جعفر دهقان درباره جدیدترین فعالیت‌های خود گفت: نزدیک به یک سال است در سریال تلویزیونی «طلاق» ساخته ابوالقاسم طالبی مشغول بازی هستم، البته درحال حاضر چند روزی است که پروژه به دلایلی تعطیل شده است اما به زودی تصویربرداری آن ادامه پیدا می‌کند.

او افزود: در کنار این سریال در فیلمی سینمایی با نام «شیطان عاشق نیست» مشغول بازی هستم که جواد فرزادپور کارگردانی و زاهد رئیسی تهیه‌کنندگی این فیلم سینمایی را بر عهده دارند. سعید عرب هم‌بازی من در این پروژه سینمایی است و دیگر هنرپیشه‌های آن را هنرمندان با استعداد مشهدی تشکیل می‌دهند.

بازیگر فیلم سینمایی «حمله به اچ ۳» درباره فیلم سینمایی «شیطان عاشق نیست» بیان کرد: این فیلم در شهر مشهد مقابل دوربین رفته و یک اثر اجتماعی است. همچنین در این پروژه با نگاهی تازه به برخی اتفاقات اجتماع پرداخته می‌شود.

دهقان درباره اینکه به دلیل حضور در سریال ابوالقاسم طالبی بازی در چند پروژه دیگر را نپذیرفته است، عنوان کرد: البته که چند تله فیلم نیز آماده پخش دارم که هنوز مطلع نیستم چه زمانی روی آنتن می‌روند. این روزها به شکل جدی بیشتر تمرکزم معطوف به سریال «طلاق» است که برای حضور در آن پیشنهاد بازی در چند سریال تلویزیونی از جمله «سنجرخان» به کارگردانی حسین لطیفی و «مستوران» به کارگردانی مسعود آب‌پرور را رد کرده‌ام.

این بازیگر در پایان درباره علت رد کردن این دو پیشنهاد گفت: دلیل من برای نپذیرفتن بازی در این دو پروژه این بود که نمی‌توانستم گریمی که در سریال «طلاق» دارم برای حضور در کارهایی که نام بردم از بین ببرم.

سریال «طلاق» برخلاف نامی که برای آن انتخاب شده به مسائل خانوادگی نمی‌پردازد و موضوع داستان درباره مسایل اجتماعی بحث‌برانگیز و یک درام سیاسی است که به فسادهای اقتصادی می‌پردازد که بر اساس آخرین خبرها از این سریال ممکن است نام آن تغییر کند.

از جمله بازیگران دیگر این سریال می‌توان به شاهین فرهنگ، مهرداد ضیایی، حمیدرضا هدایتی، فرید قبادی و علیرام نورایی، مجید واشقانی، جعفر دهقان، محمدرضا رهبری، حمید گودرزی، شهرام عبدلی، سروش طاهری، امین زارع، بهارمحمدپور، فاطمه الطافی، مجید رحمتی، مهران مرادی، هدیه رضایی، بهناز پورفلاح، بهزاد اقطایی، حسن ولیخانی، حمیدرضا عرب‌سرخی، رامین یحیی‌زاده، سیدحمید فتوحی، شیلر کی، مینو شیخان، عسل غروی، علیرضا جلیلی و مهدی شاکریان اشاره کرد.

تصویربرداری این سریال که در مرکز سیمافیلم تهیه و تولید می‌شود، از سال ۹۸ شروع شده است و همچنان ادامه دارد. پیش‌بینی می‌شود تصویربرداری تا حدود چهار ماه دیگر به طول بیانجامد‌.