به گزارش پارس نیوز، 

 

 

 

دیوید کاپرفیلد، شعبده‌باز مشهور آمریکایی مجبور شد راز یکی از حقه‌های مشهورش را در دادگاه فاش کند. یکی از تماشاچیانی که در نمایش او شرکت کرده بود مدعی بود که در جریان نمایش شعبده بازی او در لاس وگاس آمریکا مجروح شده است.

به گزارش بی بی سی، پس از آن که گوین کاکس، توریست ۵۸ ساله بریتانیایی از دیوید کاپرفیلد به اتهام سهل‌انگاری شکایت کرد، دادگاهی در این زمینه تشکیل شد.

 

او یکی از تماشاچیانی بود که در یکی از شعبده‌های مشهور آقای کاپرفیلد با عنوان"۱۳ خوش‌شانس" شرکت کرد و در جریان نمایش دچار حادثه شده بود.

آقای کاکس که زمین خورده بود و دچار دررفتگی شانه شد، می‌گوید که از آن زمان دچار صدمه مغزی و دردهای مزمن شده است.راز حقه، شعبده باز آمریکایی در دادگاه فاش شد

آقای کاپرفیلد این حقه را هزاران بار بدون اینکه حادثه‌ای اتفاق بیفتد، انجام داده است.

برای حقه "۱۳ خوش‌شانس" ( Lucky 13) ۱۳ نفر از تماشاچیان به طور تصادفی انتخاب می‌شوند و در جریان این شعبده از روی صحنه ناپدید می‌شوند.

و وقتی که این سیزده نفر در یک گوشه سالن دوباره ظاهر می‌شوند همه تماشاچی‌ها شگفت‌زده می‌شوند.

وکلای آقای کاپرفیلد، پردرآمدترین شعبده‌باز جهان، می‌گفتند که فاش شدن راز این حقه از نظر مالی به این شعبده باز ضربه خواهد زد اما قاضی دادگاه لاس وگاس خواستار توضیح روش این حقه شد.

کریس کنر، تهیه کننده برنامه های کاپرفیلد رازهای این حقه را در دادگاه فاش کرد.

 

۱۳ تماشاچی انتخاب شده روی سن آمده و در جایگاه مخصوص نشستند و پرده ها پایین افتاد آنها از تونلی به سرعت به بیرون ساختمان مرکز نمایش ام جی ام لاس وگاس هدایت می‌شوند، ساختمان را ترک می‌کنند و دوباره از دری در پشت سالن به داخل سالن هدایت می‌شوند.

آقای کاکس ساکن کنت انگلستان هنگامی که به وسیله مسئولان سالن در حال عبور از داخل تونل بود به زمین افتاد. او همان زمان به دلیل دررفتگی شانه به بیمارستان منتقل شد.

او می‌گوید که دکترها بعدا تشخیص دادند که او دچار ضایعه مغزی شده است.

 بر اساس شکواییه آقای کاکس، او بیش از ۴۰۰ هزار دلار برای درمان خود پرداخت کرده است.

بندیکت مورلی، وکیل آقای کاکس می‌گوید: "وظیفه متهمان حفظ ایمنی و جان تماشاچی‌هایی است که در نمایش‌ها شرکت می‌کنند."

وقتی آقای مورلی از آقای کاپرفیلد پرسید که آیا در مساله مجروح شدن آقای کاکس خود را مجرم می‌داند، شعبده باز مشهور جواب داد: "بستگی دارد چه اتفاقی افتاده باشد. اگر من کار اشتباهی کرده باشم، اشتباهم را می‌پذیرم."

وکیل آقای کاکس ادعا کرد که خاک و ضایعات ساختمانی در مسیری که موکلش را از آن عبور داده‌اند وجود داشته اما آقای کاپرفیلد می‌گوید که خودش از این مسیر رد شده بوده و مسیر کاملا پاک بوده است.

یک نماینده هم از طرف مرکز تفریحی ام جی ام لاس وگاس در جلسه محاکمه حاضر بود و تاکید کرد که هیچ مانعی در مسیر عبور تماشاچی‌های شرکت کننده نبوده است.

دیوید کاپرفیلد با نام اصلی دیوید کوتکین شعبده‌بازی آمریکایی است. او عنوان پردرآمدترین و پرتماشاچی‌ترین سرگرمی‌ساز جهان را از آن خود کرده است.

جلسات این دادگاه همچنان ادامه دارد.