما هم به دلیل قیمت پایین‌شان نیست. رنگ نقره و حس و حالی که دارد با روحیه بعضی‌ها جورتر است. درنتیجه زیورآلات نقره هم طرفداران زیادی دارند. در ضمن اگر بودجه‌تان محدود است نقره گزینه بهتری محسوب می‌شود. گردنبند نقره اقلیمه با نگین‌هایی که دارد شبیه یک گردنبند جواهر گران‌قیمت است. کاملا مجلسی با عیار بالا که برای مادران شیک‌پوش گزینه درجه یکی محسوب می‌شود.

عطر و ادوکلن برای هدیه روز مادر

کلاسیک‌ترین هدیه برای خانم‌ها از جمله مادران و مادربزرگ‌ها عطر و ادوکلن است. همه از بوی خوش لذت می‌برند. بعضی خانم‌ها دوست دارند عطرشان معرف‌ شخصیت‌شان باشد. برای همین همیشه از یک برند استفاده می‌کنند و برخی دیگر علاقه‌مندند عطرشان را در مناسبت‌های مختلف، فصل‌های مختلف و مکان‌های مختلف تغییر بدهند. موقع خرید عطر باید به این نکته دقت کنید که مادرتان دوست دارد همیشه عطر خودش را بزند یا به برندهای دیگر هم روی خوش نشان می‌دهد. به هر حال عطرهای خنک شیرین معمولا به مذاق مادرها خوش می‌آید. میان همه‌ی عطرهایی که این ویژگی را دارند، می‌توان عطر فرانسوی ادو پرفیوم زنانه لنوین مدل Eclat D Arpege را توصیه کرد که رایحه‌ی زنانه‌ی جذابی دارد.

اگر بودجه‌تان محدود است به جای عطرهای فرانسوی می‌توانید سراغ عطرهایی بروید که در امارات تولید شده‌اند و در این سال‌ها طرفداران زیادی هم پیدا کرده‌اند. این عطرها ماندگاری‌شان به نسبت قیمتشان بد نیست و واقعا می‌توانند گزینه‌ی خوبی برای هدیه به مادرها در مناسبت‌های مختلف باشند. یکی از این عطرها که بیشتر خانم‌ها هم بویش را می‌پسندند ادو پرفیوم زنانه روونا ورد مدل The 1 است. ساختار رایحه‌ی این عطر گرم و شیرین است. عطر جزء آن گزینه‌هایی است که هیچ‌کس از هدیه دادن و هدیه گرفتنش پشیمان نمی‌شود.

لوازم آرایشی

برای خانم‌ها، از دختران جوان تا مادرها و مادربزرگ‌ها، همیشه لوازم آرایشی هدیه‌ی لذت‌بخشی است. البته انتخاب از میان صدها قلم لوازم آرایشی کار ساده‌ای نیست. به علاوه ماجرای رنگ‌ها هم مطرح است. بعضی از مادرها از لوازم آرایشی پررنگ و شاد خوششان می‌آید و بعضی‌ها از رنگ‌های ملایم لذت می‌برند. به همین خاطر خرید چیزهایی مثل رژگونه و رژلب کمی ریسک دارد. مداد چشم و خط چشم را هم ممکن است همه استفاده نکنند. بنابراین در همین گروه ریمل همیشه انتخاب مطمئنی است.

اما اگر قرار است کمی متفاوت‌تر عمل کنید پیشنهاد ما برای هدیه‌ی لوازم آرایش به مادرتان، کیت رنگ مو است. اولین‌بار که مادرم متوجه شد موهایش سفید شده را یادم می‌آید. حسی از بالا رفتن سن ایجاد می‌کند که شاید باعث اندوه شود. با رنگ‌ موهای متنوع حالا همیشه می‌شود احساس جوانی کرد. در میان برندهای مختلف رنگ مو، لورآل امتحانش را پس داده و هم موها را نمی‌سوزاند و هم ماندگاری خوبی دارد. تنوع رنگ‌هایش هم در بازار زیاد است.

هدیه روز مادر

در گروه لوازم آرایشی یکی دیگر از چیزهایی که ریسک خریدش با توجه به سلیقه متفاوت مادرها کم است، کرم پودر می‌تواند باشد. در مورد کرم پودر تنها نکته مهمی که باید رعایت کنید کیفیت آن است. رنگ‌ها فاصله‌ی کمی با هم دارند و رنگی را باید انتخاب کنید که به پوست صورت مادرتان نزدیک باشد. اما مهم‌تر این است که کرم پودر سنگین نباشد. روی پوست خط و لک نیندازد. بعضی از کرم ‌پودرها مواد تقویت‌کننده و مفید برای پوست، مانند SPF که از پوست در برابر نور خورشید محافظت می‌کند هم دارند. طبعا آن‌ها الویت‌شان بیشتر می‌شود. برند بورژوآ در زمینه‌ی لوازم آرایشی سال‌هاست که یکی از بهترین برندهاست. برای کرم پودر می‌توانید با خیال راحت سراغ بورژوآ بروید.

