دسر انار بیسکویت یکی از دسر های خوشمزه و پر طرفدار می باشد. دسر انار بیسکویت با رسپی های مختلفی ایجاد می شود. به علت وجود انار در این دسر میتوان آن را به عنوان دسر شب یلدا هم استفاده نمود.

مواد لازم دسر انار بیسکویت
ژله انار ۱ بسته
آب جوش ۱٫۵ لیوان
انار به مقدار کافی
مواد لازم لایه بیسکویتی
شیر ۳ لیوان
شکر ½ لیوان
آرد گندم ۲ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت ۲ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین ۲ قاشق غذاخوری
وانیل نوک قاشق چایخوری
بیسکویت پتی بور ۱ بسته
خامه صبحانه ۱۰۰ گرم

طرز تهیه دسر انار بیسکویت

دسر انار بیسکویت

مرحله اول

برای تهیه دسر انار با بیسکویت خوشمزه در ابتدای کار ژله انار را به همراه آب جوش درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به خوبی هم می زنیم تا ذرات ژله کاملا حل شوند. حالا یک قالب مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله دوم تهیه دسر انار بیسکویت

در ادامه درون قالب را با مقداری روغن مایع چرب کرده و یک لایه نازک از ژله درون قالب می ریزیم، سپس به مدت ۱۵ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا ژله نیم بند شود. پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله سوم

حالا دانه های انار را به صورت بکنواخت روی ژله می ریزیم و مابقی ژله را روی دانه های انار می ریزیم. در ادامه قالب را مجددا درون یخچال قرار می دهیم تا ژله نیم بند شود، سپس به سراغ درست کردن لایه بیسکویتی می رویم.

دسر انار بیسکویت

مرحله چهارم

برای این منظور شیر را به همراه شکر، آرد گندم، نشاسته ذرت، پودر ژلاتین و وانیل درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد درون شیر حل شوند. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله پنجم تهیه دسر انار بیسکویت

حالا مواد درون قابلمه را به صورت مداوم و پیوسته هم می زنیم تا به غلظت فرنی برسد، سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و بیسکویت پتی بور را خرد کرده و به قابلمه می افزاییم. در ادامه خامه را درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله خامه را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا روان شود، سپس به قابلمه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا قالب را از یخچال خارج کرده و مایه بیسکویتی را روی ژله می ریزیم.

مرحله هفتم تهیه دسر انار بیسکویت

در ادامه روی مایه بیسکویتی را با لیسک صاف و یکدست کرده و قالب را به مدت ۸ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا دسر کاملا سفت شود. پس از گذشت این زمان دسر را به دلخواه تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

دسر انار بیسکویت

نکات تکمیلی در مورد دسر انار بیسکوییت

-زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 4 ساعت و دسر را می توانید در وعده میان وعده - دسر - سرو کنید .

-توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد.