ریزاد سیف بازیگر و کارگردان تئاتر که پیش از این نمایش «آواز قو» را با حضور سعید پورصمیمی به صحنه برد، درباره تولید و اجرای اثری جدید با حضور این بازیگر مطرح تئاتر ایران گفت: نمایش «خوشدلان» توسط آقای سعید پورصمیمی در دست نگارش است و هنوز به پایان نرسیده و به طور کامل نوشته نشده است. «خوشدلان» اثری کمدی است که اولویت ما برای تولید و اجرا است.

وی تأکید کرد: معتقدم با توجه به زمانه ما و شرایطی که به دلیل کرونا بر جامعه حاکم شده، برای کم کردن بار سختی‌ها و مشکلات از دوش مردم اجرای آثار کمدی و طنز بر صحنه تئاتر می‌تواند تأثیرگذار باشد.

سیف درباره مکان مورد نظر برای اجرای نمایش «خوشدلان» اظهار کرد: باید متن کامل شود تا تصمیم بگیریم کدام سالن برای اجرا مناسب است ضمن اینکه شرایط نیز در انتخاب سالن تأثیرگذار خواهد بود و اینگونه نیست که حتماً در سالنی که مدنظر داریم بتوانیم نمایش را اجرا کنیم.

این هنرمند عرصه تئاتر درباره دیگر متون مدنظر برای اجرا، گفت: آقای پورصمیمی نمایشنامه «هوای بی دود» را توسط انتشارات گویا منتشر کرده است. متن موضوعی انتقادی به از بین رفتن کشاورزی و دامداری سنتی در دنیا و استفاده بی رویه از منابع طبیعی و آلودگی هوا و زیست محیطی دارد که در سایه سیاست‌های غلط و آگاهانه رؤسای حکومت‌های مختلف در جهان رخ داده است.

وی توضیح داد: «هوای بی دود» در ۲ شهر که می‌تواند هر شهر یا کشوری در جهان باشد رخ می‌دهد؛ یک شهر مهد کشاورزی و شهر دیگر مهد صنعت. این ۲ شهر که در تقابل با هم قرار دارند تصمیم می‌گیرند با هم دوست شده و با هم پیش بروند اما این امر باعث بروز اتفاقاتی عجیب می‌شود.

سیف نحوه پرداختن به موضوع «هوای بی دود» و نحوه پیش رفتن قصه را از ویژگی این نمایشنامه سعید پورصمیمی ذکر کرد.

این کارگردان تئاتر در پایان سخنان خود درباره برنامه ریزی برای اجرای «هوای بی دود» تأکید کرد: این نمایشنامه هم در برنامه ریزی اجرایی ما مدنظر قرار دارد ولی اولویت اول برای اجرا نمایش «خوشدلان» است.