چه شد که از بین این همه رشته، سراغ بوکس رفتی؟

علاقه ام به بوکس به قبل از دوران بازیگری ام برمی گردد، من از ۱۳ سالگی با مرحوم علی شعیبی که از دوستان پدرم بود، تمرین می کردم.به هرحال هرکسی علاقه ای دارد، الان می بینیم که یک هنرمندی فوتبالش خوب است یا برای ورزش کردن مثلاً رشته تنیس را انتخاب کرده، من هم از بچگی بوکس را دوست داشتم و حالا هم در ۴۱ سالگی دوست دارم ورزشم را تا هرزمانی که انرژی داشته باشم ادامه دهم.

دوست داری روزی حرفه ای بوکس کنی یا اینکه صرفا سلامتی برایت مهم است ؟

معتقدم که هرانسان و هر بازیگری  نسبت به سلامت خودش وظیفه ای دارد که تازه وظایف بازیگران چندبرابر انسان های دیگر است.من در این سال ها اینقدر منظم ورزش نکرده بودم، ولی الان نسبت به مخاطبان و جایگاهم آگاه ترم. بنابراین این روزها مخصوصا از وقتی زیر نظر احسان روزبهانی کار می کنم  در حد حرفه ای بوکس می کنم ولی اولویتم  سلامتی  است تا رسیدن به جایگاهی در بوکس.هدف اصلی ام بازیگری است و من هم مثل خیلی از بازیگران دنیا ورزش می کنم .

این روزها مسابقات همکارت تینا آخوندتبار را دنبال می کنی؟

نه ولی شنیده ام که حرفه ای بوکس می کند، اول از همه به عنوان یک زن ورزشکار و بعد به عنوان یک هنرمند جای تحسین دارد.

به عنوان همکارش وقتی متوجه شدی از بازیگری دورشده و به سمت ورزش قهرمانی رفته و قید زیبایی اش را زده تعجب نکردی؟

می دانم سخت است ولی به شخصه دوست داشتم از بازیگری دور نمی شد و در کنار ورزش قهرمانی به بازیگری هم ادامه می داد اما طبیعتا ورزش قهرمانی سخت است و وقتی به آن می پردازی به خیلی از کارها نمی رسی.امیدوارم در ورزش حرفه ای، به مقام های بالایی برسد و مجددا به سینما برگردد و در بازیگری هم مثل گذشته پیشرفت کند.

بحث بوکس بانوان به میان آمد،همانطور که می دانی بوکس بانوان ممنوع است.به نظرت وقتش نرسیده که این ممنوعیت برداشته شود؟

بوکس همیشه کمی ضعیف بوده است .در این سال ها مسئولان زیادی مثل حاج ناطق نوری رئیس اسبق فدراسیون بوکس،  برای این رشته زحمت زیادی کشیدند، که البته جا دارد برای ایشان که این روزها حالشان خوب نیست آرزوی سلامتی کنم.قبلا بوکس با سختی و ممنوعیت  پخش  مسابقات از تلویزیون روبرو بود که البته حالا  هم با این مسأله تا حدودی روبروست، زمانی که  بوکس را حرام اعلام کردند، حاج ناطق نوری به کمک خیلی از مسئولین این قضیه را حل کردند و دیگران را از واقعیت این که بوکس هم مثل  ورزش‌های دیگر است، آگاه کردند و فدراسیون بوکس مجددا راه اندازی شد، حالا هم به لطف این عزیزان  بوکس نسبت به چند دهه پیش شرایط بهتری دارد ولی باید مسابقات ملی بوکس مردان، از تلوزیون پخش زنده داشته باشد. برخلاف تصور عامه، اتفاقا خشونت بوکس کم تر از ورزش های دیگر است و وقتش رسیده هم بوکس مردان در تلویزیون پخش زنده  داشته باشد و هم بوکس بانوان بصورت حرفه ای راه اندازی شود.

