واتساپ قابلیت های زیادی دارد؛ یکی از این قابلیت ها برداشتن تیک آبی هنگام دریافت پیام و خواندن پیام واتساپ بدون تیک خوردن است. با چند روش ساده که در پارس نیوز قرار داده ایم می توانید تیک آبی را غیر فعال کنید.

خواندن پیام دریافتی واتساپ بدون آبی شدن تیک آن

whatsapp - خواندن پیام واتساپ بدون تیک خوردن

اگر با برنامه پیام رسان محبوب واتساپ (WhatsApp) آشنایی داشته باشید، می‌دانید که این اپلیکیشن چه برنامه قدرتمندی بوده و چه قابلیت‌هایی را ارائه می‌کند. درست است که واتساپ از امکان برقراری تماس صوتی و تصویری با اتصال به اینترنت پشتیبانی می‌کند، اما اصلی‌ترین کاربرد آن مربوط به رد و بدل پیام‌های متنی یا اصطلاحا چت و گفتگو می‌شود. هنگامی که شما یک پیام متنی را در واتساپ ارسال می‌کنید، سه حالت مختلف می‌تواند برای آن پیام رخ دهد که این سه حالت با سه نماد متفاوت نمایش داده می‌شوند!

حال اول مربوط به زمانی است که یک تیک تیره رنگ در کنار پیام ارسال نمایان می‌شود. این حالت نشان دهنده این است که پیام شما ارسال شده است. در حالت دوم، دو تیک تیره رنگ در کنار پیام نمایان می‌شود.

نمایان شدن دو تیک تیره در کنار پیام به آن معناست که پیام مورد نظر به دست گیرنده رسیده یا اصطلاحا دلیور (Deliver) شده است. در حالت سوم که مهم‌ترین حالت محسوب می‌شود، دو تیک تیره نام برده شده تغییر رنگ می‌دهند و به رنگ آبی در می‌آیند! این حالت نشان می‌دهد که فرد گیرنده پیام آن را مطالعه کرده است!

تیک های واتساپ - خواندن پیام واتساپ بدون تیک خوردن

بنابراین اپلیکیشن واتساپ (WhatsApp) به گونه‌ای طراحی شده که از طریق نمایش دو تیک آبی رنگ در کنار هر پیام ارسالی، فرستنده آن را متوجه این امر می‌کند که پیامش توسط گیرنده خوانده شده است.

روش های خواندن پیام واتساپ بدون تیک خوردن

غیر فعال کردن گزینه Receipts از منوی تنظیمات

یکی از ساده‌ترین و بهترین روش هایی که با استفاده از آن می‌توانید نسبت به خواندن پیام دریافتی واتساپ بدون آبی شدن تیک آن وارد عمل شوید مربوط به غیر فعال کردن گزینه Receipts از منوی تنظیمات این اپلیکیشن می‌شود. بدین منظور مراحل زیر را طی کنید:

  • اپلیکیشن یا برنامه واتساپ (WhatsApp) را اجرا کنید.
  • به منوی تنظیمات یا Settings برنامه مراجعه کنید.
  • گزینه Privacy را انتخاب کنید. اگر این گزینه را مشاهده نکردید، باید گزینه Account و سپس Privacy را انتخاب کنید.
  • در این مرحله گزینه‌ای تحت عنوان Receipts را مشاهده خواهید کرد که در حالت پیش فرض تیک آن زده و فعال است. با غیر فعال کردن این گزینه قادر به خواندن پیام دریافتی واتساپ بدون آبی شدن تیک آن می‌شوید.

متاسفانه روش فوق یک نقطه ضعف بارز دارد! این نقطه ضعف مربوط به عملکرد دو طرفه قابلیت نام برده شده می‌شود. هنگامی که شما گزینه Receipts را غیر فعال کنید، سایر کاربران قادر به این امر نخواهند بود که پس از ارسال پیام برای شما و خوانده شدن آن از سویتان، دو تیک آبی رنگ را مشاهده کنند و به این صورت بفهمند که پیام ارسالی آن‌ها را مطالعه کرده‌اید است.

اما در سمت مقابل شما هم قادر به تشخیص این امر نخواهید بود! به بیان دیگر با غیر فعال کردن گزینه Receipts شما هم نمی‌توانید دو تیک آبی رنگ را در کنار پیام‌های ارسالی خود که توسط سایر کاربران مطالعه شده‌اند، مشاهده کنید.

استفاده از حالت پرواز (Airplane Mode)

یکی دیگر از ترفندها یا روش های جالبی که با استفاده از آن می‌توانید نسبت به خواندن پیام دریافتی واتساپ بدون آبی شدن تیک آن وارد عمل شوید مربوط به فعال سازی و استفاده از حالت پرواز یا همان Airplane Mode می‌شوید. بدین منظور پس از دریافت پیام جدید در واتساپ آن را اجرا نکنید.

حالت پرواز دستگاه را فعال کنید تا اتصال شما به اینترنت کاملا قطع شود. سپس وارد برنامه واتساپ شوید و پیام دریافتی را مطالعه کنید. پس از اتمام مطالعه پیام، به طور کامل از برنامه واتساپ خارج شوید. حال می‌توانید دستگاه را از حالت پرواز خارج کنید. به این صورت پیام مورد نظر علیرغم اینکه شما را آن مطالعه کرده‌اید با دو تیک آبی رنگ نمایش داده نمی‌شود و ارسال کننده پیام تصور نمی‌کند که شما آن پیام را مطالعه کرده باشید.

