برای مشاوره خرید قرنیز ، لمینت ، کفپوش و پارکت در پردیس می‌توانید با شماره 09195927828 یا 09126230979 تماس بگیرید


قرنیز

قرنیز لایه یا نوار کوچکی از جنس چوب، سنگ، پلاستیک و یا سیمان است که در این بین قرنیز های چوبی بدلیل کیفیت بالای ساخت و زیبایی شان، پرطرفدارترین و محبوب ترین نوع هستند. به خصوص برای خانه هایی از کفپوش پارکت لمینت در آنها استفاده شده این امر اهمیت زیادی دارد.

به زبان ساده تر قرنیز به نواری گفته میشود که در پایین دیوار و در امتداد آن نصب میشود.معمولا نسبت به دیوار برجسته تر بوده و مهم ترین وظیفه ی آن محافظت از نازک کاری دیوار در برابر صدماتی مانند نفوذ مستقیم رطوبت از کف به دیوار می باشد.قرنیزها نمونه ای از المان های تزئینی و کاربردی می باشند که در ساخت آن ها از مصالح مختلف مانند چوب، سنگ، پلاستیک، شیشه و غیره استفاده می شود.

امروزه استفاده از قرنیز به دلایل مختلفی در ساختمان ها و خانه ها صورت می گیرد. از جمله زیباتر شدن محل برخورد کف اتاق با دیوار، پوشاندن لایه بیرونی و ظاهری پایین دیوارها (معروف به نازک کاری) در برابر صدمات فیزیکی مانند برخورد کمد و یا مبل به دیوار، محافظت از دیوار در برابر موادی که ممکن است منجر به پوسیدگی و آسیب رساندن به آن شوند مانند آب و رطوبت و پوشش دادن فضای بین آخرین پارکت چوبی و دیوار.

تفاوت قرنیزهایی که از مصالح مختلف در طراحی آن ها استفاده شده است، در نحوه نصب آن ها می باشد. استفاده از قرنیز دیوار در جهت عبور دادن سیم و کابل های برق و لوله های تاسیسات کارآمد می باشد.

در عین حال استفاده از قرنیزهای زیبای چوبی می تواند موجب زیباتر شدن و ایجاد جلوه خاصی در آن شود.

معمولا لایه های قرنیز با استفاده از چسب های مخصوص به پایین دیوار، بخش به بخش و تکه تکه با دقت توسط کارگران چسبانده می شوند.

قرنیز

انواع قرنیز:

  • قرنیز چوبی : همانطور که گفته شد، بهترین و زیباترین نوع قرنیز است به خصوص اگر هم رنگ و یا هم جنس پارکت لمینت بکار رفته در کفپوش آن فضا (سالن، اتاق و یا...) انتخاب و بکار گرفته شود. توصیه ما این است که از این نوع قرنیز در منزل استفاده کنید. این نوع قرنیز معمولا دارای ارتفاع 8، 10 یا 12 سانتی متر هستند.
  • قرنیز سنگی : این نوع قرنیزها از سنگ ساخته می شوند و عموما زیبایی قرنیزهای چوبی را ندارند اما برای مکان هایی که کفپوش آنها سنگ است، تا حدودی مناسب می باشد. معمولا ارتفاع قرنیز سنگی بین 10 تا 15 سانتی متر است.
  • قرنیز های پلاستیک (PVC) :قرنیز های پی وی سی از جدیدترین محصولات در این دسته می باشد که دارای ظاهری ساده و در ارتفاع های ۷ و ۹ سانتی متر تولید می شوند قیمت ارزان، نصب راحت و مقاومت در برابر رطوبت از جمله مهمترین مزایای این نوع قرنیز می‌باشد. به طور کلی این نوع قرنیز با توجه به موارد ذکر شده از جمله محبوب ترین محصولات جهت استفاده در فضاهای اداری ، پروژه‌های انبوه سازی و مکان های پر رفت و آمد ‌می‌باشد.به طور کلی قیمت مناسب و مقاومت این نوع قرنیز در برابر آب این نوع قرنیز را به یکی از پرطرفدار ترین محصولات در این دسته تبدیل کرده است.

