«قصه عشق پدرم» فیلمی در زمینه دفاع مقدس است که محمدرضا ورزی آن را به تهیه کنندگی محمدرضا شریفی نیا در سال ۹۰ ساخت و در سال ۹۱ نیز در جشنواره فجر روی پرده رفت، اما اکران عمومی آن به دلایل نامعلوم به تعویق افتاد. این فیلم در اکران‌های مردمی خود در دو روز اول جشنواره فیلم فجر با استقبال چشمگیر تماشاگران مواجه شد. مصطفی زمانی، چنگیز جلیلوند، مهراوه شریفی‌نیا، بهنوش طباطبایی، محمد رضا شریفی‌نیا و امیریل ارجمند از بازیگران این فیلم هستند.

محمدرضا شریفی‌نیا درباره همکاری با محمدرضا ورزی گفته است: «قصه عشق پدرم» پیش از این یک سری مشکلاتی داشت و تاکنون اکران نشده است و بسیار کار زیبایی است که در زمینه دفاع مقدس است. من اولین تهیه‌کننده بخش خصوصی در زمینه دفاع مقدس هستم جزء افتخارات من محسوب می‌شود.

«قصه عشق پدرم» داستان مردی به نام حاج محمود را روایت می‌کند که سالهاست منتظر برگشتن پسرش از جبهه مانده و به دفعات این موضوع را از طرق مختلف از جمله دفتر معراج پیگری کرده است. دیگران بار‌ها به او گفته اند فرزندش شهید شده و دیگر امیدی به بازگشت او نیست، اما حاج محمود همچنان منتظر است.

محمدرضا ورزی کارگردان نام آشنایی که بیشتر او را به خاطر سریال‌های تاریخی که برای تلویزیون ساخته است می‌شناسیم؛ در رشته تاریخ تحصیل کرده و از کودکی به تاریخ علاقه‌مند بوده است. مجموعه‌هایی مانند «تبریز در مه»، «سال‌های مشروطه»، «عمارت کلاه فرنگی»، «مظفرنامه»، «پدرخوانده» و سریال «معمای شاه» از جمله آثار این کارگردان است. او همچنین در سینما نیز قبل از «قصه عشق پدرم» فیلم «ابراهیم خلیل‌الله» را کارگردانی کرده است. محمدرضا ورزی، درباره این فیلم گفته: یک دل نوشته‌ای را در مقام پدر و اکرام آن در حد بضاعت خود ساختم. این فیلم به مقام پدر تقدیم شده است.

چنگیز جلیلوند؛ که بیشتر به عنوان یک دوبلور خاطره ساز در اذهان عمومی نقش بسته در این فیلم با ایفای نقش پدر «حاج محمود»، چهره تازه‌ای از هنر خود را به نمایش گذاشته است. جلیلوند با ایفای نقش پدر، چهره تازه‌ای از هنر خود را به نمایش گذاشت که تماشاگران را تا پایان فیلم با خود و قصه‌اش همراهی کند. طوری که تماشاگر تا پایان فیلم چاره‌ای جز ریختن اشک برای پدر و قصه‌اش ندارد. دیالوگ‌ها و نریشن‌های چنگیز جلیلوند در این فیلم ریتمیک، شعرگونه و توام با معنویتی است که شعار نمی‌دهد.

مضمون فیلم از آن دست آثاری است که در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی به آن پرداخته شده، اما جذابیت‌های این فیلم در دل داستانی بار‌ها گفته شده غیر قابل انکار است. ایمان پدر به دیدن دوباره پسر خود با وجود توصیه‌های اطرافیان که او به مقام شهید نائل شده به درستی و خوبی بیننده را به فیلم همراه می‌کند. «قصه عشق پدرم» قصه باور و ناباوری است، قصه رنج و آلام روحی و قصه انتظار است. انتظار یعقوبی در پی یافتن یوسف و همه این‌ها باشکوه است چرا که برای آرمانی متعالی به تصویر کشیده شده است. این فیلم ضمن تاثر زیاد بر تماشاگر و قصه‌گویی بذون لکنت خود اعتقاد به معجزه و باور و ایمان را در سکانس‌های مختلفی به نمایش می‌گذارد و هنوز پس از گذشت سالیان دراز می‌تواند با مخاطب ارتباط خوبی برقرار کند.

بازی بازیگران «قصه عشق پدرم» روان، جذاب و دیدنی از کار در آمده و ورزی در انتخاب نقش‌های فیلم هم همان حساسیت‌های خاص خود را مد نظر داشته و این انتخاب‎‌ها و پرداخت درست سوژه باعث شده فیلم بوی کهنگی نگیرد و دیدن دوباره آن بر پرده سینما هنوز هم جذاب باشد.

«قصه عشق پدرم» دومین ساخته سینمایی محمدرضا ورزی است که زمستان سال ۱۳۹۰ مراحل فیلمبرداری‌اش را در سکوت خبری به پایان برد و برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده شد. در این فیلم چنگیز جلیلوند، مصطفی زمانی، مهراوه شریفی نیا، بهنوش طباطبایی، امیریل ارجمند، حسین محب اهری، هایده حائری و سلیمه رنگزن ایفای نقش می‌کنند.