قابلیت واتساپ - خواندن پیام واتساپ بدون تیک خوردن

خواندن پیام بدون خوردن تیک آبی واتساپ با استفاده از ویجت اندروید

یکی از ویژگی‌های اصلی سیستم عامل اندروید، استفاده از ویجت‌ها بر روی صفحه اصلی گوشی است. شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت، برخی از ویژگی‌های اصلی اپلیکیشن‌ها را بر روی صفحه هوم گوشی داشته باشید؛ مثلا آب و هوا را ببینید، از وضعیت باتری گوشی با خبر شوید و… .

خوشبختانه واتساپ به خوبی از ویجت‌ها پشتیبانی می‌کند. کار اصلی ویجت واتساپ، ارائه نوتیفیکیشن‌ها و یا همان پیام‌های ارسال شده توسط کاربران است. بنابراین شما می‌توانید با اضافه کردن ویجت، پیام‌ها را بخوانید، بدون آن‌که طرف مقابل متوجه خواندن پیام توسط شما شود و تیک آبی واتساپ را ببیند.

برای استفاده از ویجت‌‌ واتساپ بر روی صفحه اصلی در گوشی‌های اندرویدی، می‌بایست طبق روش زیر عمل کنید:

  • ابتدا برای چند ثانیه انگشت‌تان را بر روی صفحه اصلی گوشی‌ نگه دارید.
  • در صفحه تنظیمات باز شده، به دنبال گزینه ویجت بگردید (با توجه به نوع گوشی این گزینه ممکن است در جای متفاوتی باشد).
  • حالا ویجت واتساپ (Whatsapp) را پیدا کنید، انگشت‌تان را چند ثانیه بر روی آن نگه دارید و آن را به یک جای مناسب در صفحه بکشید.
  • شما می‌توانید با لمس ویجت، سایز آن را تغییر دهید تا فضای بیشتری از صفحه را اشغال کرده و محتوای بیشتری را به نمایش بگذارد.

کار تمام است. از حالا به بعد، زمانی که کسی پیام جدیدی برای شما بفرستد، می‌توانید آن را در ویجت واتساپ به‌صورت کامل بخوانید، بدون آنکه طرف مقابل متوجه این کار شود. در واقع تا زمانی که وارد واتساپ نشوید، شخص متوجه خوانده شدن پیام توسط شما نخواهد شد. البته در این حالت فقط پیام‌های واتساپ دیده می‌شوند و نمی‌‌توانید تصاویر و یا ویدئوها را ببینید.

برداشتن تیک آبی واتساپ - خواندن پیام واتساپ بدون تیک خوردن

استفاده از برنامه GB واتساپ

اپلیکیشن جی‌بی‌ واتساپ، یک برنامه جانبی و مشابه واتساپ اصلی است، تمام قسمت‌های جی‌بی‌ واتساپ با برنامه واتساپ اصلی برابر است، ولی امکانات و قابلیت‌های آن بسیار بیشتر بوده و قابلیت شخصی‌سازی آن نیز جذاب‌تر است. شما می‌توانید با نصب برنامه جی‌بی واتساپ، آن را به واتساپ اصلی متصل کنید و همه چت‌های خود را در واتساپ جی‌بی داشته باشید، هیچکدام از مخاطبان شما هم متوجه این موضوع نخواهند شد.

چگونه در واتساپ تیک ابی را برداریم ؟ حال اگر به دنبال آن هستید که از اپلیکیشن GB واتساپ استفاده کرده و  در این برنامه تیک آبی دریافت پیام را غیرفعال کنید، باید مراحل زیر را انجام دهید.

  • وارد منو شوید.
  • گزینه GB Settings را بزنید.
  • سپس گزینه Privacy and Security را انتخاب کنید.
  • حالا در بخش Chats گزینه Contacts رو انتخاب کرده و Hide Blue Tick را بزنید.

با این کار تیک سین شدن پیام برای طرف مقابل به نمایش در نخواهد آمد. اما از همین بخش Chats می‌توان کاری کرد تا تیک آبی واتساپ در گروه‌ها هم نیز مشخص نشود! برای اینکار از بخش Chats گزینه Groups را انتخاب کرده و Hide Blue Tick را بزنید.

خواندن پیام واتساپ بدون تیک خوردن با خاموش کردن اینترنت گوشی

دیگر روش خواندن پیام های واتساپ بدون تیک آبی که بسیار آسان هم هست، این است که هنگامی که در برنامه واتساپ برای شما پیامی ارسال شد، ابتدا اینترنت گوشی خود را خاموش کنید سپس وارد واتساپ شوید و پیام هایی که برایتان ارسال شده را بخوانید.

در این حالت شخصی که پیام را ارسال کرده است نمی داند شما پیامش را خوانده اید یا نه. وقتی به طور کامل از برنامه واتساپ خارج شدید، می توانید اینترنت گوشی خود را هم دوباره روشن کنید.

واتساپ - خواندن پیام واتساپ بدون تیک خوردن

استفاده از اوجی واتساپ (OG Whatsapp) برای خواندن پیام واتساپ بدون تیک خوردن

شما با نصب و استفاده از برنامه اوجی واتساپ می توانید به صورت همزمان دو واتساپ با دو سیم کارت در گوشی خود داشته باشید. او جی درواقع نسخه جدید واتساپ است که ویژگی و قابلیت های جالب تری هم دارد.

شما با او جی واتساپ این امکان را خواهید داشت که تیک آبی کنار پیام ها را غیر فعال کنید و همچنین امکان حذف کردن پیام ارسال شده پس از زمان خاصی را خواهید داشت. علاوه بر این برنامه او جی تم های متفاوت و جذابی هم دارد. البته ممکن است این برنامه با بروزرسانی واتساپ خوب عمل نکند. به همین خاطر در روش هفتم برنامه جی بی را به شما معرفی می کنیم.