نان قهوه یکی از انواع نان های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی پخته می شود. نان قهوه طرفداران زیادی دارد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان قهوه در ادامه با سایت پارس نیوز همراه باشید.

مواد لازم نان قهوه
آره ۳۰۰ گرم
خمیر مایه فوری ۵ گرم
شکر قهوه ای یا سفید ۳۵ گرم
نمک ۴ گرم
کره ۲۵ گرم
شیر ۱۰۰ گرم
آب داغ ۱۲۰ گرم
پودر قهوه فوری ۱۰ گرم

طرز تهیه نان قهوه

نان قهوه

مرحله اول

برای تهیه نان قهوه خوشمزه در ابتدای کار آب داغ را به همراه پودر قهوه درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط کرده و اجازه می دهیم به خوبی خنک شود. در ادامه کره را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم.

مرحله دوم

زمانی که قهوه کاملا خنک شد، شکر سفید را به همراه کره ذوب شده و خمیر مایه فوری به آن افزوده، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم و یکباره به کاسه اضافه کرده و با لیسک به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

حالا روی کاسه را با درپوش می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کند. پس از گذشت این زمان خمیر را با دست چرب چانه می گیریم و درون یک کاسه چرب شده قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم خمیر به مدت ۵۰ دقیقه در یک جای گرم استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. پس از گذشت این زمان روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم.

نان قهوه

مرحله پنجم

در ادامه خمیر را روی سطح کار قرار داده و به خوبی ورز می دهیم تا پف آن گرفته شود. حالا خمیر را به ۹ قسمت ۶۶ گرمی تقسیم کرده و چانه می گیریم، سپس روی چانه ها را با کیسه فریزر چرب شده می پوشانیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم چانه ها به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کنند. پس از گذشت این زمان مجددا چانه ها را ورز داده و چانه می گیریم، سپس درون سینی فر را با مقداری روغن مایع چرب کرده و آرد پاشی می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله چانه ها را با فاصله از هم درون سینی می چینیم، سپس روی آنها را با کیسه فریزر چرب شده می پوشانیم. حالا اجازه می دهیم مجددا چانه ها به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کنند تا حجیم شوند.

مرحله هشتم

۱۵ دقیقه قبل از اتمام استراحت خمیر، فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. پس از گذشت این زمان روی چانه ها را آرد پاشی می کنیم، سپس با تیغ به دلخواه طرح می دهیم.

مرحله نهم

حالا درون فر یک کاسه آب جوش قرار داده تا باعث رطوبت درون فر شده تا نان خشک نشود، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم نان به مدت ۱۵ تا ۱۸ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله دهم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم نان ها به خوبی خنک شوند. زمانی که نان ها کاملا خنک شدند، آنها را از هم جدا کرده و به همراه کره، مربا یا نوتلا سرو می کنیم. نوش جان.

نان قهوه

نکات کلیدی در تهیه نان قهوه

  1. برای اینکه نان نرم تری داشته باشید یک کاسه آب جوش داخل فر قرار دهید تا با ایجاد رطوبت نان نرمتری داشته باشید.
  2. خمیر را بیش از اندازه آرد نزنید تا سفت شود.
  3. اما برای تهیه پودر کاکائو به این نکته توجه کنید اگر دوست دارید این نان را برای صبحانه و عصرانه میل کنید از پودر کاکائو معمولی استفاده کنید ولی اگر برای سرو با غذا می خواهید حتما از نوع بدون شکر استفاده کنید.