    از مزایای استفاده این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد :

    ضد آب

    ضد حشره

    نصب آسان

    مقاوم در برابر پوسیدگی

    تنوع در طرح و رنگ

    قیمت مناسب

    وزن کم

  • قرنیز ام دی اف ( MDF ):قرنیز ام دی اف یکی از قدیمی ترین و پرکاربردترین انواع قرنیز می باشد که جهت پوشش دیوار و جلوگیری از بروز آسیب به دیوار استفاده می شود .ارتفاع استاندارد تولید این نوع قرنیز در ایران ۷، ۹، ۱۱ و ۱۵ سانتی متر و طول هر شاخه ۳.۶۶ متر می باشد .ضخامت استاندارد قرنیز ام دی اف ۸ یا ۱۶ میلی متر برای کف های سنگ و سرامیک و ۱۶ میلی متر برای کف های پارکت و لمینت است. قرنیز ام دی اف از فیبر چوب، صمغ و مواد دیگری ساخته شده است و همین امر باعث می شود که نصب و برش آن به راحتی امکان پذیر شود.این نوع قرنیز از مغزی ام دی اف و رو کش طرح چوب تشکیل شده است که حس چوب را برای شما تداعی میکند و زیبایی منحصر به فردی را به فضای مورد نظر شما می دهد. با توجه به قیمت مناسب ،نصب آسان و عدم نیاز به رنگ شدن قرنیز ام دی اف برای افرادی که به محصولات چوبی علاقه مند می باشند گزینه ی بسیار مناسبی است.

  • قرنیز پلی استایرن:قرنیز پلی استایرن یکی از محبوب ترین قرنیز ها در بازار امروز است. پلی استایرن یک پلیمر مصنوعی معطر ازمنومراستایرن (یک ماده پتروشیمی) می‌باشد. قرنیز‌های پلی استایرن در رنگ و ارتفاع های متفاوت تولید می‌شوند که دارای ظاهری بسیار شکیل و مدرن می‌باشند علاوه بر ظاهر ، این نوع قرنیز صد در صد ضد آب بوده و در برابر ضربه مقاومت بسیار بالایی دارد.از مزایای این نوع قرنیز میتوان به موراد زیر اشاره کرد:

    مقاومت بالا در برابر ضربه

    وزن سبک

    قابلیت شستشو

    دیر حریق

    ضد آب بودن

    پایداری رنگ

    دارای بودن مغز هم رنگ رویه

قرنیز چوبی

بهترین نوع قرنیز

بسیاری از افراد به دنبال خرید بهترین نوع قرنیز در بازار بوده و همیشه از فروشنده در مورد آن سوال می کنند. اما به واقع نمی توان به این سوال پاسخ قطعی داد. چرا که در هنگام خرید قرنیز هر فرد به دنبال یک ویژگی خاص می باشد. برای مثال برخی از افراد به دنبال نمونه با کیفیت و برخی دیگر به دنبال قرنیز با قیمت مناسب هستند. از این رو در این جا از حیث دیگر به این سوال که بهترین نوع قرنیز چیست، می پردازیم. انتخاب بهترین نوع قرنیز باید بر اساس جنس به کار رفته در ساخت آن و با توجه به مکانی که قصد استفاده از آن را دارید، صورت پذیرد. برای مثال اگر قصد دارید از قرنیز در مکانی که از رطوبت بالایی برخوردار است استفاده نمایید، پیشنهاد ما استفاده از قرنیزهای سنگی یا قرنیزهای PVC می باشد. به طور کلی نکاتی که باید در هنگام خرید قرنیز به یاد داشته باشید، میزان مقاومت آن ها در برابر رطوبت و ضربه و تناسب آن با طراحی دکوراسیون فضای مورد نظر می باشد.

