موسیقی ، موزیک یا آهنگ که در زبان فارسی با نام خُنیا نیز شناخته میشود، از دو ریشه صدا و سکوت تشکیل شده است. دو عنصر اصلی موزیک را میتوانیم نواک (که همان زیر و بمی صدا است) و ریتم (تکرار متوالی یک حرکت در طول زمان) تعریف کنیم. در سالهای اخیر با رشد تکنولوژی فایلهای دیجیتالی آهنگ به وجود آمده اند و بسیاری از کاربران برای دانلود آهنگ به سایتهای اینترنتی رجوع میکنند. بسیاری از این سایتها امکان دانلود آهنگ را به صورت رایگان فرهم میکنند اما برخی از آنها برای این کار هزینه ای هر چند ناچیز دریافت میکنند.

به خاطر گستردگی شبکه اینترنت در کمتر از چند روز پس از انتشار یک موسیقی در بسیاری از سایتها و منابع آن موسیقی قابل دسترس می باشد. البته توصیه ما به کاربران گرامی این است که سعی نمایند از سایتهایی موسیقی مورد علاقه خود را دانلود کنند که سرور آنها داخل ایران قرار دارد زیرا ترافیک داخل کشور با تخفیف محاسبه میشود و از نظر هزینه برای کاربران به صرفه میشود.

یکی از محبوبترین خواننده های نسل جوان آقای ابراهیم زاده می باشد. بسیاری از کاربران بلافاصله پس از انتشار برای دانلود آهنگهای محسن ابراهیم زاده اقدام میکنند. جناب محسن ابراهیم زاده از نظر محبوبیت در میان کاربران جایگاه بسیار مناسبی دارد و محل فعالیت ایشان در داخل کشور و خصوصا شهر تهران می باشد. این خواننده تا به امروز تعداد توجهی آهنگ و آلبوم به زبان فارسی برای علاقه مندان خود منتشر کرده است. همچنین لازم به ذکر است که بیش از 10 سال است که ایشان فعالیت هنری خود را آغاز کرده است و همانطور که گفته شد روز به روز بر محبوبیت آهنگهای ایشان افزوده شده است.

یکی دیگر از محبوبترین خواننده های نسل جوان بهنام بانی است و مشابه بسیاری از خوانندگان دیگر ، کاربران روز به روز میزان رضایتشان از این خواننده بیشتر میشود. اولین کنسرتی که این خواننده برگزار کرد توانست رکورد جدید برای موسیقی در مارکت موسیقی ایران به نام خود رقم بزند. تمام بلیتهای کنسرت بهنام بانی در کمتر از 15 دقیقه به فروش رسید که در نوع خود بی نظیر بود. بعد از حضور این خواننده در برنامه دورهمی نیز محبوبیت بسیار بالای بهنام بانی بیش از پیش رشد کرد. ایشان در این برنامه چند آهنگ از بهترین آهنگهای خود را اجرا نمودند.

گذشته از اینکه چه خواننده ای محبوب است باید به ارزش موسیقیایی ترانه های خوانده شده نیز توجه داشته باشیم. معمولا در گذشته ترانه هایی مورد پسند واقع میشد که موزون بوده و معنای عمیقی در بیت به بیت خود داشتند. امروزه با تغییر سبک و گرایش مردم به ویژه جوانان که در واقع مخاطبان اصلی موسیقی هستند، نیز سبک ترانه ها و آهنگهای ایرانی دچار تغییر قابل توجهی شده است. در گذشته موسیقی اصیل و سنتی ایرانی و امروزه موسیقی پاپ بیشتر مورد توجه افراد قرار میگیرد و در واقع ذائقه افراد است که به خوانندگان اجازه محبوبیت میدهد. البته صدای خوانندگان امروزی هم در محبوبیت آنها بی تاثیر نیست و نمیتوانیم بگوییم که تنها علاقه افراد عامل تعیین کننده این موضوع است.

موسیقی پاپ که تقریبا توسط اکثر خوانندگان جوان به کار میرود، جزء موسیقی های عامه پسند است. با رواج این سبک، موسیقی های سنتی و دستگاهی نیز طرفداران کمتری پیدا کردند. البته نمیتوانیم گفت که میتواند این محبویت دوام داشته باشد. از آنجایی که بسیاری از جوانان گرایش به مد دارند، موسیقی هم چیزی است که میتواند تابع مد باشد. هر زمان مد تغییر کند، گرایش و طرفداران یک سبک موسیقی نیز تغییر خواهد کرد. ممکن است درآینده مجددا موسیقی سنتی جایگاه خود را پیدا کند و یا اینکه موسیقی ترکیبی جایگزین موسیقی پاپ شود. البته باید توجه داشت که نسلهای مختلف معمولا به یک سبک موسیقی پایبندی دارند و تنها در دوره های کوتاهی از زمان سبکها کمرنگ و پر رنگ میشوند.