شاهد احمدلو، بازیگر سریال «گاندو»، اگر اتفاق خاصی نیفتد این فیلم سینمایی که هنوز نام مشخصی برایش در نظر گرفته نشده را برای چهلمین جشنواره فیلم فجر آماده می کنم، امیدوارم هرچه سریعتر شر کرونا کنده شود و ما بتوانیم در شرایطی ایده آل شاهد برگزاری این جشنواره با همان شور و حال قدیم باشیم. این اثر با مضمون اجتماعی ساخته شده و به زودی اطلاعات تازه ای از آن منتشر خواهد شد. 

 

***فیلمنامه گاندو درست و بدون ایراد نوشته شده است

وی درباره حضورش در سریال «گاندو» اظهار کرد: در ابتدا به دلیل علاقه و ارادت خود به جواد افشار بازی در این سریال را قبول کردم، وی از همکاران قدیمی و خوب من است و بدون شک حضور جواد افشار  مهمترین معیار من برای حضور در این اثر است. دومین عاملی که مرا به حضور فصل دوم گاندو جذب کرد فیلمنامه درست و بدون ایراد اثر به نویسندگی آرش قادری است. 

بازیگر سریال «گاندو» در همین رابطه تاکید کرد: گاندو در فصل اول خود با موفقیت و اقبال مردمی روبرو شده بود، این اثر بنا به سابقه خوب و همچنین نگاه ملی خود توانسته در میان مخاطبان جای خود را پیدا کرده و در فصل دوم هم این رویه را ادامه دهد. وقتی بازی در این اثر به من پیشنهاد شد با در نظر گرفتن عوامل فوق و همین طور علاقه به همکاری با مجتبی امینی و موسسه شهید آوینی به سرعت این پیشنهاد را قبول کردم. 

***رضایت مردم مهمترین موفقیت گاندو است

وی درباره بازخورد مخاطبان در قبال فصل دوم سریال گاندو افزود: خوشبختانه این سریال به خوبی توسط مردم مورد قبول واقع شده است، با وجود اینکه به واسطه پروسه ساخت فصل دوم به دو بخش تقسیم شد و پخش ادامه آن به زمانی دیگر موکول شد و این شب‌ها دوباره شاهد پخش این مجموعه هستیم، خدا را شاکرم که بازی من هم در نقش دستیار جاسوس توسط مردم باورپذیر قلمداد شده و به خاطر کاراکتر متفاوتی که بازی کردم انرژی های مثبتی دریافت کردم.

احمدلو درباره نحوه رسیدن به نقش خود در سریال گاندو اضافه کرد: طبیعتا بنیان اصلی کاراکتر در متن به خوبی آمده بود و من به عنوان بازیگر محصول اولیه خوبی در دست داشتم تا بتوانم کاراکتر را پرورش دهم، از سویی جواد افشار و هدایت وی نه تنها برای من بلکه برای بسیاری از بازیگران راهگشا بود. 

***هدایت جواد افشار باعث شد تا نقش جاسوس را بهتر بازی کنم

وی در همین رابطه تصریح کرد: جواد افشار به عنوان کارگردان توضیحات کاملی پیرامون داستانهای حقیقی این اثر برای ما تعریف کرد و همین عاملی بود که به شخصه به نقش نزدیک تر شوم. نقش من چون برآمده از لایه های شناخته شده جامعه است کار سختی نبود، به نوعی که من نمی‌بایست دایره اطلاعات خودم را درباره جاسوسان گسترده کنم تنها به متن و هدایت کارگردان بسنده کردم. 

این بازیگر سینما و تلویزیون پیرامون حواشی ایجاد شده درباره فصل دوم سریال «گاندو» اظهار کرد: هر اثر هنری موافق و مخالف خاص خودش را دارد و گاندو هم از این قاعده مستثنا نیست، با توجه به پیشینه ای که از گاندو یک وجود داشت طبعا حساسیت بیشتری روی فصل دوم وجود داشت و باعث شد تا طبیعتا واکنش هایی بیش از فصل اول شاهد باشیم.از سویی گسترش دنیای مجازی از فصل یک فراگیرتر شده و همین اتفاق به بحث ها و نقدها دامن زد.

***حواشی نشان داد که «گاندو» اثری خنثی نیست

احمدلو در همین راستا خاطرنشان کرد: به نظر من اگر نقد مثبت و منفی وجود دارد، اگر سریالی حواشی خاص خود را دارد به این معناست که سریال به خوبی و توسط موافقان و مخالفان دیده شده است، این مهمترین دلیل برای موفق دانستن گاندو است، گاندو به هیچ وجه اثری خنثی نبوده و به همین علت و با توجه به نگاه امنیتی ملی خود طبیعتا باید بیشتر از آثار دیگر با چنین حجمی از نظرات روبرو شود.