سریال «طلاق» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی یکی از آثار قابل توجه و تفکر رسانه ملی به شمار می آید. این سریال به مسائل روز جامعه توجه دارد. در این سریال قصه‌ای در هم تنیده شده از مسائل روز جامعه دارد که باعث مشکلات عدیده‌ای در زندگی مردم شده است. این سریال نگاهی به مفاسد اقتصادی و پرونده‌های مطرح شده در این زمینه دارد.

قاعدتا سریال های «الف ویژه» با داشتن لوکیشن‌ها و دکورهای ویژه به دلیل هزینه بالا در درجه اهمیت بیشتری قرار دارند و می‌توانند مخاطب بیشتری را جذب کنند؛ کمااینکه سریال «مختارنامه» هنوز هم پس از چندین و چند بار بازپخش، مخاطب ویژه و درخوری دارد که نشان می‌دهد این نگاه در تولید آثار هنری حائز اهمیت است.

تاکنون بیشتر صحنه های مربوط به مجموعه تلویزیونی «طلاق» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی جلوی دوربین رفته است. سکانس‌هایی از سریال در خارج از کشور تصویربرداری می‌شود که گروه در حال بررسی برای نهایی کردن کشور مقصد هستند.

گروه سازنده سریال سکانس‌های خارجی را در مناطق مختلف تهران از خیابان فرشته تا خاوران تصویربرداری کردند و پیش‌تر گروه در حال ضبط سکانس‌های مربوط به دادگاه بودند که به اتمام رسید.

خلاف آنچه از عنوان «طلاق» در ذهن متبادر می‌شود، این سریال به مسائل خانوادگی نمی‌پردازد و موضوع داستان درباره مسائل اجتماعی بحث‌برانگیز و یک درام سیاسی است که به مفاسد اقتصادی می‌پردازد، بر اساس داستان طرح شده در سریال به‌زودی نام اصلی مجموعه اعلام خواهد شد.

این روزها شاهین فرهنگ، مهرداد ضیایی، حمیدرضا هدایتی، فرید قبادی و علیرام نورایی به گروه بازیگران این مجموعه اضافه شدند و تدوین این سریال نیز به صورت همزمان در حال انجام است.

 

از دیگر بازیگران این سریال می‌توان به مجید واشقانی، جعفر دهقان، محمدرضا رهبری، حمید گودرزی، شهرام عبدلی، سروش طاهری، امین زارع، بهار محمدپور، فاطمه الطافی، مجید رحمتی، مهران مرادی، هدیه رضایی، بهناز پورفلاح، بهزاد اقطایی، حسن ولیخانی، حمیدرضا عرب‌سرخی، رامین یحیی‌زاده، سیدحمید فتوحی، شیلر کی، مینو شیخان، عسل غروی، علیرضا جلیلی و مهدی شاکریان اشاره کرد.