قیمت قرنیز معمولا به متر حساب می شود و بسته به متراژ فضایی که در خانه می خواهید با کمک قرنیز پایین دیوارهایش را بپوشانید، پول پرداخت می کنید. قرنیزهای چوبی بکار رفته در خانه ها، همانند همانند بسیاری از پارکت لمینت ها از نوع MDF می باشند.

این نکته بسیار اهمیت دارد که برای خانه هایی که در آنها از کفپوش هایی مانند پارکت چوبی و یا پارکت لمینت استفاده شده، در زمان نصب ممکن است فاصله کوچکی بین آخرین تایل لیمنت و دیوار ایجاد شود. بهتر است که این فضای خالی بعدا پر شود تا تبدیل به محلی برای انباشت باکتری و گرد و خاک نشود.

از اینجاست که اهمیت به کار بردن قرنیز در خانه مشخص می شود چرا که این کار علاوه بر زیبایی، می تواند در سلامت و بهداشت فضای خانه نیز تاثیر مستقیم داشته باشد.

چسباندن قرنیز

استفاده از قرنیزهای چوبی نه تنها برای مکان های دارای کفپوش پارکت و لمینت، بلکه حتی برای خانه هایی هم که کفپوش سرامیک و یا سنگ دارند نیز مناسب است و می تواند موجب زیباتر شدن پوشش پایین دیوار شود. همچنین در صورتی که دیوار بر اثر رطویت و یا ضربه و صدماتی از این دست، دچار ریزش گچ و آسیب دیدن سطح آن در بخش های پایین شده باشد، براحتی با استفاده از قرنیز می توان آنرا پوشاند. به این ترتیب به قول معروف با یک تیر دو نشان را خواهید زد.

معمولا قرنیز ها بنا به نوع ساخت آنها و کاربردهایشان، دارای ارتفاع های مختلفی هستند از جمله 7، 8، 10 سانتی متر و یا بالاتر (مثلا 12 و 15 سانتی متری) که بنا به سلیقه خود و یا جنس موجود در بازار می توانید آنرا تهیه و نصب کنید.

قرنیز چوبی دیوار

همچنین ضخامت قرنیزها نیز معمولا 12 ، 14 و یا 16 میلی متر است. تنوع رنگ قرنیز ها هم یکی از مزایای استفاده و بکار گیری آنهاست.

برای انتخاب رنگ هم بنا به سلیقه خود می توانید از قرنیزهای تیره، روشن و یا رنگ های ملایم استفاده کنید و طوری این کار را انجام دهید که رنگ آن با رنگ مبلمان، در و دیوارها و حتی با رنگ کفپوش خانه همسان و یا متضاد باشد. گاهی متضاد بودن نوع رنگ ها می تواند جلوه زیبایی به خانه ببخشد و دیوار و در کل فضای آن جا را زیباتر و دلبازتر نشان می دهد. در نهایت اگر دیدید که رنگ قرنیز پس از نصب چندان با فضای اطراف آن سازگار نیست، می توانید براحتی آنرا رنگ کنید.

رنگ قرنیز

مثلا اگر کفپوش شما به رنگ های روشن است، می توانید از قرنیز تیره و یا در برعکس اگر کفپوش بکار رفته تیره رنگ است از قرنیز روشن استفاده کنید. همین تنوع رنگ مسلما می تواند کمک بزرگی به فضای خانه و تنوع رنگ در آن باشد.

برای نصب قرنیزها معمولا از چسب های قوی و مقاومی استفاده می شود منتها برای هر نوع قرنیز از یک نوع خاص استفاده می شود. مثلا برای چسباندن قرنیز چوبی بر روی دیوار از چسب چوب استفاده می شود. (البته برای این کار از نوعی پیچ به نام پیچ TN هم استفاده می شود) و یا برای نصب قرنیز سنگی از چسب کاشی استفاده می شود. برای نصب و چسباندن قرنیزهای پلاستیک هم معمولا از چسب های سیلیکون که بسیار قوی هستند، استفاده می شود.

