چیز کیک هندوانه یکی از دسرهای خوشمزه و پر طرفدار می باشد. چیز کیک هندوانه طرفدارن زیادی دارد. از چیز کیک هندوانه می توان به عنوان یکی از دسر های شب یلدا استفاده نمود.

مواد لازم چیز کیک هندوانه
تخم‌ مرغ ۴ عدد
آرد ۱ لیوان
شکر ½ لیوان
وانیل ۱ قاشق چایخوری
نمک ۱ پینچ
رنگ خوراکی سبز ۳ قطره
مواد لازم کرم پنیری
خامه صبحانه ۱۰۰ گرم
پنیر خامه ای ۱۰۰ گرم
ژله هندوانه ½ بسته
آب جوش ⅓ لیوان
شکر ¼ لیوان

طرز تهیه چیز کیک هندوانه

چیز کیک هندوانه

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک هندوانه خوشمزه در ابتدای کار کیک را آماده می کنیم، برای این منظور فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود، سپس تخم مرغ ها را به همراه نمک شکر و وانیل درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به مدت ۱۵ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا حجیم و حالت فومی بگیرد. در ادامه آرد را ۳ مرتبه الک کرده و ۲ قاشق ۲ قاشق به کاسه اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی هم می زنیم.

مرحله سوم

زمانی که بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شد، رنگ خوراکی سبز را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس درون قالب کمربندی را با کاغذ روغنی می پوشانیم و مایه کیک را درون قالب می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک از بین برود. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود.

چیز کیک هندوانه

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود.

مرحله ششم

حالا کیک را از قالب جدا کرده و به اندازه ای که ۱ سانت از لبه های کیک فاصله داشته باشد کیک را به صورت دایره برش می زنیم و نصف قطر کیک را با قاشق خالی کرده و قسمت هایی که بیش از حد خالی شده اند را با مقداری کیک پر می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله به سراغ درست کردن کرم پنیری می رویم، برای این منظور پنیر خامه ای را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا ذرات شکر حل شوند. حالا خامه صبحانه را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا ترکیب و یکدست شوند، سپس ژله هندوانه را با آب جوش مخلوط کرده و روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ذرات ژله حل شوند.

مرحله نهم

زمانی که ژله هندوانه از حرارت افتاد آنرا به کاسه حاوی کرم پنیری اضافه می کنیم و به خوبی هم می زنیم تا کرم یکدست شود. در ادامه مقداری شکر را با مقداری آب مخلوط کرده و با برس روی کیک می مالیم تا کیک خیس شود.

مرحله دهم

در این مرحله کرم پنیری را درون کیک ریخته سپس کیک را به مدت ۵ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کرم پنیری کاملا سفت شود. پس از گذشت این زمان کیک را از یخچال خارج کرده و با شکلات اشکی تزیین می کنیم. نوش جان.

چیز کیک هندوانه

نکات تهیه چیز کیک هندوانه

-قالب کمربندی را از قبل با روغن چرب می کنیم.

-هنگام برش چاقو را باید خیس کنیم که برش هامون تمیز باشه.