لیلا شقاقی راون‌شناس بالینی کودکان و نوجوانان  درباره همسویی پدر و مادر در تربیت فرزندان ، اظهار کرد: همسو شدن پدر و مادر در تربیت فرزندان یکی از اصول مهم فرزندپروری است.

او افزود: پدر و مادر هر کدام با ویژگی‌ها و سبک فرزندپروری والدین خود و با تجربه‌های خاص آن‌ها  وارد زندگی مشترک می‌شوند و طبیعی است که هر والد در تربیت فرزندان سبک‌های خاصی را داشته باشد، اما اگر هر یک از آن‌ها بخواهد با روش خود اقدام به تربیت فرزند کند، کودکان دچار دوگانگی خواهند شد.

شقاقی گفت: اگر روش تربیتی پدر و مادر با هم متفاوت باشد کودکان نمی‌دانند که چه رفتاری درست و چه رفتاری نادرست است. فرزندان در چنین فضایی از ناهمسویی والدین استفاده کرده و برای رسیدن به خواسته‌های خود از این شرایط کاملا بهره می برند.

این راون‌شناس بالینی کودکان و نوجوانان ادامه داد: در صورتیکه پدر و مادر در تربیت فرزند خود سبک غلطی را در پیش بگیرند آسیب وارده به کودک بسیار کمتر از این است که روش تربیت والدین با هم متفاوت باشد.

شقاقی بیان کرد: برای اینکه پدر و مادر در تربیت فرزندان خود همسو باشند لازم است ابتدا درباره روش‌های خود با هم صحبت کرده و به توافق برسند. یکی از دلایلی که والدین نمی‌توانند برای روش‌های تربیتی فرزندشان به توافق برسند مشکلات زناشویی است، به همین دلیل لازم است تا در ابتدا مهارت‌های زناشویی و ارتباطی را در بین خود تقویت کنند.

او  یادآوری کرد: شناخت روش‌های جدید فرزندپروری می‌تواند در همسو کردن والدین موثر باشد. پیشنهاد می‌کنم پدر و مادر برای تربیت فرزند خود حتما از کتاب‌های فرزندپروری، کارگاه‌های فرزند پروری یا روان‌شناسان حرفه‌ای کمک بگیرند.