نکات کلیدی هنگام خرید قرنیز:

همانطور که در بالا گفتیم پیشنهاد ما در انتخاب رنگ قرنیز بدین صورت می‌باشد که سعی نمائید رنگ قرنیز خود را یک یا چند پرده تیره یا روشن تر از رنگ کف انتخاب نمائید زیرا این تضاد رنگی باعث جلوه و زیبایی بیشتر در هر دو می‌شود.

درصورتیکه فضای منزل و یا محل کار شما کوچک است و یا ارتفاع سقف ها به اندازه کافی بلند نمی باشد بهتر است از قرنیز ۷ الی ۱۰ سانتی‌متری استفاده نمائید و اگر ارتفاع سقف شما بیش از ۳ متر بوده و یا مساحت آن بیشتر از ۱۰۰ مترمربع می باشد ارتفاع ۱۱ الی ۲۰ سانتیمتری می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

به طور کلی یک قرنیز خوب باید دارای ویژگی های زیر باشد:

مقاومت در برابر سرما ، گرما و رطوبت

  1. مقاومت در برابر ضربه
  2. ثبات رنگی بالا
  3. مقاومت در برابر خط و خش و سائیدگی
  4. دارا بودن استحکام لازم به هنگام برش و نصب
  5. کیفیت بالای لایه رویی

معرفی رادیاتور قرنیزی

رادیاتور قرنیزی در ساختمان های اداری و مسکونی مورد استفاده قرار گرفته و نوع کاربری آن به صورت سیستم گرمایشی می باشد. رادیاتورهای قرنیزی از سیستم ساده ای برخوردار بوده و به شکل مکانیزم رادیاتورهای معمولی می باشد. استفاده از این قرنیزها مزایا و معایبی به همراه دارد که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم.

 

مزایا و معایب رادیاتور قرنیزی

از مزیت های استفاده از رادیاتورهای قرنیزی در ساختمان سازی می توان به قیمت مناسب نصب و اجرای آن اشاره کرد. این سیستم بازدهی بالایی داشته و از قابلیت تنظیم دما برخوردار می باشد. استفاده از رادیاتورهای قرنیزی باعث کاهش هزینه های لوله کشی تاسیسات گرمایشی ساختمان می شود. سرعت نصب رادیاتورهای قرنیزی بسیار بالا می باشد.

از معایب این گونه قرنیزها می توان به رنگ بندی محدود آن ها اشاره کرد. از این رو شاید امکان استفاده از نمونه دلخواه در فضای مورد نظر وجود نداشته باشد. از دیگر معایب استفاده از این قرنیزها می توان به عدم استفاده از سنسور در مکانیزم آن ها در تعیین یک دمای مشخص اشاره کرد.

پارکت لمینت

پارکت لمینت یک نوع کفپوش چوبی پرکاربرد است که امروزه در بسیاری از خانه ها، فروشگاه ها، مراکز آموزشی، فرهنگی، هنری و ... به کار می رود. این کفپوش چوبی زیبایی و جلوه خاصی به فضای آن محیط می دهد و در حال حاضر میلیون ها نفر در سراسر جهان، در منزل و یا محل کار از این کفپوش ها استفاده می کنند.

کلمه لمینت از فعل Lamination در زبان انگلیسی مشتق شده که در اصل به معنای ساختن یک متریال در لایه های مختلف می باشد. متریال ترکیبی به این ترتیب قوی تر، بادوام تر و در مجموع با کیفیت تر خواهد شد. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که امروزه کاربرد این کلمه گسترده است و از پارکت لمینت گرفته تا لمینت دندان، از این اصطلاح استفاده می شود. البته منظور ما در اینجا همان لمینت بکار رفته در ساختمان و منازل است. این نوع لمینت که به آن Laminate flooring گفته می شود، در اصل لایه هایی فشرده شده از چوب و مواد دیگر هستند که در کارخانه با هم ترکیب و سپس طی فرآیندهایی به صورت فشرده درآورده شده و سرانجام محصول نهایی جهت ارائه به بازار عرضه می شود. 

