چیز کیک زعفرانی یکی از دسرهای خوشمزه و محبوب می باشد که با رسپی های مختلفی تهیه می شود. چیز کیک زعفرانی طرفداران زیادی دارد.

مواد لازم چیز کیک زعفرانی
بیسکویت ساده ۲۰۰ گرم
کره ۱۰۰ گرم
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
پنیر خامه ای ۲۰۰ گرم
پودر قند ۴ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین ۱ قاشق غذاخوری
آب ½ پیمانه
وانیل ¼ قاشق چایخوری
پودر هل ½ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده به مقدار کافی

طرز تهیه چیز کیک زعفرانی

چیز کیک زعفرانی

مرحله اول تهیه چیز کیک زعفرانی

برای تهیه چیز کیک زعفرانی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل از شروع کار تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج کرده، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا دمای مواد با دمای محیط کاملا هماهنگ و سازگار شوند.

مرحله دوم

حالا کره را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس به همراه بیسکویت و پودر هل درون غذاساز ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا بیسکویت کاملا پودر شده و حالت خمیری به خود بگیرد.

مرحله سوم

در این مرحله درون قالب کمربندی را با سلفون می پوشانیم، سپس مواد کراست را درون قالب ریخته و با پشت قاشق فشرده می کنیم تا کاملا سفت و منسجم شود. در ادامه قالب را به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله چهارم تهیه چیز کیک زعفرانی

در این فاصله پودر ژلاتین را به همراه آب درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم پودر ژلاتین حالت اسفنجی پیدا کند، سپس روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا ذرات ژلاتین کاملا حل شوند.

چیز کیک زعفرانی

مرحله پنجم

در ادامه خامه صبحانه را به همراه پنیر خامه ای و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پودر قند را درون همان کاسه الک می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۴ تا ۵ دقیقه هم می زنیم تا حالت خامه ای پیدا کند.

مرحله ششم

حالا ژلاتین حل شده را به کاسه حاوی مایه پنیری اضافه کرده و با دور تند هم می زنیم تا ژلاتین درون مایه کاملا پخش شود. در ادامه زعفران دم کرده را به کاسه اضافه کرده و در حد تغییر رنگ مایه پنیری هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله هفتم تهیه چیز کیک زعفرانی

توجه داشته باشید باید تمام مواد چیز کیک به دمای محیط رسیده باشند، در غیر این صورت پس از اضافه کردن پودر ژلاتین مایه پنیری حالت لخته لخته پیدا می کند. پس از گذشت ۱ ساعت قالب را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله هشتم

حالا مایه پنیری را درون قالب روی لایه کراست می ریزیم، سپس سطح آنرا با لیسک یا قاشق مرطوب کاملا صاف و یکدست می کنیم. در ادامه مجددا قالب را درون یخچال قرار می دهیم تا چیز کیک به مدت ۴ تا ۵ ساعت استراحت کند.

مرحله نهم تهیه چیز کیک زعفرانی

پس از گذشت این مدت، زمانی که لایه پنیری کاملا سفت شد، قالب را از یخچال خارج کرده و چیز کیک را از قالب جدا می کنیم. در ادامه چیز کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار داده، سپس به همراه خلال پسته و زعفران تزیین می کنیم. نوش جان.

چیز کیک زعفرانی

نکات کلیدی در تهیه چیز کیک زعفرانی

  1. می توانید از خامه قنادی استفاده کنید ولی باید مقدار شکر را کم کنید.
  2. زعفران بنا به سلیقه خود می باشد و می توانید بیشتر بریزید تا پر رنگ تر باشد.
  3. چیز کیک را بهتر است از شب قبل تهیه کنید و در یخچال قرار دهید تا خودش را خوب بگیرد.