رضا بنفشه خواه – بازیگر پیشکسوت سینماو تلویزیون-  درباره سابقه فعالیتش در سینما و تلویزیون گفت: اولین سریالم «مخمصه» بود که به واسطه این سریال جلوی دوربین رفتم. «ماجراهای آقای خیرخواه» در سال 63 پخش شد و در سال 65 از شبکه دو پخش می شد.

او درباره افراد تاثیر گذار زندگی‌اش بیان کرد: در درجه اول قدر پدرم و مادرم را می دانم که هر دو به رحمت خدا رفته اند و بعد از آن هم استادانی که از آن ها آموختم در زندگی‌ام موثر بوده اند. پدرم خیلی به حافظ و مولوی و شاهنامه فردوسی علاقه داشت. در دروازه شمیران به دنیا آمدم، در 4 سالگی در تجریش ساکن شدیم و بعد قلهک؛ بعد دوباره برای مدتی به محله قدیمی مان رفتیم و بعد ساکن ضرابخانه شدیم. هنوز هم سمت سیدخندان مانده ایم؛ به شرق تهران علاقه مندم چون به این منطقه عادت  کرده ام اما به واسطه کارم همه جای تهران را می دانم.

بنفشه خواه که در برنامه تلویزیونی «شب نشینی» حضور پیدا کرده بود، فرندانش را معرفی کرد و گفت: هژیر پسر بزرگ من حالا کانادا زندگی می کند، دومی لیسانس تئاتر دارد سومی لیسانس نقاشی دارد و بیشتر چهره پردازی می کند. وقتی وارد عرصه بازیگری شدم بیژن ده سالش بود. چون خوشتیپ بودم زود ازدواج کردم 25 سالگی نامزد کردم و 27 سالم بود که هژیر به دنیا آمد. در 40 سالگی خودم را از اداره کار بازنشست کردم چون علاقه زیادی به بازیگری داشتم.

وی درباره روابط صمیمانه‌اش با دیگران گفت: من روابط عمومی ام خیلی خوب است چون همه را دوست دارم و با همه صمیمی ام و اگر کاری از نظر مادی و معنوی برایم پیش بیاید برای دیگران انجام می دهم چه زمانی که در اداره بودم و چه حالا. معتقدم وقتی کارمند هستیم و مراجعه کننده ها به ما وابسته هستند روزی هم خودمان به آن طرف میز می‌رویم و کارمان به کارمندی ربط پیدا می کند پس باید نهایت رفتار خوش را با مراجعه کنندگان داشته باشیم؛ ارباب رجوع است نه نوکر رجوع.

بازیگر پیشکسوت ایرانی اظهار داشت: دوست داشته ام در مجامعی که هستم رابطه خوبی ایجاد کنم تا هرجا می روم بگویند خوب شد، فلانی آمد نه اینکه بگویند کاش فلانی زودتر برود.

بنفشه خواه روابطش با اعضای خانواده خود را اینگونه تشریح کرد: بعد از سه پسر یک نوه دختر دارم که خیلی رابطه خوبی با هم داریم. آنقدر حرف های حاشیه ای با فرزندانم داریم که فرصت به مباحث کاری نمی رسد. آدم همیشه چیزی را می خواهد که ندارد من دختر داشتن را دوست دارم.

وی ادامه داد: دوست دارم پدر و مادر با بچه هایشان رفیق باشند چون اگر فرزند آن ها را صمیمی بداند مشکلات خود را با آن ها در میان می گذارد که خیلی بهتر از درد و دل کردن با دوستان و همسالان است. با پدرم رفیق بودیم و این راهکار را روی بچه های خودم هم پیاده کردم تا بچه ها با من رابطه دوستانه داشته باشند و مشکلات مالی و زندگی خود را به پدر و مادر که با تجربه تر هستند بگویند. بچه های من با برادر خدا بیامرزم هم رابطه صمیمانه و با رفاقت داشتند.

پدر بیژن بنفشه خواه تصریح کرد: در حال حاضر با دو سریال قرارداد بسته ام یکی را دو جلسه رفته ام، جلوی دوربین و یکی دیگر را  مرحله تست گریم رفته ام ولی هنوز جلوی دوربین نرفته ام.

وی افزود: هر دو دز واکسن را از نوع سینوفارم تزریق کرده ام. از خدا می‌خواهیم هرچه زودتر این ویروس منحوس را نابود کند تا همه دنیا یک نفس راحت بکشند.

بازیگر سریال «مخمصه» گفت: پسرم هژیر هرسال سه هفته می آمد ایران اما در دوسال گذشته به خاطر کرونا نیامد؛ سال گذشته من و همسرم به کانادا رفتیم. به لطف فضای مجازی ارتباط ها بین من و آشنایانم در خارج از ایران صمیمانه تر شده است.

بنفشه خواه در ادامه  یک پیام فرهنگی را به مخاطبان داد و گفت: وقتی تریبون آزادی در اختیار من قرار بگیرد دوست دارم پیام فرهنگی بدهم. حوادث رانندگی را که در دنیا می بینیم دوست دارم از هموطنانم خواهش کنم که مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی را برای حفظ جان و مال خودمان رعایت کنند؛ نه تنها این قوانین را بلکه همه قوانین را رعایت کنیم.

وی افزود: کمبود آب سیل نبود برق و... مشکل همه دنیا است نه فقط ایران و صرفه جویی وظیفه هر فردی در هر کجای دنیا است. در همین راستا من از خودم شروع کرده ام. همیشه گفته ام افتخار من صرفه جویی است مثلا اگر چهار دفعه بخواهم در آشپزخانه بروم چهاربار چراغ را روشن و خاموش می کنم.