لمینت چیست

استفاده از کفپوش لمینت مزایای زیادی دارد از جمله اینکه نصب آن آسان است و از طرف دیگر خرید پارکت لمینت برای کسانی که قصد استفاده و نصب آنرا دارند، بسیار مقرون به صرفه است. قبلا بسیاری برای کفپوش خانه از پارکت چوبی استفاده می کردند که فقط از لایه های بریده شده چوب ساخته می شد ولی با عرضه کفپوش پارکت لمینت، ماندگاری و قدرت بالای این کفپوش ها موجب افزایش محبوبیت آنها نزد مصرف کنندگان شده بطوری که در دهه های اخیر حتی کسانی که کف خانه یا محل کسب و کارشان کفپوش های دیگری مانند سرامیک یا سنگ است، روی آنرا با استفاده از پارکت لمینت می پوشانند. همین نکته به خوبی نشان دهنده اهمیت و کاربرد این نوع کفپوش جدید است.

فرایند تولید پارکت لمینت چگونه است ؟

ساخت پارکت لمینت در کارخانه ها صورت می گیرد و معمولا از قوی ترین و مقاوم ترین چوب های درختان استفاده می شود. مراحل تولید پارکت لمینت کمی طولانی تر از تولید پارکت چوبی است به این دلیل که قطعات آن، از چندین لایه فشرده چوب ساخته می شوند و از معمولا سه یا چهار لایه دارند، که لایه بیرونی دارای طرح و شکل ظاهری پارکت لمینت است و بسیاری از افراد هنگام خرید لمینت در واقع به طرح لایه بیرونی نگاه می کنند. اما لایه مرکزی مهم ترین لایه است و در واقع لایه اصلی به شمار می رود و هر چه این لایه در زمان ساخت در کارخانه، فشرده تر و بهتر ساخته شده باشد، ماندگاری این کفپوش در برابر عوامل محیطی (مانند رطوبت، گرما) بیشتر است. این لایه از لمینت های کف از جنس MDF یا HDF است. در مراکز تولید پارکت لمینت، از روغن های صنعتی، اشعه UV و فرچه کاری های خاصی جهت تولید و فشرده کردن لایه های این کفپوش چوبی استفاده می شود که در نهایت قطعات آنها با کیفیت مناسب آماده شده و روانه بازار می شود.

معمولا از چوب درختانی مانند بلوط، افرا، راش، گردو و گیلاس برای تولید انواع پارکت لمینت استفاده می شود. در ضمن هر یک از قطعات این کفپوش، "تایل" نام دارند که در بیشتر مدلها مستطیلی شکل و در بعضی مدلها مربعی شکل هستند.

لمینت پارکت در حمام

در هنگام نصب ، فرد نصاب باید پس از تخلیه اتاق و آماده کردن کف آن، زیرسازی را آغاز کند و معمولا توصیه می شود که برای همسان سازی دمای تایل های پارکت لمینت با محیط، جعبه ها و بسته های حاوی آن را برای مدت 48 ساعت در آن فضا بگذارند و بعد اقدام به نصب تایل ها در کنار شود.

از در کنار هم قرار دادن این تایل ها ، در نهایت یک سطح کفپوش یکدست و زیبا به دست می آید. دو طرف هر یک از تایل های پارکت لمینت، دارای برجستگی ها و فرورفتگی هایی هستند که به آن کلیک می گویند و هنگام نصب هر کدام با دیگری قفل می شوند و به این ترتیب تایل ها چسبانده شده و بعدها در صورتی که خواستید از آن مکان بروید، می توانید براحتی تک تک تایل ها را جدا کرده و با خود به محل جدید ببرید و مجددا بهم وصل کنید.

