به گزارش پارس نیوز، 

 بنابر اعلام شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری چوبین، شهر مشهد دومین کلان‌شهر ایران، با جمعیتی بالغ بر 3 میلیون نفر است. این شهر مناطق دیدنی فراوانی دارد و به دلیل وجود پربرکت امام رضا (ع) به یکی از قطب‌های زیارتی و گردشگری تبدیل شده است.

باغ گیاه‌شناسی مشهد به مساحت 25 هکتار دارای 776 هزار و 44 متر مربع چمن، 14هزار و 950 اصله درخت و درختچه، 12هزار و 300 متر مربع پرچین، 25 هزار و 252 متر مربع گل دائم، 9 هزار و 500 متر مربع گل فصل، 68هزار و 200 متر مربع معبر است.

در ادامه مطالب مفیدی از باغ گیاه‌شناسی مشهد آمده است:

پیشینه باغ‌های گیاه‌شناسی در دنیا

باغ پیزا و پادوا در ایتالیا دو باغ‌ گیاه‌شناسی هستند که در سال 1540 میلادی تاسیس شدند. از جمله باغ‌های گیاه‌شناسی دیگر در دنیا می‌توان به باغ ادینبورو در اسکاتلند (۱۶۷۰ میلادی) و رویال بوتانیک گاردن (کیو گاردن) در انگلستان (۱۷۹۳ میلادی) اشاره کرد. اما در ایران اولین باغ گیاه‌شناسی در دانشکده کشاورزی کرج در سال 1310 شمسی و پس از آن آربراتوم نوشهر در سال 1336 احداث شدند. از جمله خدماتی که در تور مشهد لحظه آخری آژانس چوبین به مسافران داده می‌شود، بازدید از این باغ است.

باغ گیاه‌شناسی مشهد

برخی اهداف از ساخت باغ گیاه‌شناسی نگهداری از گیاهان و عمل به عنوان بانک ژنوم زنده گیاهی، اهلی‌سازی و سازگاری گونه‌ها برای ورود ارقام جدید به فضای سبز شهری و باغات و مزارع استان‌ها است؛ تفریح و تفرج، آموزش و فرهنگ‌سازی نقش گیاهان در محیط‌زیست نیز از دیگر اهداف سازندگان این مجموعه به شمار می‌رود.

بازدید از باغ گیاه‌شناسی مشهد برای مسافران تور هوایی مشهد که به مشاهده مسائل علمی، طبیعت و زیبایی‌های طبیعی علاقه دارند، توصیه می‌شود.

کلکسیون‌های مختلف باغ گیاه‌شناسی در ادامه آمده است؛

۱. باغ صخره‌ای و آبشار

۲. گیاهان دارویی و معطر

۳. سیستماتیک و آربراتوم

۴. جشنواره تخصصی گل‌های داوودی

۵. بانک بذر و ژنوم گیاهی

۶. باغ رز

۷. آموزشی و نمایشی

۸. ایران و توران

۹. آسیای میانه

۱۰. باغ میوه‌های بومی ایران

۱۱. سوزنی برگان

۱۲. گلخانه و نهالستان

باغ گیاه‌شناسی مشهد، یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر

مجموعه باغ گیاه‌شناسی در مشهد

شهر مشهد در کنار همه پیشرفت‌ها و جذابیت‌های مدرن، زیبایی‌های طبیعی و تاریخی‌ خود را نیز حفظ کرده است. باغ گیاه‌شناسی نیز یکی از این جذابیت‌های طبیعی محسوب می‌شود. همان‌طور که بیان شد این مجموعه 11 کلکسیون دارد که شامل کلکسیون باغ صخره‌ای و آبشار، کلکسیون گیاهان دارویی و معطر، سیستماتیک و آربراتوم، جشنواره تخصصی گل‌های داوودی، بانک بذر و ژنوم گیاهی، باغ رز، آموزشی و نمایشی، ایران و توران، آسیای میانه، باغ میوه‌های بومی ایران، سوزنی برگان و گلخانه و نهالستان می‌شود. شما می‌توانید با رزرو تور ارزان مشهد، با کمترین قیمت از جاذبه‌های این شهر دیدن کنید.

این باغ گیاه‌شناسی در مشهد مقدس، بلوار جمهوری اسلامی، حد فاصل چهارراه مقدم و پل غدیر واقع شده و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 7 صبح تا 7 عصر از این باغ دیدن کنند.