خیلی ها معتقدند بازیگری و بوکس به هم ربط دارد.درست است؟

اساتید ما در قدیم در نگاهی لانگ شات به بوکس آن را به  باله تشبیه می کردند، یعنی یک بوکسور  ریتم را می داند و رعایت می کند .این جلو آمدن و عقب رفتن و رقص پا برپایه نظم و ترتیب است و همینکه بوکس ضربات پا ندارد، خشونتش از دیگر رشته های رزمی کمتر است ولی  به هرحال اسمش بوکس است. اما ریتمی که در رقص پای بوکس وجود دارد به تمپو و ریتم در نوع بازی و بدن بازیگر بسیار کمک می کند.من در مطالعاتم  و حتی خاطرات  خیلی از بازیگران هالیوود یا بازیگران بزرگ دنیا، خوانده ام که آنها  تمرین بوکس را  به عنوان یکی از الزاماتشان  برای بهتر شدن و ایجاد هماهنگی  و ریتم درست در حرکت و بدن که یکی از موارد مهم در بازیگری است  انجام داده اند.

چه شد که به سراغ احسان روزبهانی رفتی؟

او را از قبل   به عنوان یک بوکسور خوش استایل می شناختم  و با هم دوست بودیم .فکر می کنم اگر روزی احسان به سینما بیاید هم یکی از بازیگران خوش استایل سینما شود(باخنده)

قبلا سر احسان شلوغ بود ومن  همانطور که گفتم   از ۱۳ سالگی که آن روزها هنوز یوسف تیموری بازیگر نشده بودم با مرحوم علی شعیبی که عمو علی صدایش می کردم سر تمرینات تیم ملی می رفتم و یک گوشه فقط کیسه می زدم وتمرین می‌کردم، در این سال ها و بعد از ورود به عرصه بازیگری، بصورت جسته و گریخته  بوکس می کردم . از ۳ سال پیش هم که بدنسازی را شروع کردم و کمی از ورزش بوکس و تمریناتش  دور شدم،   احساس کردم کمی درشت شده ام که این فیزیک در سینما و ادامه بازیگری خیلی برای من مناسب نبود و بخاطر همین زمان بیشتری را به تمرین بوکس زیرنظر احسان روزبهانی اختصاص دادم.

کار کردن زیر نظر روزبهانی چطور است؟

هر بازیگر خوبی استاد بازیگری خوبی نمی شود که البته این قاعده در رابطه با برخی اساتید مستثنی است. این وسط انتقال درست دانش و تخصص مهم ترین مساله  است.اینکه تو چطور بتوانی به شاگردانت دانشت را انتقال دهی خیلی مهم است، دقیقا مثل مطالب ارزشمند و تاثیر گذار استادم،  مرحوم حمید سمندریان که صحبت ها و آموخته هایشان چه درکلاس های  تئوری و چه در کلاس های عملی بازیگری،  سال های سال است که در ذهنم مانده است . در ورزش هم به همین صورت است، احسان علاوه بر اینکه ورزشکار بنام و  قدرتمندی است این قدرت انقال را دارد و به نظرم در آینده جزو مربیان خوب ایران می شود.

اگر به عقب برگردی بین بازیگری و ورزش قهرمانی باز هم بازیگری را انتخاب می کنی؟

قطعا بازیگری را انتخاب می کنم و روند زندگی ام را مثل حالا  پی می گیرم. ولی این بار  برای ورزش و بالاخص ورزش بوکس و البته بازی در تاتر که سالهاست از آن دور شدم واتفاقا اخیرا قصد دارم با یک کار خوب مجددا به تاتر برگردم،  زمان بیشتری می گذارم، بخاطر همین هم  این روزها و در این سن و سال وقت بیشتری برای کار بازیگری ، انتخاب نقش های متفاوت، تمرین و ورزش بوکس می گذارم.

فوتبال را دنبال می کنی؟

نه متاسفانه، خیلی به بازی های گروهی علاقه ندارم .

بازی های ملی را چطور؟

بازی های ملی فوتبال را که همه دنبال می کنند، چون در بازی های ملی همه ما ایرانی ها برای بالا بردن اسم کشورمان در جهان متعصب هستیم.