قبلا برای چسباندن قطعات پارکت چوبی از چسب استفاده می شد ولی در حال حاضر برای نصب تایل های پارکت لمینت لازم نیست از چسب استفاده شود و براحتی نصب آن از طریق اتصال تایل ها به هم صورت می گیرد.

مزایای استفاده از کفپوش پارکت لمینت چیست ؟

  • زیباتر کردن محیط و ایجاد جلوه مدرن تر
  • پرکاربرد بودن و امکان استفاده در مکان های مختلف از جمله خانه ها و ساختمان ها، فروشگاه ها، بوتیک ها، کافی شاپ و رستوران، گالری های هنری، موزه، دفاتر شرکت ها و ...
  • بازتاب مناسب نور
  • امکان تعویض سریع و آسان هر یک از قطعات پارکت لمینت در صورت آسیب دیدن
  • تنوع رنگ های روشن و یا تیره و همچنین داشتن طرح های متنوع دوبعدی و حتی سه بعدی
  • بهداشتی بودن و شستشوی آسان
  • امکان انتقال و جابجایی قطعات به محل دیگر در صورت اسباب کشی
  • هزینه کم و به صرفه بودن
  • دوام و ماندگاری زیاد و سائیدگی بسیار کم
  • سهولت نصب و عدم نیاز به استفاده از چسب
  • مقاومت بالا نسبت به آب، رطوبت، حرارت و خراش و هر گونه آسیب دیدگی
  • امکان نصب در تمام اتاق ها و یا سالن های خانه

قیمت پارکت لمینت FORMICA طرح آذین

تفاوت میان کفپوش لمینت و پارکت چیست؟؟

یکی از نکات مهمی که علاقه مندان به خرید کفپوش های خانگی به آن توجه می کنند و درباره آن در بسیاری از مواقع از فروشندگان سئوال می پرسند، این است که تفاوت دو کفپوش پارکت چوبی و پارکت لمینت چیست؟ کدام کفپوش جهت استفاده در منزل و یا محل کار مناسب تر است؟

در دهه های اخیر استفاده از هر دوی این محصولات در سطح جهان گسترش یافته و امروزه میلیون ها نفر در جهان برای پوشاندن کف منازل پارکت چوبی یا لمینت (پارکت لمینت) استفاده می کنند. اما حال سئوال اینجاست که کدامیک بهتر است؟ کدام یک جهت پوشاندن کف خانه و استفاده به عنوان کفپوش، توصیه می شود؟ مزایا و معایب هر کدام از این دو محصول چیست؟ بسیاری از مردم پیش از پایان ساخت خانه جدید و یا بازسازی خانه قدیمی خود نکات مهمی را در نظر می گیرند که در دکوراسیون و معماری داخلی منزل بسیار تاثیرگذار خواهد بود. از جمله انتخاب کفپوش که یکی از مهمترین عناصر تشکیل دهنده دکور خانه است. از طرف دیگر در طول دهه های گذشته با افزایش محبوبیت دو کفپوش پارکت چوبی و لمینت کف، انتخاب میان این دو نوع کفپوش را برای بعضی از علاقه مندان دشوار ساخته است.

قیمت پارکت لمینت RAINBOW[ویستا افرند]

جهت بررسی بیشتر و بهتر به منظور انتخاب بین لمینت (پارکت لمینت) و پارکت، هر کدام را در ابتدا جداگانه بررسی و سپس در یک جمع بندی نهایی، یک مقایسه نهایی بین این دو محصول انجام می دهیم:

پارکت چیست:

پارکت های چوبی نوعی لایه های مسطح و تخت هستند که جنس آنها از چوب درختان است و برای پوشاندن کف منازل و یا ساختمان ها استفاده می شوند. استفاده از این کفپوش ها از قرنها قبل در اروپا رواج داشته و بعدها در سطح جهان مورد توجه قرار گرفته بطوریکه خرید و فروش آنها حتی به کشورهای دوردست جهان نیز رسیده است.