مچ‌بند هوشمند برای هدیه روز مادر

مچ‌بندهای هوشمند هم می‌توانند بهترین هدیه روز مادر باشند. این مچ‌بندها می‌توانند به تلفن‌همراه هوشمند متصل شوند و علاوه بر آن، ضربان قلب، میزان کالری‌ مصرفی، شمارش گام‌ها و خیلی چیزهای دیگر را اندازه‌گیری کنند. مچ‌بند هوشمند یک هدیه مناسب برای مادر است. به آن فکر کنید.

خرید لوازم خانه و آشپزخانه برای یک زن؟! آری یا نه؟

معروف است که می گویند برای آقایان هدیه هایی بخرید که برایشان کاربرد داشته باشد و به دردشان بخورد. در این تفکر خریدن یک جعبه ابزار می تواند مردان را خوشنود کند.

اما آیا خرید قابلمه و ماهیتابه و پارچ و لیوان و چرخ گوشت برای  یک بانو، انتخاب خوبی است؟

خب. باز هم نمی شود قاطعانه رای منفی صادر کرد.

اما می شود متوجه شد که خیلی از مادرها و همسرها، دوست ندارند که هدیه ای دریافت کنند که در درجه اول مربوط به خانه و آشپزخانه است، حتی اگر موقع دریافت آن به روی خودشان نیاورند. زنها معمولا بییشتر مایلند هدیه ای شخصی تر و عاشقانه تر دریافت کنند.

هدیه روز مادر

لوازم برقی برای هدیه روز مادر

خانم‌ها کلا بعد از استحمام یکی از مشکلاتشان، سر و شکل دادن به موهایشان است؛ به‌خصوص اگر موهای مجعدی همراه با کمی وز داشته باشند. تجربه می‌گوید که بعد از حمام تا قبل از سشوار، موها حالت وحشتناکی پیدا می‌کند. از طرف دیگر خودم در سشوار کشیدن تنبل هستم و از این لحاظ هم به مادرم رفته‌ام. برای ما تنبل‌ها انواع اتو و حالت‌دهنده‌ی مو اختراع شده که دیگر مجبور نباشیم با یک دست برس را بگیریم و با دست دیگر سشوار را. برس‌های حرارتی دقیقا شبیه برس‌های عادی هستند و انگار دارید موهایتان را شانه می‌زنید.

فشارسنج برای هدیه روز مادر

امیدواریم که همه مادرها همیشه سلامت باشند اما داشتن یک دستگاه فشارسنج معمولی یا دیجیتالی در هر خانه ای نعمت است و مادرتان را از رفتن به هر درمانگاهی راحت میکند.

کیف و کفش

از قدیم گفته‌اند کفش قلب دوم است. اگر مدت زمان زیادی خارج از خانه باشید و پایتان در کفش، خودتان صحت این موضوع را حس می‌کنید. برای مادران شاغل یا مادرانی که زیاد برای خرید و کارهای منزل از خانه خارج می‌شوند، کفش یکی از بهترین هدایاست. انتخاب یک کفش راحت اسپورت برای مادران هدیه مناسبی است. کفش‌هایی که هم شیک باشند و کفی طبی و استانداردی داشته باشند، گزینه‌ی خوبی برای خرید هدیه مادران است. کفش زنانه‌ی روشن که از چرم طبیعی ساخته شده، کفش سبک و راحتی است که برای استفاده‌ی روزمره به کار می‌آید و از کمردرد و پادرد جلوگیری می‌کند.

زمانی یکی از هدیه‌هایی که سالی یک‌بار برای معلم‌های دبستانم، که حکم مادر دوم را برایم داشتند، می‌خریدم کیف بود. کیف سایز ندارد. البته که در اندازه‌های مختلف هستند ولی هر کسی با هر سایزی می‌تواند هر مدل کیفی که دوست دارد دستش بگیرد. مادرها معمولا کیف‌های بزرگتر دوست دارند که همه چیز را بتوانند در آنجا بدهند. یک کیف چرمی هدیه خوبی برای مادرتان می‌تواند باشد. انتخاب رنگ با خودتان. خوشبختانه کیف دستی زنانه‌ی چرم کن آ شکل و رنگ مناسبی برای کادو دادن به‌عنوان هدیه روز مادر دارد.

لباس راحتی برای هدیه روز مادر

خرید کادو برای روز مادر یعنی خرید چیزی که نشان می‌دهد شما به فکر مادرتان هستید. مثلا یک دست لباس راحتی برای استفاده در منزل و هنگام خواب برای او بخرید و اجازه بدهید که هر شب در هنگام پوشیدن لباس‌خوابش، یاد شما باشد. این‌طوری حتی احتمال اینکه به خواب و رؤیای مادر بروید هم زیاد می‌شود.

