کاظم هژیرآزاد در گفت‌وگو پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: دو سه هفته‌ای می‌شود که فیلمبرداری سریال «زخم کاری» به اتمام رسیده است. انتخاب بازیگر این سریال بر عهده کیومرث مرادی از دوستان تئاتری من بود که به دلیل همین آشنایی و با توجه به اینکه چهره و صدای من به نقش مورد نظر نزدیک بود به پروژه معرفی و همکاری ما شکل گرفت. مرادی وقتی به من گفت کارگردان سریال محمد حسین مهدویان است به او گفتم فیلم‌های مهدویان را دیده‌ام و دوست دارم. 

وی در همین راستا ابراز کرد: نقش خودم، سریال، بازیگران و کارگردان «زخم کاری» را دوست داشتم. گروه بسیار خوبی بودند و حرفه‌ای برخورد و کار کردند و هیچوقت هم به لحاظ مالی دستمزدمان عقب نیفتاد.

بازیگر سریال «رستم و سهراب» درباره آخرین فعایت تئاتری خود بیان کرد: سال ۹۸ تئاتر یک ساعته‌ای با نام «یک زن و یک مرد» به کارگردانی هوشمند هنرکار در خانه موزه انتظامی اجرا کردیم که مورد استقبال هنرمندان و دوستان و علاقه‌مندان قرار گرفت.  نمایشنامه «یک زن و یک مرد» نوشته الکسی آربوزف و ترجمه مهین اسکویی را همراه با ناهید مسلمی بازی کردم. این آخرین فعالیت تئاتری من بود.

هژیرآزاد پیرامون بازی در سریال «ایلدا» توضیح داد: اواسط سال ۹۸ برای سریال تلویزیونی «ایلدا» به کارگردانی راما قویدل به شهرستان خرم‌آباد رفتم و یک سال و اندی ساخت این سریال زمان برد. فیلمبرداری این کار با شیوع ویروس کرونا نیز برخورد و تا ایام نوروز سال ۹۹ با ماسک، الکل و احتیاط گذراندیم، اما در نوروز ۹۹ ساخت مجموعه تعطیل شد و تیرماه ادامه تصویربرداری در استان لرستان انجام شد و در مهرماه کار به اتمام رسید.

وی در همین راستا ابراز کرد: در این سریال در نقش شیرعلی خان بازی داشتم و از تجربه بازی در این مجموعه راضی هستم. البته در سه چهار ماهی که پروژه تعطیل بود دستمزدی نگرفتیم در حالی که با توجه به اینکه با این پروژه قرارداد بسته بودیم و با وخیم شدن اوضاع نتوانستیم کار کنیم باید از بازیگران حمایت مالی میشد که این اتفاق نیفتاد.

 

بازیگر سریال «زخم کاری» با اشاره به اینکه دوز اول واکسن کرونا را تزریق کرده درباره چالش‌های بازیگری در شرایط کرونایی اظهار داشت: تا جایی که می‌توانم ماسک می‌زنم و رعایت می‌کنم و خوشبختانه همه عوامل هم با آگاهی لازم و کافی نکات بهداشتی را مدنظر دارند. با همه رعایت‌ها مجبور به برداشتن ماسک هستیم و همین امر نیز می‌تواند خطرناک باشد ولی به هر حال مجبوریم کار کنیم تا بتوانیم از پس هزینه‌های زندگی بربیاییم.

این بازیگر پیشکسوت همچنین بیان کرد: همیشه باید امیدوار بود، این شرایط هم گذرا است و ما و همه جهان از پس کرونا بر می‌آییم و انسان بر طبیعت پیروز خواهد شد و عوامل و مشکلات را مهار خواهد کرد. با همه بلایای طبیعی و غیر طبیعی؛ انسان در طول تاریخ دوام آورده و به پیروزی رسیده و دلیلی برای ناامیدی وجود ندارد. ممکن است پس از این هم اپیدمی و بیماری‌های دیگری هم شیوع پیدا کند و قطعا بر آن هم حتما پیروز می‌شویم. مهمترین سلاح انسان پس از دانش و علم امیدواری و امید به بهبود شرایط و کار و تلاش مداوم است.

 بازیگر سریال «دلاوران کازبا» با بیان اینکه رزق و روزی ملاک اولیه من برای بازیگری است بیان کرد: ملاک اولیه من رزق و روزی است که خدا می‎رساند. الان در سینما و تلویزیون به رُل فکر نمی‌کنم. خود کارگردانان و عوامل سریال‌ها و فیلم‌ها ما را می‌شناسند و ما را انتخاب می‌کنند بنابراین ملاک عمده من مسئله ارتزاق و نان شب است. در درجات بعدی سلیقه من، کارگردان، فیلمنامه و .. هم هستند که برای هر بازیگری خواه ناخواه مهم است.

هژیرآزاد خاطرنشان کرد: صحبت‌هایی برای بازی در سریالی با نام «راه شب» شده که امیدوارم به زودی قطعی شود.