در حال حاضر از چوب درختان متعددی جهت ساخت و تولید پارکت استفاده می شود. از جمله: چوب بلوط، چوب درخت کاج، زبان گنجشگ، بامبو و افرا.

بعضی از مردم به اشتباه تصور می کنند که اگر پارکت بکار رفته در کف پوش خانه از جنس بامبو و یا افرا باشد (بدلیل مقاوم تر بودن جنس این دو نوع چوب نسبت به چوب سایر درختان) استفاده از آنها کاملا بی نقص و بهترین انتخاب است. در صورتی که اینطور نیست و در ادامه خواهید دید که استفاده از کفپوش لمینت در مجموع، بهتر است. البته کفپوش های پارکت چوب مزایای متعددی نسبت به بسیاری از کفپوش های دیگر دارند از جمله محیط زیست دوست بودن آنها و همچنین زیبایی طبیعی آنها که از لایه های بریده شده چوب درختان تولید می شوند.

طرز استفاده از پارکت به این صورت است که در ابتدا با استفاده از چسب های مخصوص، کف محل مورد نظر به دقت، می چسبانند. سپس در مرحله بعد، پس از خشک شدن چسبهای بکار رفته و سفت شدن لایه های پارکت، سطوح بیرونی آنرا که روی آن قرار دارند را سابیده و بعد لاک می زنند تا صاف شود. (البته عمل لاک زدن این کفپوش های چوبی را هر چند سال یکبار، جهت برق انداختن و نو شدن سطح آنها می توان انجام داد که توسط کارشناسان توصیه می شود)

تا پیش از ساخت و عرضه کفپوش های پارکت لمینت، حتی در بسیاری از ویلاها و یا برخی رستوران ها و مراکز فرهنگی نیز از کفپوش پارکت چوب استفاده می شد. راه رفتن بر روی یک کفپوش زیبا، طبیعی و چوبی تجربه ایست دلنشین که بسیاری از افراد خوش ذوق آنرا می پسندند.

اگر در منزل تان از پارکت به عنوان کف پوش استفاده کرده اید، باید یک سری موارد را در نظر داشته باشید و کاملا رعایت کنید:

  • پارکت (بدلیل اینکه جنسش از چوب درخت است) نسبت به آب و گاهی رطوبت بسیار حساس است و تا حد ممکن باید کاری کنید که با آب تماس نداشته باشد و یا سطح آن تا حد امکان رطوبت نکشد و خشک نگه داشته شود.
  • مراقبت از آن اهمیت زیادی دارد چون برای مثال در صورتی که سطوح نوک تیزی سطح آنرا خراش دهند، سطح بیرونی آن آسیب دیده و باید مجدد صیقل داده شده و صاف شود.
  • بعضی از پارکت ها (به ویژه آنهایی که از جنس چوب درخت بلوط هستند) گاهی دارای لکه ها و رده هایی هستند که بسیاری از افراد ظاهر آنرا چندان نمی پسندند.
  • برخی از انواع پارکت ها (به خصوص پارکت های تهیه شده از چوب کاج) بافت نرم و شکننده ای دارند و هنگام نصب باید توسط نصاب تقویت شود.
  • حساس بودن بسیاری از پارکت ها نسبت به تغییرات آب و هوایی.
  • معمولا در بیشتر موارد، بعد از چند سال نیاز است که مجددا سطوح آن اصطلاحا سایبده شده و مجددا لاک زده شود.
  • در برابر حوادثی مانند آتش سوزی باید از آن محافظت شود.