هدیه روز مادر

شلوار و دامن برای هدیه روز مادر

خرید شلوار البته بین پوشاک کار ساده‌ای نیست اما کاربردی‌تر از بقیه است. شلوارهای کتان برای استفاده روزمره خیلی مناسب هستند و در چهار فصل هم می‌توانید آن‌ها را بپوشید. شلوارهای کتان هم در موقعیت‌های اسپورت می‌توانند پوشیده شوند و هم در مهمانی‌ها به همین دلیل برای هدیه دادن به مادرها گزینه‌ی مناسبی به شمار می‌روند. شلوارهای کتان تولیدات برندهای ایرانی هستند و جزء محصولات باکیفیت تولید کشور خودمان. یک رنگ خاص و روشن می‌تواند انتخاب خوبی برای مادرتان باشد تا استایل او را از رنگ‌های تکراری و خنثی مانند مشکی و خاکستری خارج کند.

دامن‌های مجلسی کلوش و نیم کلوش هم جزء پوشش‌های کلاسیک مادرانمان بودند و هستند. مادرها همچنان از پوشیدن این دامن‌های کلاسیک احساس خوبی دارند. دامن‌هایی که شیک هستند و برای مهمانی‌های کوچک و بزرگ مناسب‌اند. یک هدیه بسیار خوب برای روز مادر همین دامن‌ها هستند. رنگ‌های مختلفی هم دارند.

بلیط مسافرت

بلیط مسافرت می‌تواند هدیه‌ای مادی و معنوی باشد. برای مادر عزیزتان هتل رزرو کنید، بلیط بخرید و او را راهی سفری جذاب کنید. اگر برایتان مقدور است، خودتان هم همراهش بروید؛ وگرنه، کاری کنید که به‌تنهایی یا با دوستانش به سفر برود؛ البته پدرجان هم می‌تواند همراه مناسبی باشد. دیگر برنامه‌ریزی برای جزئیات این سفر از عهده ما خارج است و باید بنا به شرایط زندگی‌تان، خودتان دست به کار شوید! ولی فکر خوبی است. 

دستگاه تصفیه هوا برای هدیه روز مادر

در این هوای آلوده این روزهای کشورمان واقعا چه چیزی بهتر از یک دستگاه تصفیه هوای خانگی که به مادر عزیزتان کمک میکند در هر شهر ایران که هست راحت تر زندگی کند.

ساعت

باز هم یک هدیه‌ی کلاسیک دوست‌داشتنی. ساعت مچی همیشه هدیه درجه یکی برای روز مادر است. مادرهایی که اصولا آدم‌های دقیقی هستند. ساعت‌های مجلسی با بندهای استیل و نگین‌هایی که رویشان کار شده می‌توانند زیور مادرها در مجالس و مهمانی‌ها باشند. حتی مادرهایی که زیور‌آلات دوست ندارند هم از داشتن ساعت لذت می‌برند. ساعت‌های نگین‌دار هدیه‌ی مناسب‌تری برای مادرهاست. با قیمت‌های مختلف هم می‌توانید از این مدل ساعت‌ها خریداری کنید.

اگر مادرتان به ساعت اسپورت‌تر نیاز دارد یا در کل استایل لباس پوشیدنش اسپورت‌تر است، توصیه می‌کنیم ساعت‌های بند چرمی بخرید. البته همان ساعت‌ها هم مدل نگین‌دار شیکی دارند که به جز استفاد‌ه‌ی روزمره، اگر دلشان بخواهد در مهمانی هم می‌توانند از آن استفاده کنند. ساعت‌های بندچرمی برای استفاده‌ی روزانه مناسب‌تر هستند یا برای مادرانی که احیانا ممکن است به بند استیل حساسیت داشته باشند.

گلدان‌های کوچک برای هدیه روز مادر

گلدان گل هم هدیهٔ شاعرانه‌ای است: گلدانی که با هر بار آب‌دادن به آن، مادرتان را به یاد شما بیندازد. سبزی و زیبایی را هم که همه دوست دارند. پس گلدانی زیبا بخرید و آن را به مادرتان پیشکش کنید.

بن‌سای‌های کوچک مینیاتوری هم می‌توانند هدیه‌ای زیبا و جذاب برای روز مادر باشند. اگر در خرید هدیه برای روز مادر وسواسی شده‌اید و نمی‌توانید به جمع‌بندی نهایی برسید، به‌سراغ این گلدان‌های مینیاتوری بروید و برای مادرتانیک بن‌سای جذاب بخرید.

