به گزارش پارس نیوز، 

مریم امیرجلالی که روزگاری از بازیگران پر کار سریال های تلویزیون بود ولی مدتی است کم کار شده است گفت: فیلمنامه هایی که پیشنهاد می‌شود کیفیت خوبی ندارند از طرفی من هم نیاز چندانی به بازی در تلویزیون ندارم و اگر ۱۰ سال هم در هیچ سریالی بازی نکنم باز با مشکلی از نظر مالی مواجه نمی‌شوم اما هروقت با مردم مواجه می‌شوم و از دلایل کم کاری من سوال می کنند واقعا نمی دانم چه جوابی باید به آنها بدهم.

وی در گفتگو با مهر ادامه داد: من همیشه سعی کرده ام با هنرم خودم را نشان دهم و هیچ وقت از رابطه برای گرفتن نقش استفاده نکرده ام همچنین همیشه تلاش کرده ام بی ریا کار انجام دهم و این تلاش ها موجب این شده است که مردم هنوز هم من و آثارم را دوست دارند.

امیرجلالی با بیان این حرف که مردم هنوز هم سریال هایی مانند "ترش و شیرین"، "خانه به دوش" و "متهم گریخت" را دوست دارند، بیان کرد: مردم ساده بودن را دوست دارند و چون فیلمنامه هایی از جنس سریال های قدیم، زندگی مردم را ساده و واقعی نشان می‌داد با آنها ارتباط برقرار می کنند. به نظر من تجملاتی که الان در سریال های می‌بینیم چندان نمی تواند مخاطب را جذب کند.

بازیگر سریال "خانه به دوش" به کارگردانی رضا عطاران ادامه داد: شاید الان سریال ها با بودجه بیشتری ساخته می شوند و تجملات بیشتری داشته باشند که البته این مساله هم با توجه به وضع اقتصادی موجود چندان خوب نیست، اما انتهای این سریال ها هیچ پیامی به مخاطب منتقل نمی‌شود.

این بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه دیگر فیلمنامه های خوب کمتر نوشته می شود، عنوان کرد: شما وقتی به سریال هایی مانند "ترش و شیرین" و "خانه به دوش" که از نظر مخاطب هم موفق بودند دقت می‌کنید می‌بینید که فیلمنامه این سریال ها مردم را جذب تلویزیون می‌کرد؛ مساله ای که به نظرم الان در آن ضعف داریم.

بازیگر سریال "متهم گریخت" به کارگردانی رضا عطاران افزود: به نظر من نقش ها الان هیچ شباهتی به مردمی که در اجتماع می‌بینیم ندارند و همین مساله باعث شده که مخاطب نتواند با فیلم ها و سریال ها رابطه برقرار کند. فیلمنامه نویسان در آثار دهه ۸۰  وضع مردم را نشان می‌دادند اما الان این مساله وجود ندارد.

بازیگر سریال "ترش و شیرین" به کارگردانی رضا عطاران در پاسخ به اینکه چرا در فیلم هایی که کارگردانی آن را رضا عطاران برعهده دارد حضور ندارد، بیان کرد: من خیلی وقت است که آقای عطاران را ندیده ام و به شما هم می گویم که اگر ایشان را دیدید سلام من را هم به وی برسانید.

این بازیگر سینما و تلویزیون در پایان گفت: با اینکه مردم من را بیشتر در سریال های طنز دیده اند اما خودم بازی کردن در سریال هایی با موضوع اجتماعی را بیشتر دوست دارم.