پارکت لمینت:

کفپوش لمینت که بدلیل کاربردی که مشابه پارکت دارد با آن پارکت لمینت نیز گفته می شود، از مواد ترکیبی ساخته می شوند که یکی از آنها چوب است. عمدتا جنس اصلی این محصول را HDF مخفف عبارت (Hard Density Fiberhood) تشکیل می دهد. هر چند از نظر ظاهری ممکن است بنظر بیاید که این دو محصول شبیه به هم هستند اما تفاوت های اساسی بین این دو هست. در حقیقت با ورود کفپوش پارکت لمینت به بازارهای جهان، کم کم خرید و استفاده از پارکت های چوبی کمتر شد تا جایی که امروزه به گفته بسیاری از کارشناسان، در بسیاری از کشورهای جهان، لمینت کف جای پارکت های چوبی را گرفته و به دلیل مزایای فراوانی که این کفپوش ها برای مصرف کنندگان دارند، بسیاری از مردم امروزه این نوع کفپوش ها را ترجیح می دهند.

پارکت لمینت های گلاس و براق + ارسال و نصب رایگان

تاریخچه پارکت لمینت به اواخر دهه 1970 میلادی بر می گردد زمانی که شرکتی سوئدی توانست نمونه های اولیه کفپوش لمینت را تولید و با موفقیت عرضه کرده و بعدها در اوایل دهه 1980 میلادی به کشورهای دیگر اروپایی نیز صادر کند. از دهه 1990 میلادی نیز صادرات این کفپوش به کشور آمریکا آغاز شد و محبوبیت لمینت کف امروزه به جایی رسیده که در بسیاری از کشورهای جهان، شرکت ها و برندهای مختلفی دست به تولید و عرضه گسترده پارکت لمینت می زنند. بطوری که بعدها حتی در کشور آمریکا برای پارکت لمینت نیز توسط موسسه استانداردهای آمریکا (ANSI) استانداردهای خاصی تعیین شد.

جالب اینجاست که در دو دهه نخست این کفپوش ها کیفیت پایین تری داشتند و حتی نصب آنها نیز همانند پارکت های چوبی با استفاده از چسب انجام می شد. اما به مرور با افزایش کیفیت و تغییر در روش نصب، بسیاری از مردم جهان از این کفپوش ها استقبال کردند تا جایی که در بسیاری از مجلات تخصصی دکوراسیون خانگی و همچنین توسط بسیاری از متخصصان معماری داخلی، استفاده و نصب کفپوش های لمینت توصیه می شود.

 

تفاوت کفپوش لمینت و پارکت های چوبی:

همانطور که تا اینجا اشاره کردیم این دو نوع کفپوش تفاوت های متعددی با یکدیگر دارند که در ادامه تعدادی از این موارد را به اتفاق بررسی خواهیم کرد.

از مهمترین مزایا و تفاوت های این کفپوش ها با پارکت های چوبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن طرح های متنوع و مختلف
  • برخلاف پارکت ها که از جنس چوب هستند، جهت نصب پارکت لمینت نیاز به استفاده از چسب نیست. اینکار توسط شیارهایی خاص که دور لمینت هستند و به آنها کلیک می گویند، انجام می شود. یعنی این شیارهای بین پارکت لمینت هایی که کنار هم قرار داده می شود، اصطلاحا بصورت نر و ماده در هم قفل می شوند.
  • دوام زیاد
  • به دلیل قرار دادن فوم زیر سطح لمینت، پس از نصب معمولا مقدار زیادی از انتقال صدا به طبقه پایین جلوگیری می شود.
  •  هزینه کم نصب در مقایسه با نصب پارکت
  •  عدم صدمه دیدن کف اتاق بخاطر استفاده نکردن از چسب هنگام نصب
  •  سهولت جمع آوری و نصب مجدد
  •  مقاومت بالا در برابر آب و یا خراش اجسام نوک تیز
  •  سرعت بالاتر نصب در محل مورد نظر نسبت به پارکت
  •  تنوع فوم های بکار رفته
  •  مناسب بودن برای بسیاری از مراکز از جمله سالن های ورزشی