به گزارش پارس نیوز، 

در هر حال زمانی که خودروهای چینی در آمریکا حضور یابند احتمالاً از شنیدن اینکه همه‌ی مشتریان این خودروها را دوست ندارند سورپرایز خواهند شد. اگر بخواهیم دقیق‌تر باشیم باید گفت تنها حدود یک‌سوم (35 درصد) مصرف‌کنندگان آمریکایی خرید خودروی چینی را در نظر نخواهند گرفت. این را نظرسنجی اتو لیست نشان می‌دهد. نتایج این مطالعه همچنین می‌گوید 28 درصد 1565 نفر شرکت‌کننده در این نظرسنجی خرید خودروی چینی را در نظر خواهند گرفت درحالی‌که 37 درصد باقی مانده دراین‌باره مطمئن نیستند.

زمانی که از افراد درباره دلایل عدم خرید خودرویی چینی پرسیده شده آن‌ها مواردی همچون قابلیت اطمینان (24 درصد)، ایمنی (21 درصد) و نبود شبکه نمایندگی وسیع و سرویس (15 درصد) را ذکر کرده‌اند. طبیعتاً مالکان خودروهای کره‌ای اقبال بیشتری به خرید خودروی چینی نشان خواهند داد درحالی‌که مالکان خودروهای آمریکایی کمترین میزان احتمال برای خرید خودروی چینی را دارند.

از میان افرادی که مالک یک خودرو با برند اروپایی هستند 29 درصد گفته‌اند با خرید خودروی چینی مشکلی نداشته درحالی‌که 34 درصد افراد دراین‌باره مطمئن نیستند. 37 درصد افراد هم پاسخ منفی به خرید خودروی چینی داده‌اند؛ اما چه دلایلی باعث می‌شود افراد به خرید خودروی چینی تمایل نشان دهند؟ 40 درصد افراد قیمت کمتر را مهم‌ترین دلیل دانسته‌اند و پس از آن نیز تکنولوژی (18 درصد) و ایمنی (15 درصد) قرار دارند.

چندین برند چینی از جمله Wey در حال تلاش برای ورود به بازار خودروی آمریکا هستند. اکثر خودروسازان همچون گک موتورز و جیلی نیز می‌خواهند با استفاده از جوینت ونچرهای تشکیل شده با برندهای مطرح اروپایی و آمریکایی محصولات باکیفیت‌تری تولید کنند. گک و لینک اند کو احتمالاً اولین برندهای چینی خواهند بود که تا پیش از پایان دهه میلادی جاری وارد آمریکا می‌شوند و با توجه به نتایج این نظرسنجی می‌توان گفت در صورت ارائه محصولاتی با قیمت رقابتی احتمال موفقیت آن‌ها وجود دارد.