بازی های پرسپولیس و استقلال را چطور، دنبال می کنی؟

نه (باخنده)

ولی می دانم که رفاقتی دیرینه با مرحوم مهرداد میناوند داشتی.

خدا مهراد میناوند و علی انصاریان را رحمت کند .علاوه بر آنها با  فرهاد و فرزاد مجیدی، حمید استیلی، عمو احمدعابدزاده، نیما نکیسا، رسول خطیبی، علیرضا منصوریان،  بهروز رهبری فر، نعیم سعداوی، وحید و سعید سلامات (بازیکنان اسبق تیم صنعت نفت)، سیاوش و سهراب بختیاری زاده،  رضا عنایتی، علیرضا نیکبخت واحدی،  خداداد عزیزی و … که هر کدام در تیم های مختلف توپ می‌زدند و هم چنین با یک سری ازملی پوشان و ورزشکاران عزیز غیرفوتبالی،  مثل حمید سوریان در کشتی یا کوروش ملایی در بوکس و خیلی عزیزان دیگر هم رفاقت داشتم که  باعث افتخار من است.

در این مدت توانستی با نبود مهرداد میناوند کنار بیایی؟

این اواخر خیلی همدیگر را نمی دیدیم ولی زمانی که از اتریش برگشت و در ایران بود، من تازه گیتار را شروع کرده بودم و او هم که خیلی به خوانندگان قدیمی علاقه داشت و صدای خوبی هم داشت، هم زمان با من می خواند و خاطرات قشنگی باهم داشتیم. همیشه به یاد خاطراتمان هستم، وقتی از دستش دادم خیلی اذیت شدم وحتی  هنوز هم که آن  ترانه های قدیمی را گوش میکنم  ناخودآگاه  به یاد مهرداد می افتادم.

حرف احمد عابدزاده به میان آمد.می دانم که خیلی او را دوست داری.

بله ….او از لحاظ روحی و روانکاوی همیشه در مقابل رقبا موفق بود، علاوه بر این در عکس ها ،کلوزآپ ها و مقابل دوربین خوش استایل بود و صورت شیرینی داشت ، همیشه موقع تماشای فوتبال او، احساس می کردم نود دقیقه دارم یک فیلم سینمایی بسیار عالی را می بینم، به نظرم او تنها فوتبالیستی بود که در زمین بازیگری می کرد. اگر اشتباه نکنم یک فیلم سینمایی هم بازی کرده است  اما به شخصه استایلش در زمین فوتبال را بیشتر دوست دارم.

کمی وارد فاز هنر شویم.این روزها مشغول چه کاری هستی ؟

سریال اسپینجر برای شبکه نمایش خانگی و چندکار سینمایی دیگر را آماده کران دارم که تهیه کنندگانش منتظرند مساله کرونا برطرف شود تا اکران شوند، تکخال راهم که  روی پرده دارم.علاوه بر آن،  کار شهربانو به کارگردانی مریم بحرالعلومی را هم بازی کردم و نقش کوتاهی در آن داشتم که به جشنواره رفته، در این کار همه ی بازیگران از فرشته صدر عرفایی تا بهرنگ علوی و بهناز جعفری سامان صفاری و دیگر عزیزان هنرمند، خوب بودند و ژانر کار جدی بود . این تفاوت و ایجاد چنین نقش هایی در کنار کار های کمدی، باعث تجربه زیاد در کار و توانمند ساختن بازیگر  می‌شود.

این همه سال طنز کار کردی، دوست نداری کمی وارد فضای کارهای جدی شوی؟

قبلا هم جدی کار کرده ام  وحتی برای فیلم های جدی ام جایزه گرفته ام. قبلا بیشتر دوست داشتم کمدی کار کنم و میانش کمی کار در ژانرهای مختلف تا به خودم ثابت کنم قابلیت بازی در هردو بخش را دارم، اما الان که سنم بالاتر رفته  با توجه به عمر بازیگری و تجریباتم دوست دارم هرنقشی را تجربه کنم.