عینک آفتابی

سال‌ها قبل در دهه ۶۰ و ۷۰ عینک آفتابی وسیله‌ای لاکچری بود که فقط خیلی شیک‌پوش‌ها از آن استفاده می‌کردند. الان دیگر عینک آفتابی تبدیل به یک وسیله‌ی روزمره شده است. همان‌قدر که وقتی از خانه بیرون می‌روید کرم ضدآفتاب می‌زنید، طبیعی است برای اینکه چشم‌هایتان آسیب نبیند عینک آفتابی هم به چشم‌تان بزنید. دو تا فاکتور تعیین‌کننده برای انتخاب عینک آفتابی دارید که مربوط به قاب و جنس دسته می‌شود. ما از هر دو نوع برایتان پیشنهاداتی داریم.

برند پلیس که در زمینه‌ی عینک آفتابی نیازی به معرفی ندارد. درجه یک است و قاب‌های کلاسیکی دارد. با دسته‌ای محکم اما سبک. جوری که مادرتان از گذاشتن عینک روی صورتش احساس سنگینی نکند.

عینک آفتابی دیگر که می‌توانید انتخاب کنید از جنس کائوچو است و رنگ جذابی هم دارد. رنگ شیشه‌های آن هم نزدیک به رنگ فریم است و از آنجایی که تناژ شبیه به رنگ پوست دارد استایل شیک و مد روزی را برای مادرهای خوش‌پوش می‌سازد.

یک جفت کفش ورزشی

اگر هنوز هم برای پرسش «برای روز مادر چی بخرم‌؟» به پاسخ مناسبی نرسیده‌اید، به شما پیشنهاد خرید کفش می‌دهیم. مادرها باید ورزش کنند؛ چون سلامت‌شان برای ما خیلی‌ خیلی مهم است. پس با خرید یک جفت کفش ورزشی، آنها را به سالم‌ماندن و حفظ سلامتی دعوت کنید. خرید کفش ورزشی می‌تواند بهترین هدیه روز مادر باشد؛ چون نشان می‌دهد به فکر سلامتی و شادابی مادرتان هستید. این بی‌تردید او را خوشحال می‌کند.

هدیه روز مادر

ماگ‌های سفارشی برای هدیه روز مادر

ماگ سفارشی چیست؟ یعنی ماگی که می‌توانید برای مادرتان سفارش دهید و روی آن تصویر یا نوشتۀ موردعلاقه‌اش را چاپ کنید. مثلا جمله‌ای زیبا، شعر موردعلاقه‌اش یا نامش را روی ماگ چاپ کنید و بگذارید هر وقت که چیزی در آن می‌نوشد، یاد شما باشد.

 حوله‌ی تن‌پوش

اگر برای هدیه روز مادر به لباس و پوشاک فکر می‌کنید، حوله‌ی حمام هم فکر خوبی است شاید هم حوله مادرتان کهنه شده باشد و با دیدن یک حوله زیبای سرخابی حسابی ذوق کند.

دستگاه غذاساز

اگر مادرتان به آشپزی علاقه دارد، دستگاه غذاساز یک ایده‌ی عالی برای هدیه روز مادر است. دستگاهی که مواد غذایی را خرد کند، برش بزند یا رنده کند و هر کار سختی که مادرتان قرار است انجام دهد را برایش انجام دهد.

کفش پیاده روی

خب همه مادرها روزانه کلی مسیر پیاده روی برای خرید و کارهای منزل دارند. پس یک جفت کفش نرم و عالی پیاده روی هم انتخاب خوبی برای هدیه روز مادر است.

برای مادرشوهر و مادرزن چی بخریم؟

جواب اخلاقی به این سوال می تواند این باشد: یک هدیه عالی، همتای هدیه ای که برای مادر خودتان می خرید، یا مشابه چیزی که دوست دارید فرزندانتان برای شما بخرند.

با این حال گاهی دلخوری های پیش آمده یا برخوردهای سال های گذشته می تواند روی هدیه ای که برای مادرشوهر انتخاب می کنیم تاثیرگذار باشد.

به هر صورت بهتر است باور کنیم که از هر دستی که بدهیم، از همان دست دریافت می کنیم و تولد حضرت زهرا بهترین فرصت برای شاد کردن خودمان و دیگران است. ضمن این که بزرگواری ای که با انتخاب یک هدیه خوب برای مادرشوهر یا مادرزنتان به خرج می دهید، می تواند قدردانی همسر شما را برانگیزد و بالعکس، خساست و بی توجهی به  آنها می تواند روابط شما با همسرتان را هم خدشه دار کند.

به هر صورت حتی اگر از نظر احساسی نمی توانید برای خرید کردن برای مادرهمسرتان از جان و دل مایه بگذارید، باز هم می توانید انتخاب های عاقلانه و محافظه کارانه ای داشته باشید که از بروز ناراحتی های آتی جلوگیری کند.