رضا زمانی اظهار داشت: بامداد دو‌شنبه 17 آذرماه چوپان ی 52 ساله در ییلاقات بالادست فومن در منطقه کوهستانی شکلیک با یک قلاده پلنگ مواجه شده و مورد حمله پلنگ قرار می‌گیرد و از ناحیه دست چپ و صورت آسیب می‌بیند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن افزود: این چوپان فومنی جهت مداوا به بیمارستان کردمحله فومن منتقل شده و مسئولان اداره حفاظت محیط زیست فومن نیز جهت بازدید و عیادت در این بیمارستان حضور پیدا کردند؛ اکنون این فرد برای تکمیل فرآیند درمان به بیمارستان ولایت رشت منتقل شده و حال عمومی وی خوب است.

زمانی با بیان اینکه ما در این موضوع وظایف اخلاقی خودمان را انجام می‌دهیم گفت: این حادثه در یکی از زیستگاه‌های حیات وحش شهرستان فومن و خارج از منطقه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست اتفاق افتاده که اکنون در حال بررسی و کارشناسی بوده و در این زمینه بررسی‌ها انجام می‌شود و مسائل حقوقی آن نیز در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه مناطق ییلاقی و جنگلی استان گیلان زیستگاه 100 هزار ساله حیات وحش است عنوان داشت: توصیه ما به دامداران این منطقه این است که از وارد و نزدیک‌شدن به زیستگاه‌های حیات وحش این حیوانات به‌ویژه در فصول سرد سال خودداری کنند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن افزود: بخشی از جنگل‌های هیرکانی دارای گونه‌های با ارزش و در خطر انقراق که اخیراً ثبت جهانی شدند در شهرستان فومن قرار دارند و این شهرستان دارای درختان با ارزشی مانند سرخ‌دار و انجیلی بوده که از گونه‌های با ارزش جهانی هستند؛ بخشی از تنوع زیستی گیلان و ایران در شهرستان فومن قرار دارد.

زمانی با اشاره به اینکه زیستگاه حیواناتی مانند پلنگ، گوزن، شوکا و خرس قهوه‌ای، جنگل‌ها و مراتع شهرستان فومن است عنوان کرد: ما باید در حفظ این گونه‌های ارزشمند که هر کدام نماد کشورمان هستند و نقش مهمی در اکوسیستم دارند تلاش کنیم.